Gå til innhold

Har dere kjøpt tisselaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ny madrass, og leste nettopp på nettet at tisselaken kan være smart å ha. Hvor kan jeg kjøpe det, og er det dyrt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt på ikea, men er usikker på om jeg skal bruke det.. Damene her inne sier det er veldig tett og ekkelt for baby å ligge på.. - Er bare å prøve å sove på et selv, så kjenner man hvor klamt det blir, selv om det ligger under overmadrassen.. Men mange som anbefaler kylie flergangs-kladd i stedet, så tenkte å kjøpe inn en slik i stedet.. De har disse på en del apoteker, husker ikke hvilke.. - Jeg vet altså fint lite, men dette er sånn kort oppsummert det jeg har fått med meg av andres erfaringer her inne:)

Skrevet

Ja, vi har et lite fra ikea. Men vi skal ikke bruke det fast til babyen.

Er ikke spesielt deilig å ligge på. Klamt og ekkelt.

Men senga har jo sånn overmadrass på 1-2 cm som vi kan vaske om det skjer uhell + jeg kommer til å legge noen tøybleier (sånne store hvite frottetørkler) under der babyens hode er. Slik at evt gulp, tiss og oppkast kan vaskes lett bort uansett.

Skrevet

Jeg kjøpte mine på Prinsess til 99 kr stk. Disse er med et laken over selve tisselaknet slik at det ikke blir så klamt som di andre billigutgavene (syns jeg da) samtidig som at di fanger opp urin å slikt så det slipper å dryppe i madrassen.

Er ikke så flink å forklare så håper du forstod noe :P

Skrevet

Vi kjøpte det rett etter skatten var født for at jeg skulle ha under kroppen siden jeg lakk så mye melk om natten. Det var fryktelig ubehagelig å ligge på!

Vi kjøpte i metervare, og det var mykt og godt med froté på den ene siden.

Siden det blir så klamt, har vi brukt det kun i nødstilfeller - som når skatten har hatt spysjuka f.eks.

Vi la myke kluter under hodet hans da han var gulpebaby.

Vi kjøpte forresten ett ferdigklippet tisselaken i en babybutikk. Det var kjempedyrt! Det vi kjøpte i metervare var helt likt, bare myye billigere :)

Skrevet

Jeg har kjøpt et par tisselaken fra KID til 79,-. Den er også frotté på den ene siden og gummi på den andre. Er førstegangs så får bare prøve det ut tenker jeg. Hadde også tenkt å ha det under overmadrassen slik at madrassen er beskyttet.

Skrevet

brukte ikke det med første, og kommer ikke til å bruke det nå heller..klamt og ekkelt som nevnt ovenfor;-/

vi har ull overmadrass, med fuktavstøtende trekk(dyrt, men...), så vi bare kan vaske den hvis det kommer tiss gjennom bleia(eller bæsj..ugh)..bruker putevar under hodet, eller gassklut;-)

Skrevet

Jeg skal bruke Drykid overmadrass og ikke noe mer. Kjøpte tisselaken til førstefødt, men brukte det ikke etter selv å ha prøvd det. Madrassen ble ganske flekkete etterhvert selv med overmadrass. Byttet madrassen før nestemann.

Bruker også tøybleier under ansiktet slik at iallefall sikkel og gulp fanges opp. Det fungerer greit.

Skrevet

Jeg har kjøpt tisselaken på Babyhuset. Kjøpte i den største størrelsen. Så klippet jeg det i to :P Nå har jeg en "kladd" i vugga og en i senga.

Så har jeg vanlig laken over der igjen ;)

Skrevet

Jeg har kjøpt tisselaken. Får se om jeg bruker det.

Men har dere tenkt på tisselaken til deres egen seng? Ikke til melk som lekker, men de siste ukene, i tilfelle vannet går om natta? Fikk tipset av ei jeg kjenner som ved begge fødslene sine måtte bytte ut madrassen i sengen sin nettopp pga dette.

Skrevet

Jeg har kjøpt inkontinent-laken på apoteket og skal legge på senga nå, i tilfelle vannet går om natta. Dumt å ødelegge overmadrassen...

Har brukt tisselaken fra Kid og Princess til gutten min og de er ikke så klamme som de fra Ikea. Men det er nesten viktigere å bruke når de slutter med bleie om natta... Jeg har, som flere over, brukt flannelsklut under babyens hode, og dermed greid å holde overmadrassen fin. Og overmadrassene til disse små er jo også greie å vaske!

Skrevet

Vi har tisselaken fra ikea og prinsess.

Men vi bruker selfølgelig et laken over tisselakenet!

Da blir de ikke klamme.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Aldri brukt tisselaken til nr1...

Skrevet

Jeg kjøpte tisselaken til seng og vogn på Hansen & Dysvik tror jeg det var, ikke spesielt dyrt.

I første omgang kjøpte jeg et stort et for å ha i min seng i tilfellet vannet skulle gå på natten for å beskytte min madrass...

Jeg er veldig glad for at jeg gjorde det for da fikk jeg jo testet ut hvordan det var... UTROLIG KLAMT OG EKKELT!!!!!

Til min lille prins/prinsesse har jeg kjøpt DRYKID overmadrass (750kr på BARNAS HUS) og tror den er 1000 ganger bedre enn det tisselakenet som jeg nå ligger på :-)

Konklusjon... et kjempe bomkjøp i mine øyne, men heldigvis ikke så dyrt da ;-)

Skrevet

Jeg har sniket til meg 3 kladder fra sykehjemmet jeg jobber på.

Et i sofaen (der sitter jeg mye om dagen), et i senga og et i bilsetet ;)

Jordmor som anbefalte dette. Utrolig kjedlig om en av delene skulle bli fullt i fostervann, for det lukter visst så spesielt etter en tid :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...