millere Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Er i uke 36 og skal i bryllup på lørdag. Har fått beskjed av jordmor om å ta det helt med ro de nærmeste ukene grunnet tidlig festning og mye kynnere. Sliter som dere kanskje ser også med søvn om natten nå. Nå er jeg nesten bekymret over hvordan bryllup på lørdag blir med vielse først og middag tre timer senere (som gjerne varer i 4-5 timer) for så festligheter utover natten. Dessuten bør man jo være tidlig ute i kirken, og det blir gjerne en del venting mellom vielse og middag. Det er dessuten 3 timer kjøring til dit vi skal. Nå slo det meg plutselig at det hadde lettet mye om vi dropper vielsen og drar rett til middag...Middagen og kvelden blir jo lang i seg selv. Og jeg kjenner at jeg er så pass sliten om dagen at hele bryllupet bekymrer meg litt. MEN vil jo gjerne fåt det med meg, kan ikke la være... Hva synes dere om at man drar rett i middagen (eller er der en liten time før og mingler litt)? Er det frekt? Selv har jeg giftet meg tidligere og hadde forstått det godt hvis en høyravid hadde spurt om det, men jeg skjønner jo at man har forskjellig syn på dette.... Råd tas i mot med takk...
Simarier Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Jeg syntes det høres helt greit ut å dra rett til middagen. For meg er det nesten uforståelig at folk skal reagere på det når du er høygravid. Uansett hvilke plager man har, dagen blir lang og det er jo bedre at man kommer litt i stedet for ikke å komme i det hele tatt. Dra til middagen med god samvittighet du. Tror de fleste blir imponert over at du kommer i det hele tatt..
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Jeg synes det kommer litt ann på hvor nær man er brudeparet. Jeg var selv forlover i uke 35 forrige gang jeg var gravid og da er det jo en selvfølge at man er med på hele dagen. Det gikk helt fint, jeg var sliten på kvelden da:) Med så lang kjøring ville jeg bare dratt i middagen:)
Mamsemums Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Om du har råd til det og det er muligheter kan du ikke ta inn på et hotell og hvile deg litt mellom vielsen og middagen (om dere ikke har bestilt et allerede)? Men dersom formen ikke tillater det så går det jo ikke, og det skjønner de fleste. Lykke til på lørdag, håper brudepar og gjester får en fin dag:)
Nangiliama Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Syntes godt du kan dra rett i middagen, men ta gjerne kontakt med bruden på forhånd sånn at hun er klar over det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå