Dagros med gutt Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Jeg skal på kontroll i dag, og har i dag tidlig tatt en urinprøve. Men; hvor lenge er den holdbar? Har lest at den holder seg i ca 2 timer. Bør den stå i kjøleskapet, eller?
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 På mitt legekontror har ejg fått vite at så lenge det bare er samme dagen så har det lite å si. Jeg har 1,5 time å kjøre til legen, og om jeg da står opp kl 7, så kjører i 8-tiden og er innom et par butikker først og så til legen klokken 11 f.eks, så har jeg jo ingen mulighet til å sette den kaldt i mellomtiden uansett. Spurte om dette siden jeg har lest det samme som deg, og om det da var bedre at jeg token prøve der og da i stede, men morgenurinen var best fikk jeg vite, selv om den hadde stått ute lenge. Og det tror jeg på, for jeg har hatt prøver som både har vært helt fine og normale, som vist UVI når jeg har hatt dette, protiner når jeg har vippet mot svk.forgiftning osv.
♀ i vente ♥ fødeklar :o) Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Mener jeg har lest på legekontoret at urinprøven er holdbar 2 timer i romtemperatur, og 24 timer hvis den oppbevares kjølig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå