Molait Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Har aldri blitt målt hcg på meg før. Man må til legen for dette? Kan ikke bare stikke på lab'n? Og når skal jeg ta dette? (har lyst til det denne gangen, av flere grunner) Er liten vits i å ta det før man er en 6 uker eller?
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Tror du må til legen ja. De gangene jeg har tatt, har jeg tatt på sykehuset pga SA/MA, og fått henvisning til sykehus for ny prøve etter ett par dager. Men jeg vil også dele min dårlige erfaring av hcg målinger, man skal ikke stole på dem. Jeg tok en for noen uker siden, og fikk ett kjempehøy hcg nivå. Så jeg var jo i himmelen! Fikk 55 600. 2 dager senere hadde det ikke steget med 10 000 en gang, så hun idiotiske legen sa at det ikke var noe håp. Jeg hadde mistet spiren min. Hun sa jeg måtte komme inn, så de fikk bekreftet at det ikke var noe hjerteslag, og fjernet restene. Men, når jeg kom inn på ny UL, så vi en sprell levende nydelig spire, og dette er jo nå ett par uker siden, spiren min lever fortsatt i beste velgående (vært på enda en UL etter dette igjen). For min del ble det bare stress med disse prøvene, det ødela hele helgen min, jeg klarte ikke slappe av skikkelig, og jeg ringte jo mamma å fortalte at vi hadde mistet igjen. Jeg var helt knust! Legen min på Volvat ble helt rystet over hva hun legen hadde sagt. Han sa at han ikke anbefalte folk å ta hcg prøver, da nivået varierer så veldig fra person til person, og det ofte fører til mer unødvendig stress for mor og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå