Gå til innhold

Bading under prøvinga... Og eggeløsningstester under pergotime..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm... Begynte plutselifg å tenke på om det kanskje ikke er lurt å bade mens vi prøver. Er ferdig med første pergokur nå og må ha våre økter før og under helgen.. ;O) Men hadde tenkt begynne med mosjon og svømme i helgen. Kanskje ikke lurt? Eller har det ikke noe å si? Og eggeløsningstester? Bruker dere det når dere har begynt på pergoopplegget for å dobbeltsjekke?

Takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Akkurat dette med bading er jeg litt usikker på, så det tør jeg ikke å svare på....

Når det kommer til EL-tester, så benytter iallefall jeg meg av det. Bruker de digitale, for der slipper man å tyde resultatet. Enten har du Lh-stigning, eller så har du det ikke liksom. Vet det er endel andre her inne som tester for eggløsnng også. Noen ( inkludert meg ) har ikke EL hver måned, og selv om man er på Pergo-kur, så er det ikke sikkert man får EL allikevel. Derfor syntes jeg det er greit å ta EL-tester for å se om Pergoen har hatt noen effekt. Man får jo da også vite nøyaktig hvilke dager en burde " hoppe i høyet ", er litt kjedelig å bomme på dagene liksom:)

Ønsker deg masse lykke til med prøvingen, krysser fingrene:)

Skrevet

Tusen takk! ;)

Hadde en MA i februar (3mndèr på vei) Ble endelig gravid rett etter en hsg undersøkelse (Ble nok åpnet mer rett etter den). Jeg tror det er blitt veldig trangt hos meg.. Føler meg pessimist til pergokuren på grunn av dette. Tenker at trolla ikke greier å nå seg fram uansett.. Ble nok skjemt bort da jeg ble gravid for første gang(jente i -06. Så jeg er jo kjempeheldig som har henne). Da gikk det ved første el-test. Men fikk en kraftig livmorinfeksjon etter fødselen som resulterte i to utskrapinger. Dette tror jeg det har blitt litt konsekvenser av. Fikk ihvertfall utelukket at egglederne er helt tette med hsg. Men trykket blir vel ikke stort nok på naturlig måte slik at trolla kommer seg fram... ;o)

Hmm...

Skrevet

Uff, du har hatt det tøft med alt dette. Et lite tips hvis du er bekymret for at de små trolla ikke skal finne frem: Slimløsende hostesaft! Det skal visst gjøre slimet oppover i "kanalen" lettere for trolla å svømme i:)

Prøver det for første gang selv denne syklusen. Skal drikke litt av den hver dag rundt eggløsning. Har lest om flere som har blitt gravide på denne måten, så nå gjenstår det å se okm det funker på meg:)

Lykke til!

Skrevet

oioi... Må prøves.. Kanskje det plutselig sitter fler enn en fast etter det...

Skrevet

Hei Ine-79! Har opplevd omtrent samme historie som deg jeg. Fikk en jente febr -06 som var uplanlagt, fikk kraftig livmorbetennelse etter fødsel og utskraping pga at morkaken satt fast og måtte opereres ut. Nå har jeg prøvd på nr 2 i godt over 1 år, ble endelig gravid etter 6 mnd prøving, mistet da 3 mnd på vei i MA. Fikk utskraping og ble så gravid på første forsøk, mistet også da i MA 10 uker på vei, fikk medisinsk abort siden det var så kort tid siden utskraping. Har nå nettopp hatt første mens etter siste MA for 2 mnd siden og går nå på første pergokur. Er i dag på syklus dag 14 og kjenner EL ganske kraftig på venstre side i dag, er ikke i tvil om at det er noe EL på gang, men syntes jeg har hatt symptomer på EL en hel uke nå... Uansett har IKM om ca 14 dager, altså ca 15 aug. Ps. Jeg har forresten badet jeg da, tror vel ikke det kan skade, skjeden lukker seg jo så fort man får kroppen under vann, trodde ikke det hadde noe å si, men det er kanskje andre som vet det? Ellers ville jeg bare ønske deg lykke, lykke til :-) Klem fra

Skrevet

He he he, ja, kanskje det? Men jeg tenker som så at jeg tar heller firlinger enn ingen barn i det hele tatt:) Uansett så viser jo statistikkene at sjansen for å få flerlinger som resultat av Pergotime, er ganske mye høyere enn uten Pergotime. Så her er det bare å være forberedt på at her kan det fort komme mer enn 1 spire i magen:)

Skrevet

Hei igjen jenter! :o)

"Skalskalikke": Ja... Bedre med fler ;O)

"Meg og lille snuppis..." Ja... Opplevd litt du også da..

Men nå skjønner jeg ingenting dere. Skulle jo fått eggeløsning i følge skjemaet. Men venter fortsatt. Tenkte jeg kunne sjekke siden jeg hadde noen tester igjen. Men har ikke fått el. Og skulle jo egentlig ikke behøve å teste. Jeg har vanligvis ikke el før etter 20 dager i syklusen. Og nå skulle det komme på 14. dag på grunn av tablettene. Noen som kan forklare det? Jeg har eggeløsning hver måned.. Hmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...