Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ordner dere fri fra jobb?

Det kan jo ikke planlegges lang tid i forveien siden det skal klaffe med eggløsning.

Forteller dere sjefen alt?

Tar dere egenmelding?

Får dere sykemelding?

Eller sparer dere opp ferie og tar ut noen dager i forbindelse med hvert forsøk, slik at dere har noen dager å gå på?

Skrevet

To ganger var jeg så heldig at eggløsning havnet på en søndag. Den tredje gangen tok jeg jeg ut en feriedag. Sendte bare beskjed til sjefen om at pga uforutsette hendelser var jeg nødt til å ta en fridag samme dag.

Sjefen visste ikke noe, og for meg var bruk av egenmelding eller sykemelding ikke noe alternativ. Følte meg ikke bekvem med det.

Skrevet

Jeg brukte egenmelding. Har prøvd en gang. Grunnen til det er helt enkelt at vi har bestemt oss for å ikke si noe til noen før etter 12 uker i svangerskapet, og siden familien vår ikke vet noe, så blir det feil for oss å si noe til de på jobben.

Skrevet

Vi har fortalt våre avdelingsledere om våre planer. Så når vi har EL så ringer vi de privat og gir beskjed. De setter ferie på oss. Greit at avdelingslederene vet om våre planer. Familien vår vet ikke og avdelingslederen til kona er også en god venninne av svigermor. Men som ho sier at ho sier ingenting videre. Planene våre ble tatt opp på medarbeidersamtaler under familieplanleggingen.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg var åpen for de fleste på jobben, og hadde spart noen dager ferie.

Den dagen jeg fikk el ringte jeg bare og sa at nå reiser jeg.. Det var ikke noe problem, og dagene etter var alle veldig hjelpsomme og lot meg få litt lettere arbeidsoppgaver. Det var en stor lettelse for meg den dagen jeg bestemte meg for å være åpen ovenfor alle, for jeg holdt på å slite meg ut med å planlegge hvordan jeg skulle få det til uten at noen visste noe..

Men dette er jo selvfølgelig på min arbeidsplass, det er jo ikke sikkert at alle får så mye støtte som jeg fikk.. Jeg tok en dag ferie

Skrevet

Sjefen min og de andre i administrasjonen vet om hva jeg holder på med, og jeg har fått super støtte fra dem. De ønsker dette nesten like mye som meg. Sjefen min har i tillegg spurt om å få være farmor:-) Det var faktisk hun som fikk meg til å ta steget fra å tenke på inseminasjon til å gjøre det. Har fått beskjed at om jeg så må avgårde 20 ganger, så skal de ordne fri for meg. Jeg har brukt noen egenmeldinger, men de siste 2 gangene har jeg tatt ferie ei uke(jeg hadde 2 uker tilgode fra i fjor siden jeg var sykemeldt i ferien).

Skrevet

jeg har informert sjefen min, som støtter meg. I tilegg har jeg en fantastisk fastlege som sykmelder meg ifm ivf. Når jeg holdt på med inseminasjon brukte jeg egenmelding, da trengte jeg kun å være borte fra jobb 1-2 dager .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...