jannemor72 Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Ja, nå er det endelig min tur til å komme inn her. Har vært leser en god stund, men fikk positiv GT i går og i dag. Hurra. Mistet i begynnelsen av juni så vi håper det går bra denne gangen. Har bestilt oss raftingtur neste helg. Vil da være 5+5. Ville dere gjort det? Er også en forholdsvis aktiv jeger. Er det noen som har spurt leger eller jordmødre om det er ok å jakte når man er gravid? Finner veldig lite info på nettet. Er selv litt skeptisk.
Fredricke Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Aner ikke med rafting, men ang jakt så holder jeg meg unna det når jeg er gravid. En ting er at jeg personlig ikke syns det hører sammen og en annen ting er at man fra gammelt av mente at det å se blod (som slakt) som gravid kan fremkalle en abort.
Juuuunibaby <3 Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Rafting vet jeg ikke... Tror ikke jeg hadde turt det, men... Jeg er selv en aktiv jeger og er mye på skytebanen. Jeg spurte jordmor på sykehuset om dette og hun sa at det var best å slutte. Dette fordi skuddene kan skremme den lille inni magen. Hun sa også at fugler har masse bakterier vi helst ikke trenger så nært innpå oss da vi er gravid.. Var på skytebanen en gang før jeg snakket med henne, men det var så tidlig at jeg tror ikke det gjorde noe.. Må bare si jeg savner skytebanen!!! Men men.. Den er der til neste år.
Elinlita Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Jeg skulle egentlig vært med på raftingtur i Sjoa for noen uker siden, og der fortalte faktisk personale meg at det ikke var noe de anbefalte en person som var gravid pga at man kan få seg en smell. Jeg stod over...
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Raftingen vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort med. Du er jo ikke sp langt på vei da... Når det kommer til jakt så har ikke jeg tenkt å stå over hverken reins eller elg jakta i år. Vil bare være 3 mnd på vei og fosteret har ikke utviklet noe særlig hørsel da. Jaktet også når jeg var gravid med sistemann og var ca like langt på vei da. Ikke noe problem. Og til hun over, hvorfor hører ikke jakt og graviditet sammen??? Blod??? Bare vær forsiktig med hvordan kjøttet håndteres. Kanskje du ikke burde være mest aktiv med rensing og partering, i så fall ha på hansker så tror jeg det skal være helt greit. God jakt!!
lille frø, mor til to Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Jeg var ikke med på rafting i Sjoa da vi var der med jobben, da var jeg i uke 17. I uke 5 er det trygt, den er godt polstrert for å si det sånn. Den er bare et par mm lang, og er det ikke farlig med litt risting og gøy. Hoppet big jump på ski i uke 7 og lange skiturer med sekk i denne perioden uten problemer. Jakt tidlig i svangerskapet er heller ikke noe problem. Skuddene vil ikke skade hørselen til barnet da dette ikke er utviklet ferdig enda. Gå "tur" i marka er bare kjempebra. Man er kanskje kvalm og sliten i 1. tri, så det er heller det som kommer til å bremse deg i aktiviteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå