Gå til innhold

Babyn min vekker seg selv med kavete armer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dårlig forklart kanskje, men jenta mi på tre uker fekter sånn med armene når hun sover at hun vekker seg selv. Gjerne rett etter hun har sovna inn.

Veldig frustrerende altså. Særlig på kvelden når hun er sliten og fort blir overtrøtt, og på natten våkner hun av denne fektingen ca hver annen time. Da må hun puppes i søvn igjen.

Har prøvd å legge armene hennes under dyna, og holde hånda lett oppå for at hun ikke skal få veiva så fælt, og da sover hun bare videre, men jeg kan jo ikke sitte å se på at hun sover heller...

Tips??

Andre som har det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poden vår var akkurat slik de første ukene. Vi endte med å pakke han stramt inn i et teppe slik at han ikke fikk løs armene. Da sov han godt. Må innrømme at jeg følte meg litt slem, men det hjalp! Tror vi begynte å venne han av med det da han var rundt 5-6 uker og det gikk veldig greit. Nå er han 3 mnd og veiver ikke like mye lenger. Nå putter han hendene i munnen i stedet :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde noe av det samme problemet med min datter når hun var ca 2 uker. Problemet bestod i at når hun lå på ryggen og sov utløstes moro-refleksen (der armene slås ut), og hun bråvåknet og ble livredd og gråt utrøstelig. Verken lillejenta eller jeg fikk sove :-( Når jeg spurte om råd på helsestasjonen fikk jeg anbefalt å legge henne på soden når hun skulle sove. Det ble i alle fall redningen for oss :o)

Skrevet

Hei magica!

Vi har samme historie, og som andre nevner her tyllet vi babyen inn i helseteppe helt opp til halsen med armene langs siden eller over brystet (reive babyen). Babyen sov mye roligere og klorte seg ikke opp i fjeset. Så merket jeg at han spytta ut smokken og lette etter tommeltottet. Den siste uka har han ikke blitt reivet fordi han roer seg når han får totten inn i munnen. Kavingen med hendene oppi ansiktet endte altså med at han lærte å suge på totten, noe jeg syns er greit fordi den finner han alltid. Er 8 uker nå. Vår førstefødte hadde en stund 10 smokker i senga slik at han alltid fant en i søvne. De tre neste ungene har funnet fingrene sine. Nedsiden med det er at de nødig gir slipp på fingersugingen - den er alltid tilgjengelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...