Mamma til mia og knøtt i magen Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Var hos lege i dag, han skal ha pappapermisjon og jeg får ikke flere kontroller, trodde liksom det var nå man skulle ha flest jeg..
Nangiliama Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 oj.. det var snålt.. skal du ikke til jordmor heller da? - Du skal ha flere kontroller på slutten ja! Har ikke fastlegen vikar?
ble_mamma_6august 09 Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 det er jo ikke ditt problem at han skal i pappaperm. du skal jo ha kontrol annenhver uke nå. Har du ikke jordmor? min lege skulle ha ferie, og satt meg bare da opp til time hos en annen lege på samme kontor. Er jo ingen problem å gjøre det. Ring legekontoret å få deg time Lykke til
Mamma til mia og knøtt i magen Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2009 Jeg synes også det er litt rart ja. Jeg har en time til jordmor 17 august, men det er lenge til. Hun har nemlig ferie.. Får ringe legesenter og få en time jeg tenker jeg.. Er jo på slutten man skal ha flest kontroller så litt rart å få beskjed om at jeg ikke trenger det.. Lege sendte urinprøve til dyrking i dag pga mulig urinveisinfeksjon, så jeg lurer litt på når han tenker at jeg skal få svar på denne..
Teisen80 Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Det her høres helt rart ut ja.. Er vel vanlig med kontroll i uke 36, 38 og 40 nå på slutten (det har hvertfall jeg), og så evt overtidskontroller. Min lege og jordmor er ikke her neste uke, så om jeg går på overtid skal jeg på kontroll til en kollega på samme legesenter. Er det en mulighet for deg eller? Stå på krava sier nå jeg
Mamma til mia og knøtt i magen Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2009 Jeg må nok det, hvis han ikke vil ut innen jeg skal til lege igjen uansett da. Snuppa mi kom nemlig 3 uker før
jentebaby30august Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Jeg er 35+6 og var til lege på tirsdag. Fikk ikke time før 19 august hos jordmor og det syntes jeg og var rart. Jeg trodde det var viktig å få målt blodtrykk og få tatt urinprøve med tanke på svangerskapsforgiftning nå på sluttten. Kanskje jeg må ringe til legen jeg og å høre
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 Du skal ha oppfølging ja, men av vikar. Det jordmor sa til meg, var at eg no i ferieavviklinga måtte gå til fastlegekontoret mitt, og få ein vikar. Fastlegekontoret er nemlig pliktig til å sette opp ferievikarar (det skulle vel gjelde pappapermisjonar òg), medan jordmortenesta ikkje får midlar til det. Derfor måtte eg passe på å få dei av kontrollane mine som fell i ferien til dei begge på legekontoret, så eg ikkje mister noko. Stå på krava, og kontakt fastlegekontoret ditt.
Malin90&Talia09<3 Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 Det er vel greit å få vite om hodet er festa og slikt også ? I tilfelle vannet går så du veit hvordan du skal "reagere".. Selv har jeg vært på lite kontroller, var sist i uke 34-35 tror jeg, den 30 juni, og har ikke fått ny time før 10aug, 4 dager før termin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå