septbaby09 Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Vi kjøpte seng og madrass etc igår. Madrassen fra barnas hus,skulle visst være veldig bra, så helsemadrass el noe. Føler ikke det skal være nødvendig med en overmadrass der??!! eller bruker alle dere det? Evt hvorfor??
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Ja, vi bruker det fordi det er så lett og greit å slenge i maskin ved søl. Ikke sånn veldig tykk, men en sånn på 1-2 cm til babyen.
septbaby09 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2009 Ok, men på madrassen vår er det litt tykt trekk rundt man kan vaske på 60 grader, så da burde vel det gå greit, den skulle igså være bra og ligge på, så da vil jeg jo ikke ødelegge det med en madrass over der igjen. Takk for svar, og lykke til, håper det skjer noe hos deg snart:)
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Er ganske tykt trekk man kan ta av på vår også. Men er ganske mye mer styr å ta av det trekket enn å slenge den lille overmadrassen i maskin uansett. Det trekket på vår madrass tørker ikke så kjapt som en liten overmadrass hvertfall. Og i en trommel ville det krympet. Om du f.eks. får en som tisser gjennom flere netter på rad, det kan jo skje.. Husker hvor greit det var sist. Og madrassen som vi hadde til forrige kan vi bruke nå siden den aldri ble utsatt for tiss og fulp og oppkast med forrigemann, men beskyttet. Litt greit det også.
septbaby09 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2009 Ja det er sant, men kan man ikke bruke slike engangskladder, som puster litt da? må vel kunne finnes noe sånt et sted? som kan legges under laken?? Lite erfaring seru, førstemann:)
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Joda, du kan jo det også. Det beskytter jo madrassen det og. Jeg bare syns det er greiere med en lite overmadrass i stoff. Den kosta jo bare en 100lapp også, så ikke den store investeringen;) Men dere prøver dere jo frem og ser hva som passer for dere uansett. Vår første tissa gjennom bleier hele tiden. Og bæsja 4-6 ganger i døgnet de første 6 månedene, så det ble en del lekkasjer i bleiene. Så for oss var dette en god løsning.
Lipsy Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Blir det klamt for babisen hvis man legger tisselakenet under den tynne overmadrassen også?
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 Jeg vet ikke. Man kan jo bare prøve og så kjenner du etter i nakken til babyen f.eks. om det blir klamt...
Prinsesse09 & gull i magen <3 Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 Hei, vi tenkte å kjøpe en overmadrass, har hørt flere steder at det er lettest. Men hvor får man kjøpt det til kun 100 kr, som meg og lille vampyr skriver over???
mitt 4. barn i august :-) Skrevet 30. juli 2009 #10 Skrevet 30. juli 2009 Har aldri brukt tisselaken til baby, kunn ved bleieavvenning til 2 -3åring. Ligger med tisselaken selv nå og synest det er kjipt. Til babyen har vi kunn en madrass og et lammeskinn opp på der. Lage det litt lunt.
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #11 Skrevet 30. juli 2009 Jeg har kjøpt en helt super madrass, men ble anbefalt overmadrass uansett hvor god madrassen er, fordi om uhellet skulle være ute, vil man jo lett kunne vaske overmadrassen. Skal man begynne å styre med å vaske madrassen eller trekket må man jo nesten ha en ekstra da, for man må jo bruke madrassen igjen samme dag, så om man ikke da har tørketrommel, så blir det vanskelig å legge lille bebis når madrassen fortsatt er våt
septbaby09 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 30. juli 2009 Ser jo absolutt av en overmadrass kan være en god løsning ja, så blir sikkert det da, men da skjønner jeg ikke poenget med en god madrass under, he he ødelegger jo på en måte dens effekt da... hmm..
Juni1180 Skrevet 30. juli 2009 #13 Skrevet 30. juli 2009 Neida, den ødelegger ikke noe effekt av madrassen:) Den er jo så tynn;) Man får kjøpt veldig rimelige overmadrasser både hos jysk og ikea!
nesten30 Skrevet 30. juli 2009 #14 Skrevet 30. juli 2009 har ikke tenkt tanken overmadrass engang. Har kjøpt tisselaken på sparkjøp som vi legger under lakenet tenker jeg.
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 31. juli 2009 #16 Skrevet 31. juli 2009 Har kjøpt både overmadrass og undermadrass på ikea, veldig fornøyd med det og prisen var overkommelig=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå