Gå til innhold

Hva slags brev fikk dere fra sykehuset (som bekrefter ks altså)?

Anbefalte innlegg

Synes mitt brev var så merkelig, for der står ingenting om KS. Fikk bare et standard brev som kunne gjaldt hvilken som helst operasjon - der det står at jeg er kalt inn til utgreiing/behandling den og den datoen, og jeg har krav på behandling innen så og så lenge etter....

Merkelig - trodde jeg skulle få info om keisersnitt jeg... menmen, jeg får vel den infoen jeg trenger når jeg skal skrives inn...

Fortsetter under...

Fikk to brev i en konvolutt fra Rikshospitalet, type standardformuleringer. Det ene er innkalling til keisersnittforberedelse med dato/klokkeslett og sted, det andre er dato for keisersnitt med dato/klokkeslett og sted for oppmøte. Ingen informasjon utover dette og beskjed om å ta med helsekort.

jeg fikk en innkallelse til innskrivning (dagen før ks), hvor det sto hva som skulle skje den dagen:blodprøve, blodfortynnende osv...fasting/klyx på kvelden hjemme...

så var det info/innkallelse til ks.sto detaljert hva som skal skje, både før, under og etter operasjonen..samt info om avd, besøkstider og div;-)

høres merkelig ut at du ikke har fått mer info, er det lenge til du skal under kniven?

jeg skal på a-hus...

Jeg har fått alt muntlig... Avtalte KS-samtale på den ordinære UL. På KS-samtalen fikk vi en brosyre om KS og en dato.. Skal på et info.møte i dag for alle som skal ha KS den nærmeste uken på Ullevål.

Synes det er rart at jeg ikke har fått det skriftlig, liksom svart på hvitt. Fikk legen på Ullevål til å skrive i helsekortet at jeg skal ha planlagt snitt den 06.08 (bare sånn tilfelle noe skjer og det ble diskusjoner, f.eks om jeg må på et annet sykehus...)

Hei C-stine

Hva fikk dere vite på infomøtet? Jeg skal ha KS i august, og skal på møte torsdagen før mandagen. Men har ikke fått beskjed om at jeg skal komme til kontroll dagen før, slik som jeg forstår mange skal (for blodprøver osv). Praktiseres ikke dette på Ullevål?

Annonse

Hei venternummerto.

Vi gikk gjennom alt som skjer på KS-dagen og de nærmeste dagene- En mer detaljert beskrivlese av selve snittet og dagene derpå enn det som står i brosyren. Hun som hadde infoen i dag var veldig flink, ærlig og positiv. Vi fikk se et par bilder av operasjonsstuen og en baby som kom ut av magen (fullstendig frivillig å se..). Vi som var der kunne stille spørsmål. Om det er noe konkret du lurer på kan jeg prøve å svare ;) Det ble ikke snakket noe om blodprøver.. Vi har jo gjennom svangerskapet tatt en del blodprøver (sykdommer, type blod osv) og det skal tas med på KS-dagen. Både samboeren min og jeg følte vi fikk mye ute av infoen-- kanskje mest han siden jeg har lest en del. Som sagt- jeg svarer gjerne om du lurer på noe...

Ang liggetiden på barsel er det vanlig med 3 netter, altså 4 dager med KS-dagen. Mannen (eller annen pårørende) kan en IKKE regne med at det er plass til på natten.. Veldig synd, men sånn er det :-(

Vi har en spennende tid for oss!!! Hadde du KS sist?

Hei! Så spennende. Har lest endel om KS, så har ikke så mange spørsmål egentlig. Men det jeg lurte på var om vi skulle møte dagen før snittet for å ta noen ekstra prøver. Har hørt at de gjør det på andre sykehus nemlig. Men siden de ikke nevnte noe om det, skal vi helt sikkert ikke det :)

Dette er mitt første keisersnitt. Jeg hadde en traumatisk fødsel forrige gang, mye gikk galt og det endte med totalruptur. Har slitt mye med plager i etterkant og skal ha min tredje operasjon av underlivet når jeg "har fått de barna jeg skal ha". Er veldig glad for at det blir KS nå, har jo visst siden forrige fødsel at det blir det. Gleder meg til en annen fødselsopplevelse. Sist lå jeg på barsel i 5 dager. Veldig kjedelig at mannen ikke kan være der ja!

Er dette ditt første barn? Hvorfor skal du ha KS?

Nei, skal ikke møte noe før. Var som sagt ikke noe snakke om blodprøver. Vi skal ringe ettermiddagen før i 17-18 tiden for å få oppmøte tid til dagen etter.. Nr 1 og 2 skal møte kl 7 (nr 1 helst 06.45), og nr 3 og 4 skal møte kl 8.

Jeg hadde en lang fødsel som endte i totalruptur og med en ny operasjon 3 mnd etter. Sliter ikke veldig med etterplager, men endetarmsmuskelen min er 1/6 ødelagt og da vil ikke Ullevål risikere at det blir verre (ikke jeg heller egentlig ;) ).. Så jeg har vist siden da at neste barn blir KS jeg og. Lå et døgn på barsel sist, krabbet til hotellet da.. Så gruer meg til flere døgn på barsel. Håper jeg skal klare meg med 2 netter, men vi får se... Gruer meg til å være "hjelpesløs" og avhengig av den rød snoren... Innstilt på å spise smertestillende og ha vondt!

OK, takk for info! Det blir spennende. Uff, da er det det samme som skjedde med meg. Lang og vanskelig fødsel som endte dårlig.. Jeg ble operert på nytt først etter et år, pga det var sydd igjen alt for trangt. Den neste operasjonen blir pga lekkasje. Blir bedre med sår på magen håper jeg! HUsker at Voltaren+paracet var det eneste som hjalp litt på smertene sist, så får be om det!

Lykke til da! Ikke mange dagene igjen på deg nå!?

Hun som holdt infomøte anbefalte paracet og naproxen etterhjemreise.. Det var det jeg fikk på Ullevål sist, i tillegg til "flytende parafin". Hun sa og at de ikke var overrause på sykehuset, så det var bare å spørre etter mer ;) Jeg skal til pers om 4 dager (torsdag)... Gleder meg mest.. Blir godt å få hilse på prinsessen, og ikke minst bli ferdig med snittet!!! Krysser fingrene for at vi begge holder oss unna infeksjoner og shit!!! Når er din tur?

Håper din neste operasjonen blir vellykket!! Lekking er noe herk... Lekker en del jeg og, men ikke "uvanlig" mye tror jeg..?

Du har fått den infobrosjyren om KS på Ullevål forresten?

Så spennende! Ja, gleder meg mest jeg også. 31. august er min dato. Ja, infeksjoner vil vi ikke ha. Er visst liten fare med planlagt ks. Lekkingen har vært veldig plagsom i svangerskapet, så de tilbyr å fikse på det. Skal visst være en enkel operasjon. Jepp, har fått brosjyren!

Masse lykke til på torsdag!!

• 1 måned senere...

Annonse

er det noen av dere som vil sende meg en pm? Jeg har hatt samme type fødsel som dere, med samme resultat, og kunne tenkt meg å høre litt hvordan det går med dere, og hvordan det er å ta KS... dere har ikke profil, så får ikke sendt pm, men dere er sikkert ikke innpå her lenger heller... skriver likevel jeg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...