Jeanettegs Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 jeg er 9 uker og 4 dager på vei og har et spørsmål til alle dere gravide i 1 termin. jeg syns det er så innmari håpløst at man ikke har sin første ultralyd før uke 18. greit nok det at man får en positiv test og du merker ikke noen tegn til spontanabort. men når man ikke merker så mye i magen så begynner man å lure på om det er liv der. hvordan er det med dere andre? ber dere legen om å bestille en ultralyd bare for å sjekke, selv om man ikke skal ha det egentlig før i uke 18.? jeg føler liksom at det ikke er noe galt. men har veldig lyst til å bekrefte at alt er bra der inne alikevel. sikkert flere av dere som har det sånn, så gjerne del litt erfaringer med meg ha en fin dag alle sammen
millimams Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Hei, føler akkurat det samme som deg. Lurer på om det fortsatt er liv der inne. Min lege sier at jeg bare må vente. Er nå 8+2. Evt kan man jo bestille time hos privat UL, men samboeren min er i mot så jeg prøver å holde ut.. Mener at vi uansett ikke får vite så mye så tidlig. Frustrerende å vente så lenge uten å vite noe "sikkert".. Men dette går vel alle igjennom. Lykke til!
Tnica Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 cccmilli: bare lurer litt på hva samboeren din mener med at dere ikke får vite så mye så tidlig? Vi var på UL for noen dager siden, og jeg synes vi fikk vite ganske mye. Ikke bare fikk vi se et bittelite foster, men jeg fikk også vite mer eksakt hvor langt jeg er på vei (ble satt noen dager tilbake så nå er jeg 9+2) og ikke minst høre noen kraftige hjerteslag! I tillegg til at jeg fikk bekreftet at spiren fremdeles var der, så tenkte jeg at det sikkert ville være fint for mannen min også å se den lille "peanøtten". Han vil jo ikke, i lang tid fremover, ha det samme forholdet til fosteret som jeg, men med UL så blir det hele på en måte mer konkret også for han. Vi angrer ikke på at vi bestilte tidlig privat UL og vi har også bestilt en ny time i uke 12. Da er det virkelig mye å se!
Bæibidoll Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 hei hei jeg skal på tidlig ultralyd nå på mandag... tok positiv test for 1 mnd siden, men vet ikke når sist mens var. å pga trøbblete historie, så for jeg en tidlig også... håper alt er bra m lille gullet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå