skibarnet Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Har en gutt på 4mnd som har laktoseintoleranse.Har fått så forskjellige svar etter hvilke lege vi treffer på. En sier eg kan fortsette å ammen, men at eg må være helt melkefri, en annen sier at eg må slutte å amme og gi han neocate. Eg har fullammet han til nå og vært helt melkefri. Han har d litt bedre, men ikke god i magen. Fortsatt veldig masse diare, luftsmerter og våkner mye grinende. Eg blir så fortvilet og uikker over hva eg skal gjøre. Sliten av å leve på streng diett og sliten av at han ikke blir god i magen sin stakkar. Noen som har erfaring på dette og tanker om hva eg burde gjøre?? Noen som har prøvd med Kerulac dråper?? hjelper det?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Slutt å amme og gi neocate. Du sliter deg totalt ut stakkars deg. Nå må du tenke på først og fremst deg selv slik at du kan være der for barnet ditt. For når du er opplagt så blir du også en bedre mor. Du er også med neocate 100 % sikker på at melken er helt fri for lactose. Det kan være du spiser mat med melk som du ikke er klar over. Hilsen ei som har barn med melkeallergi, og har holdt på i mange mange år. PS har dere fått resept på neocate da? For det må fåes med barnelege ellers blir det veldig dyrt. Ta i såfall vare på alle kvitteringer, kontakt legen som sa du skulle kjøpe neocate og be han henvise deg til en barnelege. Det er da viktig at du skriver opp dag for dag hvordan han har vært i perioden frem til nå (selvfølgelig kan du ikke her skrive dag for dag) men fremover dag for dag bedring osv med neocate. Dette viser du til barnelege som da lettere kan gi deg resept.
skibarnet Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2009 ja eg føler meg sliten og kjenner at det er så mye mat eg har lyst på. Samtidig får eg så dårlig samvittighet over lillegutt hvis eg slutter å amme og det ikke er det rette. Føles så rart. Her sitter eg med brystene fulle med melk og har overhode ikke ammeproblemer, så er det jo grusomt hvis lillegutt ikke tåler melken min. Har fått neocate prøveboks på sykehuset som eg skulle prøve en uke, sliter veldig med å få det i han. Han vil jo bare han min melk og det skjønner eg så godt for erstatningen smaker ikke akkurat godt.... Arg...at ting skal væe så vanskelig:(
trollmor & trollungene Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Har en sønn med melkeprotein allergi. Da vi begynte med neocate begynte vi gradvis. Dvs blandet den gradvis ut til han ble vant til smaken. Vil desverre ikke ha den lenger. Så nå lager vi velling selv samt lager all mat fra bunnen av. Bruker havremelk eventuelt havrefløte til matlaging og rismelk som drikke. Melken din inneholder laktose så da hjelper det ikke å kutte ut melkeprodukter desverre.
Sara Maria Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Er du sikker på at han har laktoseintoleranse og ikke melkeproteinallergi? Jeg har lest at de fleste små barn som reagerer på melk har melkeproteinallergi. Ikke lett å finne ut av dette her! Når det gjelder om du skal slutte å amme eller ikke, så synes jeg du skal gjøre det som føles riktig for deg. Jeg har kuttet ut alle melkeprodukter etter at vi fant ut at jenta vår har melkeallergi, og jeg synes det går greit etter hvert. Men så er hun så stor at hun spiser vanlig mat og jeg uansett må sette meg inn i alt for hennes del. Har du vært inne på www.utenmelk.com? Der er det mye nyttig informasjon, så slipper du å finne ut av alt selv hvis du velger å fortsette med amming. Gjør det du selv føler er best, det blir bra for gutten din uansett!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #6 Skrevet 9. august 2009 Jeg tenker også at det høres ut som melkeprotein han reagerer på, og så fremt du orker ville jeg absolutt ha fortsatt med ammingen så lenge den fungerer så bra! For min egen del fikk min lille brystvegring samtidig som hun fikk symptomer på melkeallergi (reagerte på mme som jeg ga i tillegg, var symtomfri mens jeg kun ammet) så da ble det bare krøll og jeg mistet melken da hun var ca 4mnd. Veldig trist.. Husker at jeg og var redd for at hun kunne bli verre av at jeg ammet, men både barnelege og hs påpekte i etterkant at det burde jeg absolutt ha fortsatt med dersom det hadde vært mulig.. Det kan jo være at du får i deg noe med melk i, samme hvor forsiktig du er, det er melk i myye har jeg funnet ut... Lykke til! :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå