WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Vi har hatt vår i 4 år, og lurer på om det kanskje ikke er på tide å bytte den ut?? Sekker fælt der vi ligger... snur den ved jevne mellomrom, men thats it. Ikke har vi renset den noengang heller, kanskje greit etter mye amming i senga..?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 aldri hørt at den må byttes etter så og så lang tid, vår er minst 6-7 år nå. men skal rense trekket når jeg er ferdig med baby i sengen som kan bæsje eller spy....
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 har hatt vår noen år- og synes det begynner å bli litt sånn gammel lukt av den -ikke akkurat blomsterduft liksom..har vasket trekket jevnlig, og skumgummien inni har også fått en vask eller to selv om den i utgangspunktet ikke er vaskbar...har Svanemadrass...og blir nok bytting her snart jah- bare synd det er så dyrt.. ( orker ikke tenke på hva som lever i den skumgummigreia inni- tror ikke den tåler stort flere vask heller)
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2009 Ok, takk for svar. da tar vi av trekket å vasker det. Ser åsssen det går. Vi lurte nemlig på om vi måtte rense den, men om vi kan vaske den er jo det både lettere og billigere:) Og ja, lever nok litt midd og andre bassislusker i den skumgummien ja:p
mylittlecat Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Dette jobber jeg med ;o) En seng sin levetid (en GOD seng vel og merke) er ca 15 år. På den tiden burde man bytte overmadrass 2 ganger. Så ca hvert 5 år er det greit å bytte den )
mylittlecat Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 beklager, ikke ca 15 år, men minst 15 år. Merker som jensen og svane har jo 15 års garanti f.eks. Selvfølgelig ikke mot slitasje som overmadrass, men mot fjørbrudd f.eks.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 jeg tror bytting av overmadrassen må skje oftere når man har barn. ihvertfall om man har mitt barn som kommer til mammas seng for å spy
mylittlecat Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Hehe, ja er veldig enig der. Har selv hatt 2 små spyunger på min madrass nå, har akkurat bestilt ny nå, selv om den er godt under 5 år )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 hehe... nå er jeg på det stadiet at jeg må kjøpe ny overmadrass, men venter på penger... hehe... så er litt glad for at jeg har en "lat" kjæreste som aldri ville funnet på og skifte sengetøy
mylittlecat Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 ja du må bare vente,hehe, det er jo salg i august vettu ;o) Mye penger å spare da, for overmadrasser er dyyrt hvis man skal ha en god en! Vi får heldigvis veldig gode rabatter på senger/overmdr, så ikke så helt ille for oss!
little old lady hoo Skrevet 29. juli 2009 #11 Skrevet 29. juli 2009 Vi har hatt vår overmadrass i 10 år og tenker egentlig ikke å bytte den ut. Et par ganger har jeg steamrenset den, men til vanlig har seg en slik tynn "overmadrass" som sitter fast i overmadrassen med strikker i hjørnene. Den vaskes i vaskemaskinen med jevne mellomrom. Dette fungerer supert for oss. Nå har jeg baby og da har jeg også annet liggende i senga, ekstra laken for de voksne og pledd og laken der baby ligger. Dette byttes alt fra flere ganger pr dag til en gang pr måned.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Jamen, det var jo lurt, tror jeg skal kjøpe en tynn overmadrass og ha over overmdrassen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå