Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Har høyrd noko snakk om at om ein ikkje er barbert frå før, så gjer dei det på sjukehuset, når ein skal inn og føde. Er dette berre tull/gamaldags, eller stemmer det? er så usikker på korleis eg skal ordne "frisyren" til fødselen.. Det er VANSKELIG å få til noko som helst der nede no, med magen og alt, men samtidig er det jo greit å vere litt presentabel når "alle" skal sjå... Kva er mest praktisk? Kva gjer dåkke andre?
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Gjør de det? Har ikke jeg hørt om? trodde det bare var ved keisersnitt jeg? Jeg driver på slik som vanlig jeg da. Jeg ser jo ikke noe, så jeg må føle meg litt fram i blinde der nede. Men det går bra. Hva som er mest praktisk er vel hva du liker selv. Jeg syns det er greit at det ikke er fullt kaos der nede når de kanskje skal sy osv.. Men det blir vel litt smak og behag.
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Jeg har begynt å tenke på dette selv. Synes det allerede nå er veldig vanskelig å stelle det der nede. Er 31+5. Vurderer å be mannen min om hjelp. Vil som du sier være litt "presentabel" til fødselen. Vet ikke om det er så viktig når det kommer til fødselen. Man tenker sikkert på helt andre ting når den store dagen er der tenker jeg.
septbaby09 Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Jeg også bare føler meg litt frem, siden jeg ikke ser noe. Litt risikosport om dagen.
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2009 Nei, eg veit ikkje kva dei gjer eg, eg berre kom på at eg hadde høyrd om det ein plass, men eg aner ikkje om det berre er eit rykte, eller om det er reellt. Eller evt veldig gammaldags.
magedans Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Jeg tror ikke det er vanlig å barbere før fødsel- de gjorde ikke det med meg for 20 mnd siden hvertfall. Jeg er ikke være så keen på å frisere nedentil (tar bikinilinja, da) men denne gangen skal jeg det! Her kommer en kjip detalj fra etterfødselslivet: blødninger og utflod som setter seg godt fast hvis hårene nedentil er i lengste laget. Ubehagelig. Jeg kommer til å stusse det kort og ikke bry meg om jm skuille tenke "gid, hun har da klippet ujevnt her nede"
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Ja, magedans, det var litt sånt jeg mener også. Og så ekkelt om det lugger i stinga f.eks. *grøss* For ikke å snakke om alt blodet som kan feste seg der ja. Æsjameg.
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2009 Hehe, nei, får satse på at jm er opptatt med andre ting enn slikt ja.. Takk for tips, slikt er kjekt å vite!
1.gang :) Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 Tenkte vokse meg noen uker før temin, da holder ugresset seg borte lenge
s82 Skrevet 30. juli 2009 #10 Skrevet 30. juli 2009 Jeg fjerner alt jeg.. TROR det er sånn at de finner fram høvelen hvis de skal sy deg, og de høvelene er engangs, så man blir ganske sår av den barberinga, så jeg møter iallefall forberedt..
Alle_gode_ting_er_tre! Skrevet 30. juli 2009 #11 Skrevet 30. juli 2009 Jeg har prøvd begge deler. Ble ikke barbert den gangen jeg ikke ordnet på noe i forkant... Og jeg sydde masse begge gangene. MEN den store orskjellen er etterpå. Man blør ganske mye i tiden etter en fødsel, og da vil jeg anbefale å ikke ha så mye hår der nede... Som kjent så levrer blod seg, og det er ikke særlig behagelig... Jeg har fjernet, og håper at det ikke skal se helt nyrisert ut til fødselen setter igang... Blir litt for dumt det også, syns jeg... Mye mer pinlig enn å ha litt...
Alle_gode_ting_er_tre! Skrevet 30. juli 2009 #12 Skrevet 30. juli 2009 nyfrisert skulle det stå... tastaturet er litt på tur...
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #13 Skrevet 30. juli 2009 Neida, er vel ikke pinlig. Er ganske vanlig å fjerne alt håret der nede nå. Skjønner ikke hva som skulle være pinlig med det? Hadde blitt mye mer flau om jeg var helt urskog jeg da. He he:)
LilleMy! Skrevet 30. juli 2009 #14 Skrevet 30. juli 2009 Ikke for å være frekk eller noe, men jeg tror ikke vi skal bekymre oss så veldig for hva jordmor synes om frisyren vår der nede. Det er vel virkelig verre ting sykehuspersonaket må se hos oss, så vidt jeg vet får tarmene litt press på seg òg- og med det kommer det naturlige konsekvenser... Hehe. Uff, mye man skal tenke på. Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å frisere dere der nede heller jeg? Har ikke sett noe til det området siden jeg var i uke 30 eller noe (uke 38 nå), tar bikinilinja med maskin- ikke snakk om at jeg rører der nede med en barberhøvel altså! Men høres ikke dumt ut å stusse seg litt, med tanke på blodet og renselsen i etterkant. Grøss...
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #15 Skrevet 30. juli 2009 Nei, jeg bryr meg ikke om hva de på sykehuset mener. Jeg bare bryr meg om hva som er mest behagelig for meg selv etterpå.
iram82 Skrevet 30. juli 2009 #16 Skrevet 30. juli 2009 Jeg fikk beskjed av lege sist jeg var på kontroll om at jeg ikke burde barbere meg i forkant av fødsel. Dette på grunn av større infeksjonsfare ved eventuelt keisersnitt. Nå venter jeg tvillinger da, så sjansen for keisersnitt er noe høyere enn for "vanlige" svangerskap. Så jeg får vel bare pent stoppe friseringen og la det gro. Men litt stussing regner jeg med går greit:)
koala Skrevet 31. juli 2009 #17 Skrevet 31. juli 2009 Har født to ganger tidligere og aldri falt meg inn å barbere meg før det, ser jo ikke en dritt! De barbere ikke på sykehuset og ble klippet og sydd ganske mye første gang og det var ikke noe problem. Sårheten etterpå kommer av stingene og ikke hårene og lindres ve å sitte i grønnsåpebad som renser også samt tørke seg med hårføner etter skylling med grønnsåpevann. Ha en mugge klar på siden av doen så skyller du hver gang du er på do og føner etterpå. Da er hverken hår, blod eller sting noe problem
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 31. juli 2009 #18 Skrevet 31. juli 2009 Kommer til å fortsette som vanlig der nede... Prøver å barbere innimellom sånn at det ikke blir for langt. Risikosport for tiden ja...hehe..... Skiter i hva jordmor og div kommer til å tenke om friseringa mi der nede.Tror ikke de tenker så mye på det gitt...
Gjest Skrevet 31. juli 2009 #19 Skrevet 31. juli 2009 1. Tror man sluttet med intimbarbering før fødsel/abort for 20-30 år siden. 2. Det barberes ikke ved keisersnitt. Man får lagt inn et blærekateter, og hår på kjønnsleppene har ingen betydning i forhold til dette. 3. Sykehuspersonalet bryr seg overhodet IKKE noe om hvor "fjong" man ser ut nedentil. Urskog/barbert - har sett alt før! Kanskje man av og til griner litt på nesen dersom noen har ekstremt dårlig intimhygiene og det lukter vondt. Men det er heller ikke noe man reagerer på. Alle er pasienter med forskjellige behov og folk ivaretar sin egenomsorg forskjellig! 4. Dersom man "barberes" på et sykhus, gjøres dette med en maskin. Nettopp for å unngå rifter og kutt noe som igjen øker infeksjonsfaren. Ved planlagt keisersnitt ville jeg derfor latt det være noen millimeter igjen dersom man til vanlig er hårløs der nede! Lykke til hårete og barberte :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå