Gjest Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Er under 2 uker til terminen 9. august nå. Og jeg er totalt avslappet. Med de tre andre barna har jeg prøvd ut alt mulig for å få fødselen igang, ufarlige ting altså, men stresset litt med det. Dere vet, kanel, rømmegrøt, bitter lemon, sex, sterk mat, gå i trapper osv, osv. Blitt missmodig nå det ikke funket, hoppet i været av hver minste sammentrekning i magen og bare ventet og ventet intenst på fødsel. Spesielt når jeg gikk over termin sist. Denne gangen derimot... Ingenting. Prøver ikke ut noe, stresser ikke, tenker ikke over det når jeg får noen harde kynnere/små maserier. Greit, jeg tar en ekstra titt på papiret når jeg er på do, det skal innrømmes, men ellers tenker jeg egentlig lite på fødsel. Slapper av, leser bøker, sitter på nett... Er bare helt og totalt, ikke likegyldig, men rolig innstilt til å føde. Skjer det noe i dag, så ja, fint, da får vi møte vesla nå og det er flott. Skjer det ikke noe, så er det helt greit, har bøker jeg kan lese, filmer å se på, hun kommer jo uansett snart nå, ikke noe hast, kan fint vente noen dager eller uker til om det må til. Føles nesten som om noen har stappet i med 2-3 valium eller noe sånt rett og slett, gårnesten rundt i dvale her og bare er rolig. Veldig ulikt meg så tett oppi termin ;-)
chiquetita Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 He he, virker ikke som om det er noen andre fødeklare som har det sånn nei. Selv er jeg ikke fødeklar enda, 31 uker så har masse tid på meg... Husker med spesielt den siste fødselen min var jeg skikkelig stresset og det eneste jeg gjorde var å vente og prøve all slags kjerringråd som du har gjort tidligere. Vet jo ikke hvordan det blir når jeg nærmer meg nå, men har iallefall bestemt meg for å ikke starte ventinga for tidlig, ble satt igang 15 dager over termin og de dagene var ikke greie. Har bestemt meg for å ta det som det kommer denne gangen, slik som du beskriver det, men vet jo aldrig hvor ivrig jeg blir de siste dagene før termin. Godt å høre at du nyter tilværelsen iallefall
♣ Christiane ♣ Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Hei Alva Joda, du er ikke den eneste, og det rareste er at jeg er førstegangs etter masse prøverørsbehandlinger, så trodde egentlig jeg skulle bli helt desperat, men nei. Har termin 14 aug, og gikk ut i permisjon nå på fredag. Syns liksom jeg trenger et par uker hjemme for å få alt i orden, og å slappe av litt selv før ungen kommer. Har ikke pakket sykehusbagen engang, føler liksom ikke at det haster ennå. Magen er ennå høyt oppe og hodet har ikke festet seg. Har kanskje hatt 10kynnere de siste 3 ukene, så føler meg ikke helt der ennå. Har liksom innstilt meg på 14 dager over, for der har både mamma og søsteren min endt opp. Mulig det faktum at jeg vet dette kan være mitt eneste svangerskap noensinne som gjør at jeg beholder roen og prøver å få med meg mest mulig.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Kanskje det er her det ligger? Dette blir mitt siste barn, garantert, så da tåler jeg kanskje litt ekstra? Jeg har pakket bagen fordi vi antagelig får det travelt når det først starter og har lang vei, hode er festet og har vel en 20-30 sterke kynnere pr dag, men er avslappet likevel. Kos deg med de siste ukene, høres ut som du er fornuftig som instiller deg på litt overtid :-)
Nummer1 Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Hei Alva, Nei, du er ikkje åleine. Eg har lurt på det same - om eg er åleine om å vera avslappa. Eg er til og med førstegangs, hadde ingen problem med å bli gravid - og etter nesten sju mnd med ekstrem kvalme har eg hatt det heilt topp. Eg er i superform, og sjølv om magen har ramla veldig ned, eg kjenner nedpress og har mange sterke kynnarar kvar dag - så har heller ikkje eg kome så langt at eg har pakka fødebaggen. Men eg trur kanskje eg skal gjera det i løpet av helga! Har termin to dagar etter deg... Eg har tenkt at eg kanskje er litt rar som er så avslappa. Eg nyt dagane med å gå lange turar i fjellet og i skogen med vener og mor mi + bikkja. Folk ristar jo på hovudet over at eg er så frisk og rask - og kanskje er det litt rart? Eg veit ikkje. Har berre innstilt meg på at eg ikkje kan styra når frøkna har tenkt seg ut i dagsljos, så ho får koma når ho er klar :-) Eg er berre lukkeleg over at eg får ei så fin avslutting på svangerskapet - slik at eg kjem meg ut på tur, får sveitta litt og slik kjenner meg sterk og klar for fødsel. Eg trur det er like greit for bebisane våre då - at me ikkje stressar og hoppar opp og ned og et chilipepper til alle døgerets tider for å få fødselen i gang. Stress kan då ikkje vera så bra? Lukke til alle rolige fødeklare - me kjem nok i mål me også! :-)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Føler det veldig likt deg.. min ivrige søster var innom i dag, ville jeg skulle drikke bitter lemmon (hun kunne spandere) og dytte i meg hvitløk... prøver å si at jeg ikke vil, men det tror hun ikke noe på selv har hun en datter som hun påsto hun fikk ut 18 dager før termin med masse mas.. skjønner ikke at det var så om å gjøre, men det var vel derfor hun kom for å ikke skuffe mor. Hihi. For min del kan jeg godt gå litt over, passer egentlig bedre. Selve termin uka håepr jeg han ikke kommer, da er jeg veldig opptatt med de andre barna.. Men han kommer vel når han kommer, om det passer eller ikke.. Føler ikke noen hast. Bare avslappet, selv om jeg er både sliten og lei innimellom.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Godt å høre det er flere, føler meg jo nesten rar som overhode ikke stresser med åpning, modning og kjerringråd, hehe... Tenker at jeg i stede vil være i god form etter denne fødselen så avslappet og rolig jeg er nå, får jo hvilt meg masse :-)
Bergene Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Åh så deilig det må være å ha det slik! Jeg missunner deg virkelig som klarer å være så avslappet!!! Hadde bare jeg klart det samme.... Selv hadde jeg termin i går og er veldig nedfor og deppa i dag, er skikkelig bekymret for at hun skal bli der inne i nesten to uker til! Syns det hadde vært bedre for oss begge om hun kom nå, blodtrykket mitt bare stiger og stiger (var 140/90 i dag på kontroll) og babyen blir jo bare større enn hva nødvenig er. Gikk 8 dager over sist svangerskap før jeg ble satt i gang pga. høyt blodtrykk, var helt grusomt å gå over da også. Å gå over syns jeg faktisk er noe av det værste med å gå gravid, man er jo bare så utrolig utolmodig og lei! Hadde det vært slik at babyene hadde godt av å være lenger, altså at de ved to uker over termin var nomalvektige osv. hadde jeg sikkert sett lysere på det. Men å gå langt over termin gagner jo hverken mor eller barn, er jo bare negativt og risikofylt =( Beklager så mye for et skikkelig deppa innlegg, håper jeg ikke påvirker noen i negativ retning nå! =/ Kanskje noen klarer å påvirke meg til å bli mer posetiv? Det trengs!
Får en liten jente i aug:) Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Forstår hva du mener .men jeg gleder meg veldig til hu er ute så jeg kan få magen for meg selv å kunne ligge på magen! ååååå det skal bli deilig! å bli ferdig med fødsel så man ikke lengre er i faresonen hvis man skulle bli smittet å denne svinne greia!! he he ( er ikke så redd den da! tror det er litt oppblåst a media) Lykke til Alva!!
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 29. juli 2009 #11 Skrevet 29. juli 2009 Eg har ein måned til termin ennå, så er ikkje heilt sånn i fødeklar tilstand ennå, men eg slapper av, og synes egentlig helst at tida går litt for fort eg... er førstegangs, og samtidig som at eg og vi er veldig spente, er vi litt sånn "oj, no kjem livet til å forandre seg for oss for alltid", så vi prøver å nyte tida vi har igjen aleine som best vi kan. Dessutan er vi ikkje i boks med alt det praktiske ennå heller, så føler vi treng tida framover. Men så skal det seiast at eg har eit ganske lett svangerskap med lite plagar, så det er ikkje så mykje eg går og gler meg til å sleppe, slik eg skjønar mange andre her inne gjer. Eg tipper det blir meir stress etter at litja vår har komt seg ut, med amming og våkenetter og slikt, så prøver å slappe av og samle krefter fram til fødsel og tida etter. Det er vel då det verkelig begynner..
Bergene Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Får litt dårlig samvittighet nå når jeg leser mitt klage innlegg i denne ellers så posetive tråden, hehe. Huff beklager så mye! Ble hvertfall litt påvirket av dere da, skal prøve å slappe litt mer av jeg også! Det er jo faktisk ikke så lenge til babyen er her nå...
Teisen80 Skrevet 30. juli 2009 #13 Skrevet 30. juli 2009 Så herlig med et positivt tema, ikke bare "åååååå, så drittlei" som jeg føler gjennomsyrer 3. trimester-forumet om dagen.. Selv er jeg førstegangs med termin om fire dager, og har det i grunn finfint. Er selvsagt sjeleglad for at jeg ikke føler meg sliten, tung, har vondt osv - da jeg tror dette er med på å gjøre ventetiden vanskeligere. Har ikke tenkt til å ta i bruk noen kjerringråd, betale tusenlapper for modningsakupunktur eller annet. Bare kose meg, lese bok, sove og vente på at kjakan skal komme ut. All sympati til dere som ikke har det så godt om dagen, det mener jeg virkelig. Men det var deilig å høre at det er flere som faktisk har det ganske så bra også sånn på slutten
pauline og knerten Skrevet 30. juli 2009 #14 Skrevet 30. juli 2009 Enig! Jeg slapper godt av, leser bøker, pusler med småting hjemme og koser meg masse. Tror nok jeg kommer til å savne denne tida en gang! Leiligheten er helt rolig, dagene duver av gårde. Når det er sagt, skal det bli godt å få babyen ut også, slippe tunge kynnere osv og bli kjent med det lille nurket. Men den kommer når den kommer!
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 30. juli 2009 #15 Skrevet 30. juli 2009 Du har jo lov å vere sliten og lei, veit du! -og her inne er det jo fint å ha massevis av likesinna å lette på trykket overfor. Herlig om vi kan påverke kvarandre litt med positiv stemning òg, slik du seier:) Babyen kjem når den kjem, og alle periodar har vel sin sjarm, sjølv ventetid...
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #16 Skrevet 30. juli 2009 Jeg har vært drittlei med de andre på denne tiden, og er ikke i god form nå, men likevel ikke noe utålmodig egentlig. Var til kontroll i dag og legen kunne fortelle at jeg var relativt moden, men helt lukket, null åpning i det hele tatt. Ikke at dette betydde så mye da visst nok, slike ting kunne snu på dagen hos fleregangs, men da har jeg nok enda litt tid igjen ja :-)
Alle oss:) Skrevet 30. juli 2009 #17 Skrevet 30. juli 2009 Jeg er utålmodig med å få lillingen ut, men ikke fordi jeg er så lei av graviditeten:) koser meg egentlig ganske med å ha babyen i magen:) Men er på besøk hos mamma frem til fødselen (lettere med tanke på storebror når fødselen starter), og man blir veldig sliten av å være så lenge på besøk (vært her i 3 uker nå.....) 39 + 2 i dag, så kan jo skje når som helst:) men har ikke prøvd så forferdelig mye for å få gullet ut, det skjer når det skjer:) fødte rundt termin forrige gang. Gleder meg i hvertfall til å møte den lille:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå