Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 2 dager over termindatoen og har 1 cm åpning, livmormunnen er heeeelt myk og babyen ligger så langt nede at jordmor tok på hodet hennes under kontrollen :-) morsomt...Det var veldig UBEHAGELIG når hun tøyde og strakk, men nå er det ikke lenge igjen! :-) Alt så fint ut ellers og prinsessen min ble estimert til ca 3500 g nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La oss håpe hun vil ut og hilse på mamman sin snart da :-)

Skrevet

åå, så gøy! da er det nok ikke lenge før det setter i gang! Jeg har vært hos jordmor 2 ganger på termindato, og begge gangene sa hun :" det er ikke helt modent enda, trenger nok et par,tre dager til." 2 dager etterpå fødte jeg, begge gangene. Så om det er helt modent hos deg nå er det sikkert ikke lenge igjen!! Lykke til :)

Skrevet

Jippi jippi jippi...håper det tar seg opp snart...hmmm, julibaby eller augustbaby....mannen tror hun kommer 1 august....så får vi se :-)

Skrevet

Å, hun strippet deg litt? Så bra da.

Jeg har hatt 1-1,5 cm åpning lenge. Men skjer ikke noe her allikevel. Men jeg er jo flergangs så da er det jo vanlig...

Skrevet

Stripping, vil det si at hun tar fosterhinna?

Skrevet

Det vil vel si at de tøyer og røsker litt i livmorhalsen. Og så er vel tanken at det skal føre til at det åpner seg mer raskere.

Skrevet

ja, hun strippet meg...men jeg var ikke forberedt på det. trodde hun bare sku måle åpning og kjenne litt....var VONDT ja...hehe men det tåler jeg! ;-) Nå blør jeg mye,, og det var visst et bra tegn :-) Slimproppen og det var gått det var spor av blod i urinen....alt var visst gode tegn på at nå nærmer det seg hurtig...men vet ikke hva jeg skal tro jeg...denne kroppen har lurt meg mange ganger nå....men hun satte meg opp på ny time på onsdag, og sa at hvis ikke hun var kommet til da vil jeg bli henvist til føden. Hva vil det si da?? settes i gang eller?

Skrevet

Oi, så bra da. Ja, de sier at blødning etter stripping betyr at det skjer ting.

Vet ikke hva som skjer på føden jeg, men hvor lenge over termin er du? Kanskje hun mente time til overtidsvurdering? Det har jeg fått allerede på onsdag 5.august. Da skal de vel vurdere hva de vil gjøre videre... Ikke nødvendigvis sette i gang med en gang tror jeg.

Skrevet

Hei! :-)

Så spennende!!! :-)

Jeg var hos jordmor i går og jeg har også myk livmorhals ca 1 - 2 cm åpning og jordmor tok på hodet til babyen!

Det er kun riene som mangler, så håper det setter igang her snart også!

Hadde smårier som satt i underlivet og baken med 5 min. mellomrom igårkveld, men det roet seg i natt....:-(

Masse lykke til! :-)

Skrevet

Ja det er onsdag jeg skal til henne på ny kontroll, så sku hun henvise meg eller noe...men får sikkert ikke time med engang...vet de setter igang her i satvanger etter 12 dager overtid så.....men håper hun kommer før det!

Skrevet

Ja det er nok det jeg merker nå og....jeg har sovet i 2 timer nå. Ble helt slått ut etter turen til jordmor...ble skikkelig dårlig, vondt i hodet og svimmel/slakk...verker MYE nedentil og inni magen. Hvis jeg skal bevege meg verker det mellom beina og nedover/oppover....håper det blir bedre snart...er skikkelig slakk, og vil ikke være det hvis jeg skal i fødsel...vil jo gjerne ha litt godt utgangspunkt. :-)

Skrevet

Jeg er forressten 2 dager over termin, og vil være 8 dager over på onsdag når jeg skal til henne.

Skrevet

Å, men det kan jo være gode tegn på at det er i gang da...

:)

Jeg er veldig misunnelig:)

Jeg gikk meg en liten tur ut i byen. Men er smertefri som vanlig. Utenom i ryggen da (lenger opp en korsryggen)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...