Gå til innhold

graviditets test hos legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er de sikre? noen som har opplevd å få "feil" svar på en test hos lege? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min søster testet posetiv hjemme og dro så til legen for å ta test der også .. selv om testen hjemme var klart posetiv ble testen hos legen helt negativ dette skjedde hele 3 ganger men hun var gravid.. selv om det bare var hjemme testene som ble posetive..:) 4 gangen hun var til legen da først ble testen pos der også..

Skrevet

oj, såpass? :o

hvor langt var hun på vei da?

Fatter ikke hva som skjer med kroppen min :( testet negativt hos legen, men jeg har hatt ekstremt vonde pupper, mye kvalme særlig i forbindelse med mat, var for lukter(særlig i nærheten av røykere, blir dårlig bare jeg kjenner lukten av sigaretter), tåler ikke alkohol lenger, blir skikkelig dårlig av det(har derfor ikke drukket en dråpe siden 20.juni) ;)

Skrevet

20 juni er jo lenge siden da. Er du 5 uker over ikm? (eller 4 om man tenker fra befrukting?)

Ta en hjemmetest da vel:)

Testene hos legen og hjemmetestene går ut på samme sak. Den ene er ikke noe sikrere enn den andre. Jeg har vært gravid en del ganger, men aldri tatt test hos legen. Blitt spurt om jeg har tatt hjemmetest og da har de ikke giddi ta test.

Skrevet

nei. 20 juni begynte det :P jeg drakk og ble så ufattelig dårlig. aldri vært så ille.. har egentlig aldri blitt dårlig av alkohol..

Og siden har jeg hatt de symptomene nevnt ovenfor her.. fikk "mens" for ca 3 uker siden, men den varte kun i 1-2 dager..

hva kan symptomene komme av om den negative testen stemte? :P

Skrevet

kan urinen påvirke svaret? eller er urin, urin? :P

dumt spørsmål.. hehe =p

altså, jeg fikk LITT prestasjonsangst når jeg var hosl egen, og fikk ikke akkurat til mye for å si det sånn.

Skrevet

Jeg testet negativt hos lege 4.uke, men positivt hjemme 5.uke. Testene avhenger av hvor sensitive de er, jeg tror det er derfor noen av de stripsene (billigere testene) viser svakt eggløsning og graviditet tidligere enn eventuelt legetest og CB sine tester. En test på nettet viser i hvertfall at de er "bedre" fordi de registrerer raskere nivåendringer enn mange andre. Jeg tror derfor allikevel du kan være gravid dersom det ikke ennå er gått 5. uker. Regner med du bør vite noe rundt 5.uke i hvertfall.... Kanskje kroppen ville så gjerne være gravid at den "trodde det"? Neida, jeg vet faktisk ikke.. det virket mer som graviditetssymptomer. Test hjemme da vel :)

Skrevet

Ja, kroppen kan spille meg et puss, men syns det er rart også, ettersom det ikke var planlagt, og det var først for en uke siden jeg begynte å lure på om jeg kanskje kunne være gravid. ;p

Får ta en test hjemme, om ikke TR ikke kommer som planlagt ila neste uke ;)

Men sånn for å ha spurt.. kan kroppen "lure" deg såpass at man har så vondt i bryster og brystvorter at man over i en time føler at noen konstant drar en skikkelig blodpupp på en?! :P blandt annet :P

Skrevet

Kan jo være at det var en festeblødnig du hadde sist du blødde. SIst jeg var gravid som endte i en MA hadde jeg en rar mens som bare varte i et bar dager og var mye mindre enn vanlig. Trodde det var mens, men det har visst vært en festeblødning.

Du får ha lykke til med testingen.

Skrevet

Åå, jeg trodde festeblødning bare var bittelitt jeg. Men det er sikkert veeldig individuelt det også, som ALT annet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...