Gå til innhold

Har ikke plass til stellebord på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så må nok plassere det på barnerommet... Søren, ville virkelig ha det på badet, men sånn som det ser ut no så går ikke det...

Og det vil då sei at det blir litt vanskelig å bruke stampen som hører til stellebordet? Eller finnes det nåken artige triks?

Ka kan eg evt. bruke som erstatning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frykter det same skjer her... har planlagt å skaffe det minste ikea-bordet, sniglar, og har målt opp, og rekna på plassen. Men det er ikkje i hus ennå, så kan hende vi må flytte heile stasen inn på barnerommet likevel, om det viser seg at vi ikkje klarer å få det litje knøtte badet vårt til å fungere med bordet ståandes der.

Heng stampen fast i stellebordet, eller kan de ta den laus og gjere badinga på badegolvet? Elles kan ein litt lang slange mellom bad og barnerom gjere susen...? hehe..;)

Kan jo evt kjøpe ein balje utanom, vi skal ha ein sånn stor blå frå ikea. Den kan de bruke på badegolvet.

Skrevet

Vi har ikke plass til stellebord på badet, så vi har det på soverommet (har stellebord uten badebalje). Har bare kjøpt en balje til å bade i, som vi kan bruke på badet.

Skrevet

Stellebord for å henge på vegg fungerer superbra på vårt lille bad. Bruker balje på gulvet til badinga:)

Skrevet

Vi har kjøpt Brio Wall vegghengt stellebord til det bittelille gjestebadet vårt. Prøvde med stell på barnerommet med nr 1, men syns det var helt håpløst. Derfor er god stelleplass på bad viktig for oss. Brio Wall tar veldig liten plass og kan slås opp mellom hvert stell. Vi har et annet bad med stor stelleplass og badekar, så vi skal bade der. Jeg ville hvis jeg var dere kjøpt en badebalje på Ikea eller Tummy Tub og brukt dem på badegulvet. Tror det blir håpløst å bade på soverommet og få tappet ut vannet igjen.

Vår datter reagerte veldig på våtservietter så vi brukte kun Mesoft kompresser de første månedene. Da var vi avhengige av vann. Prøvde med liten bolle med vann/ vaskevannsfat, men syntes at det var en litt klønete løsning.

Ikke for å være negativ, altså, men jeg syns stell på soverom ikke fungerte og ville vurdert et vegghengt stellebord. Ikea har også, men det er designmessig ikke så fint som Brio sitt.

Skrevet

hmm, ja, begynner vel å innse at vi burde tatt nåken mål før vi kjøpte stellebord, men sånn er det når man har flytta i nytt hus :)

Men får berre gjere det beste utav det, blir vel bading i balje på badet og resterende stelling på barnerommet.. Sikkert ikke det mest ideelle, men det får berre stå til :)

Skrevet

Har et knøttlite bad hvor vi såvidt fikk inn et lite stellebord.

Det ble så trangt og utrivelig å bruke badet at det ble fjernet etter noen dager. Var så heldig å få et Brio -stellebord for å henge på vegg, og vi er veldig fornøyd med dette:)

Skrevet

På to barn tror jeg at jeg brukte badebalja på stellebordet tilsammen 10 ganger. Det er med andre ord ingen grunn til at den skal være avgjørende for plasseringen.

Balje som vi satte oppi badekaret var veldig mye mer i bruk, og så fort barnet klarer å sitte selv brukte vi badekaret - med 10 cm vann i. Stor stas. Hadde forresten også en slags sitteinnredning til vanlig badekar som barnet satt i, husker ikke hvor tidlig vi brukte den.

Skrevet

hvis det har noe å si så er det veldig liten tid man kan bruke den balja oppi de stellekomodene med balje i første skuffe.. det blir veldig trangt og barnet blir fort for lang til stampen. Vi brukte kunn det karet til førsteman, og han var prematur og veldig kort. Vi har også et knøta lite bad med har liksom trumfa inn stellebordet for jeg syns det er så viktig å ha vann i nærheten og ikke minst at det er varmt og godt der.. bare det å bade baby uten å kunne legge den på stellebordet etterpå er jo litt py.. Så nå skal stelle bordet brukes til nr 3 og syns heller jeg vil bruke øverste skuffe til klær.. Er forøvrig deilig å vite at klæne enn tar på baby også er gode og varme.

Skrevet

Hva med å kjøpe stellematte og badebalje løst og evt bruk vaskemaskin/tørketrommel som "stellebord" ja, om dere har det på badet da:-) Det skal nemlig jeg,Da får jeg utnyttet den plassen jeg har.

lykke til.

Skrevet

Jeg har også kjøpt stellematte og badebalje løst, og har tenkt å legge stellematta oppå vaskemaskina. Tror det kommer til å funke greit jeg, for da er vasken like ved.

Skrevet

Jeg har det samme problemet, men på IKEA fant jeg ett stellebord med kryssbein som er veldig lett og slå sammen, (eller lett og bære som det er) I denne er det også mange "Skuffer" til alt du trenger. Superkjekk:)

Skrevet

Jeg har brukt Brio sitt vegghengte til de to første og vært veldig fornøyd, hadde aldri behov for balje. Brukte vasken de første 2 ukene og siden badekaret. Videre hadde vi en kommode med klær stående rett utenfor badet. Nå har vi et større bad i tillegg til det lille og kommer til å ha det vegghengte "gamle" nede på det lille badet i 1.etg og en stellekommode oppe på det nye store badet i 2.etg. Det fulgte med balje men jeg kommer til å bruke øverste skuffen til bleier og kluter og ha baljen utenom ved behov.

Skrevet

Vi hadde heller ikke plass, ville ha sånn stor kommode med vaskebalje under lokket i første skuff, men nei. Så her ble det en sånn liten stellemadrass på kommoden hans på rommet, så har vi kjøpt sånn lite stellebord med sånn myk plast som man kan slå sammen som vi da bruker når han kan bade, får det vi vi ihvertfall slå opp på badet, kjekt med, vann, sluk og varme der han bader i det minste:)

Skrevet

Vi hadde målt at Sniglar fra Ikea skulle passe på badet vårt, men det var breiere enn det sto på nettet... Irriterende... Vi må løse det ved å sage av 10 cm på tre av beina, for vi har en kant nederst på veggen rundt hele badet, så da blir stellebordet stående med tre av beina på denne kanten og det fjerde å gulvet. Vi har ikke mulighet til å ha vegghengt eller oppå vaskemaskina, så jeg håper denne løsningen funker!

Med forrigemann hadde vi stellekommode med badebalje under lokket, og vi brukte den lenge. Til ho var langt over året. De trenger jo ikke mye vann for å ha det moro, og når de blir store nok til at de kan sitte, så er jo balja stor nok i haugevis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...