Gå til innhold

Med det samme jeg er i gang....;-)

Anbefalte innlegg

Noen som vet svar på følgende?:

- Hvor lenge etter KS kan man ha samleie igjen?

- Vil vi ha samme renselse som de som føder vaginalt (hvor lenge blør man etter et KS)?

- Hva har jeg på meg under operasjonsklærne (naken, truse, bh?)

- Hvordan sys man sammen (stifter, lim, tråd)? Jeg har en hudtype som leger dårlig - altså lager stygge arr, så dette er jeg litt bekymret for...

- Hvilken type smertestillende får man de første dagene?

- Når er det vanlig å få besøk på sykehuset etter et KS (regner med det ikke er første dagen, siden jeg ser for meg at jeg vil være ganske omtåket...)?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140441609-med-det-samme-jeg-er-i-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor raskt en kan ha samleie etter ks er sikkert individuelt, alt etter hvordan formen er. Vi hadde samleie etter 3 uker.

Jeg fikk beskjed av en jordmor på barsel at renselsen var mindre etter ks, og har blødd lite selv. Men vet at andre sier at dette er likt for både ks og vaginal fødsel. Så det er vel individuelle forskjeller her og...

Under planlagt ks hadde jeg på meg sykehusskjorte og ingen truse. De lager jo snittet langt nede, og dessuten ligger du med kateter.

Jeg ble sydd med tråd som forsvant av seg selv. Da jeg hadde hastesnitt ble arret ganske stygt, bredt og rødt. Da jeg hadde planlagt ks tre år senere gjorde de snittet i det "gamle" og fikset det. Nå er arret pent, og knapt synlig.

Jeg har tatt ks på to ulike sykehus. Fikk forskjellige smertestillende på de to sykehusene. Så det er kanskje forskjellig fra sykehus til sykehus. Men jeg fikk smertestillende som fungerte godt for meg begge gangene.

Da jeg hadde hastesnitt med full narkose var jeg ikke i stand til å ta i mot besøk første dagen. Da jeg hadde planlagt ks på formiddagen hadde jeg besøk på kvelden i den vanlige visittiden, Denne gangen satser jeg på at de stolte storebrødrene kan komme på besøk samme dagen som babyen blir født. Det er videre vanlige visittregler som gjelder, kommer jo an på formen din og hva du orker av besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...