Gjest Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Er dere fornøyd? Hadde dere heller villet hatt flis? Noen av dere som vet om man kan bruke disse platene i et dusj-hjørne?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Har ikke nå, men har hatt. Var helt OK, bortsett fra at det var svært slurvet montert, og derfor ble fjernet (dessuten visste vi ingenting om underlaget). Dette rommet hadde badekar, ikke dusj. Platene var dessuten ikke helt lette å holde rene, Årsaken kan ha vært at de har vært vasket med for sterke saker før vi overtok. Men det var mer enn god nok grunn til å skifte platene ut. I dag har vi dusjkabinett på badet, men ønsket likevel et bad som var så vanntett som overhodet mulig, dusjkabinetten kan bli byttet ut med dusjhjørne en gang... Vi vurderte da at både flis og Fibo var var OK produkter, også i et dusjhjørne (om vi snakker om de TYKKE platene på 12-13 mm eller mer), så lenge det var en skikkelig (dobbel eller tredobbel) fuktmembran under dem. Vi valgte imidlertid ingen av delene, men Herdins Epoxybelegg. Dette koster ca kr 350 pr kvm, vi kjøpte råvarene i Danmark, men prisen er temmelig den samme i Norge,i Danmark var imidlertid varene på lager, mens det i Norge måtte regnes med 3- 4 ukers leveringstid. Og ingenting er lettere enn dette å sette opp. Da slipper man fuktmembran og får likevel, om jobben gjøres riktig, et bad så vanntett at det faktisk tåler (ikke for sterk) høyttrykksspyling! Helt skjøtfritt og særdeles lett å sette opp.
mamarama og lille banan Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Vi har, og har montert det selv. Det er litt kronglete å montere på skeive vegger (de fleste har det.) Vi har hvite vegger som er ganske så matte. Siden de er matte er de ikke så lette å rengjøre. Men siden det ikke er fuging som med flis, slipper en å rense de. Pene er de også Vi valgte Fibo Trespo fordi vi måtte bli fort ferdig med badet, det måtte være billigst og penest mulig. Så ut i fra de kriteriene er vi fornøyde. Men skal vi pusse opp bad igjen og har litt mer penger og tid, blir det fliser. Skulle jeg valgt Fibo Trespo baderomsplater igjen, hadde jeg valgt de med glatt overflate (innbiller meg de er lettere å holde rene,) og vært ekstra nøye med å ikke søle silikon på platene Alt i alt vil jeg ikke fraråde noen å kjøpe de. Men har du råd og tid til fliser, og har fagfolk til å legge det, hadde jeg heller valgt det.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Jepp! Gubben har lagt dem selv og det er nesten ikke mulig å finne skøyten mellom platene. Han er snekker da og har gjort det noen ganger:) De er godkjent for dusjing, men vi har kjøpt kabinett for man kan aldri vite helt sikkert at alt er tett..
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Har sjekke ut priser og funnet ut at flis ikke er spesielt dyrere. (kommer jo selvsagt an på hvilke man skal ha, men) Men vi tenker å ordne badet selv. Derfor vi vurderer fibo trespo, ser for meg det er enklere enn flis. Mannen min har laget bad før, og det gikk fint fint, men det var en møysom og kjedelig affere.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Dun finner en del opplysninger her og på linkene det er referer til her, det er jeg selv som har lagt inn første svaret på denne tråden. http://www.barnetmitt.com/forum/thread/140359985 En liten kommentar mht "mellombelegg": Det er dette som bestemmer golvets/veggens mønster, utover det har "mellombelegget" ingen praktisk betydning når det brukes på vegg. På golv er imidlertid "mellombelegg" nødvendig for å unngå et golv som kan bli vel glatt når det blir vått. Slikt belegg brukes i dag en del mer enn fliser i Danmark (ofte med fliser som "dekorasjon" utenpå i små felter, f eks 3 x 4 fliser bak vasken og 4 x 10 filser på ene veggen i dusjen) og nesten like mye som fliser i Sverige. Pga vanntettheten, samt at det er lett både å legge og å holde rent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå