Gå til innhold

Hel regndress eller to delt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi skal begynne i barnehagen i september. Da er hun 11,5 mnd. Tenkte jeg skulle kjøpe to delt regnsett, men så kom jeg over noen fine hele regndresser. Hva er mest praktisk når hun er så liten?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes det var mest praktisk med hel dress til yngste da hun begynte 11 mnd gammel. Hun kunne ikke gå enda, så hun ville ha druknet i en vanlig regndress.

Skrevet

Hel regndress kan fort bli veldig klamt. De puster jo ikke på noen måte. Nå er det kanskje ikke det verste med en på året, siden de ikke er de mest aktive. Men det kan være greit å tenke over hvertfall.

Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte også:-) Spørs om jeg kjøper det da.

Skrevet

Vet ikke hvor du bor HI, men her i Oslo så synes jeg bruken av regntøy i bhg er ganske liten på høsten. Man går jo raskt over til vinterdress egentlig.

Skrevet

Hel regndress er kjempekjekt så barnet virkelig kan rulle seg i søledammene, men todelt er nok mer anvennelig. Ofte brukes bare buksen om det er vått ute, men ikke regner lengre.

Annonse

Skrevet

Da jeg jobbe i bhg. ønskte vi todelt. Da kan en ta av jakka om det plutselig blir sol, den puster bedre osv. Greit nok med hel dress akkurat når det pøser som verst, men jeg hadde vel heller lagt penger i en vinterdress som tåler vann (koster penger) med utagbart fór slik den kan brukes hele året.

Skrevet

Jeg har kjøpt todelt. Da har han regnjakke dersom vi bare skal gå en tur el.l , slipper å gå med en hel dress.

Skrevet

Må jo være utrolig klamt, også for de minste, med hel regndress. Hva når det er sol ute - men vått på bakken og de skal ut å leke i søla?

Også de aller yngste blir klamme og svette...

Skrevet

Vi bor på vestlandet. Skal selvsagt kjøpe en skikkelig vinterdress, men tenkte hun må ha noen regnklær også. Siden hun sikkert ikke går enda i september, så kommer hun sikkert til å krabbe rundt.

Søskene har vert litt eldre da de begynte, og har alltid kjøpt to delt til de. Er jo ikke alltid man bruker både bukse og jakke.

Skrevet

Jeg anbefaler todelt! Hel blir veldig varmt og klamt selv om de ser veldig praktiske ut. Er det ok vær, men fuktig på bakken bruker vi ofte regnebukse og vanlig jakke. (Jeg jobber i barnehage)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...