Mikkemamma<3 Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Har fått brystbetennelse som blir behandlet med penicilin. Problemet er at det virker som jeg mister melka.. Er dette normalt ved brystbetennelse? Vil den komme tilbake igjen når brystet blir bedre? Har pumpet iherdig nå, annenhver time hele døgnet på brystet som er rammet, men får ikke ut mer enn 50 ml uansett ( Holdt på i 2 dager ). Før brystbetennelsen fikk jeg ut minimum 150 ml.. I tillegg har jeg fått veldig såre brystvorter- begge bryst.. Kan det være trøske? Hvordan vet man om babyen har trøske? Mest lyst til å gi opp nå.. Må tilføye at gutten er 5 uker nå.
lille sprelle Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 ingen grunn til å gi opp. slapp av og ikke tenk så mye på det, det hjelper faktisk. bruk brystvortesalve for å unngå sårhet trøske synes som et hvitt belegg i munnen på babyen har hatt samme reaksjon ved bruk av penicilin, men det går over. så lenge du ikke har puss i puppen, kan du bare fortsette å amme. alt går ikke som en lek for mange når man har ny baby i huset. tenk hvor verdifulle dråpene er! jeg hadde brystproblemer i mange mnd og måtte pumpe mye pga svak baby. angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Det er ikke sikkert du har mista melka, men at utdrivningsrefleksen har blitt forstyrret. Den må jo til for å få melka ut. Jeg sliter ofte med den når jeg har tette melkeganger, såre brystvorter eller har vondt på annen måte. Stress hjelper jo slettes ikke heller. Få resept på nesesprayen Syntocinon av legen, den inneholder kunstig oxytocin, som er hormonet som setter igang refleksen. Det pleier å hjelpe meg. Sårheten kan komme av at du har pumpet så mye, men kan jo også være trøske. Hvis babyen har trøske vil du se et hvitt belegg i munnen. Lykke til, ikke stress, ta det med ro. Kjøp inn mme og ha o bakhånd så du ikke trenger tenke på å pumpe for å produsere, og så jobber du for å få opp produksjonen i ro og mak.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Forøvrig anbefaler jeg purelan, samt Unguentum M som salver på såre brystvorter, og å ta lecitin for å forhindre tette melkeganger.. Jeg har fullpumpet i 4 mnd nå pga at snuppa ikke ville ta brystet, og det går fint det også
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Æh, så glemte jeg å si at du kan smøre farris eller Biola på brystvortene for å motvirke trøske, og Farris kan du også smøre i munnen på babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå