Hanna78 Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Søndag 26 juli klokken 18.49 kom lille Magnus til verden på SiV. Han var 3130 gr og 47 cm. Etter å hatt rier siden 05.00 dro vi inn på sykehuset ved 16-tiden for da begynte det å komme litt blod og riene var tette nok etter min smak. Vi ble tatt godt i mot, og undersøkelser viste at jeg allerede hadde 6 cm åpning. Ble ganske så overrasket at det var kommet så langt, men smertene gjorde at jeg ikke fikk tenkt så mye på det. Klarte ikke å ligge i senga men gikk/krabbet rundt i rommet med en tur innom badet for å kaste opp innimellom. Jordmor kom i det jeg følte at nok var nok og jeg krøp opp i senga med lystgass masken. Det var i grunn veldig greit. Ved 8 cm åpning ble vannet tatt, og da gikk det veldig fort fram til jeg var klar for å presse. Etter 50 vonde, men også veldig spesielle minutter var gutten vår ute. Kroppen min visste tydligvis nøyaktig hva den skulle gjøre. Slapp unna med ett sting og er i grunn meget fornøyd med det. Var på sykehuset fram til onsdag formiddag ettersom vi sleit litt med å få til amming, men nå ser det ut til at han utvikler seg til å bli et skikkelig matvrak. Godt er det for vekten gikk en del ned på sykehuset. Nå er vi hjemme og venner oss til å være en liten familie. Lykke til dere andre som snart har eller har hatt termin. Fødestøv er herved oversendt.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Å, gratulerer så mye Hanna:) satt halvveis og venta på beskjed om at det hadde skjedd noe nå snart ja. Du er jammen heldig, det er deilig å føde før termin. Hørtes ut som en veldig kjapp og grei fødsel. Er forresten veldig vanlig at det tar en del dager før man får melk og ammingen går i orden:) Vi snakkes forhåpentligvis på treff snart. Selv om jeg mistenker at min baby ikke kommer ut før de kutter henne ut... (ikke positiv mer nei). He he:) klem Mona
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Gratulerer så mye!! Førdte du før eller etter termindato?
Hanna78 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2009 Han kom 4 dager før termin. Veldig greit for så ikke fram til evt overtid. Får håpe jenta di bestemmer seg for å komme snart Mona. Slitsomt med all den ventinga. Er vel en som gleder seg til å bli storebror og tenker jeg.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Ja, hun kommer jo snart, enten hun vil eller ikke da... (14 dager over på onsdag som kommer). Ja, Brage gleder seg vel. Jeg gleder meg enda mer. Tror både Øyvind og Brage gleder seg mest til jeg ikke er så lei og sur... hehehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå