Gå til innhold

brystknoppen bretter seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene brystknoppen min bretter seg liksom over til den ene siden når jeg ikke ammer, og i "bretten" er huden tynn og sår. Ikke åpne sår som det var midt på knoppene de første dagene, men jævlig vondt å amme på den puppen alikevel. Noen med liknende erfaring? Den andre brystknoppen er helt fin og derfor gruer jeg med alltid til å amme fra den vonde puppen. Minsten er to uker nå, og jeg er lei av at ammingen gjør vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjedde meg også. Syntes det var litt komplisert å montere på bh. For brystvorten kom i klem. Men det gikk atlså over. De blir herdet med tiden. Det var mye bedre etter 1 md etter fødsel. Nå ligger brystvortene i alle mulige retninger uten at jeg merker det. 6 md etter.

Skrevet

Da min lille var noen uker ble jeg veldig sår igjen på den ene brystvorten (men helt annerledes en sårheten de første ukene). Var en liten sprekk der som ikke grodde. Legen min så på det og ba meg rense med pyrisept + smøre med Brulidine-salve (reseptfri) etter hver amming. Brulidine er bakteriedrepende, og i følge legen var det bakterier som forhindret såret i å gro.... Ble også tatt prøve for å sjekke gule stafylokokker, noe det ikke var. Jeg ble bra på noen få dager.

Kanskje dette kunne hjelpe deg - hvis det er et sårt parti som ikke gror....?

Skrevet

Tusen takk for tips! Skal prøve ut brulidine. Ikke farlig for baby regner jeg med?

Skrevet

Legen sa at så lenge det gikk en stund mellom hver amming så trengte jeg ikke tørke bort, men jeg mener jeg gjorde det likevel. Tok lunket vann på en bomullspad og bare tørket av litt.... Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...