Gå til innhold

jeg får besøk av jehovas vitner på døra mi hver eneste dag nesten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal man egentlig leke/late som at man har en tro for å sette ut JV? Noe så barnslig og lite konstruktiv handling !Og, hvem har all denne tiden til rollespill med ukjente folk som ringer på døren?

Hva er galt med å si at "jeg er ikke interessert, og jeg har heller ikke tid til å stå og prate med dere. Adjø" Eller som Mylian sier, ring hovedkontoret i Enebakk.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er litt vanskelig,og vet ikke hvorfor,men sånn er jo bare jeg da....

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg syns noen av dere er direkte merkelige og lite voksne. Er dere sånn mot andre mennesker dere av en eller annen grnn ikke respekterer? Inviterer de inn for å "mase" på de og håne de? Dere syns jo tydeligvis at vitnene er noe stort herk og hvorfor tilbringe tid med de da? Dere kaster bort begges tid.

Mange av svarene vitner om stor uvitenhet og jeg syns det er litt leit.. Menmen. Jeg bare lurer. Har dere så store problemer med å snakke normalt til andre mennesker også, eller er det bare JV som får gjennomgå?

Skrevet

Jeg skjønner du syns det er veldig vanskelig Emma&Adrian, har selv problemer med å si neitakk når "Jesu kristi av de siste dagers hellige" prøver å predikere for meg på gaten, for jeg vet så godt at de kun mener det vel og fordi de er hyggelige. Det er ikke gøy. Har selv problemer med å si nei og neitakk men jeg syns det er synd at flere voksne her på tråden ønsker å gjøre vitnene forlegne, lei seg, irritere de etc, når det egentlig bare er å si nei.. Var ikke ment mot deg :)

Skrevet

Mylian, jeg er så utrolig enig med det du skriver her!

Skrevet

rart tisdæling, for de ber glatt sammen meg.

Skrevet

vitner går ikke i forbønn, men ber selvfølgelig, også gjerne med folk - men ikke på kommando på døren... Det skal være verdig...

Skrevet

Også enig med Mylian. Det er helt utrolig hvor lavt folk synker så fort det er JV inne i bildet.

Skrevet

Jeg inviterer de aldri inn, og snakker høflig til de som oppfører seg normalt hyggelig, men enkelte av disse Vitnene er jo utrolig pågående og frekke.

Da kan nok jeg være litt spydig tilbake for å bli kvitt de (av typen som omtrent presser seg inn døren og som ikke tar et nei for et nei)

Gjest Tale30
Skrevet

Når jeg skrev at man skulle finne på en tro, så satte jeg det på spissen.

Men, jeg har som sagt erfaring med at det hjelper å ta en diskusjon med dem. Jeg har studert religion i mange år, og har derfor kanskje endel argumenter som de ikke likte. Jeg satte dem fast på enkelte punkter med mine spørsmål. Det fungerte for meg, nå kommer de ikke tilbake hit.

Jeg respekterer alles rett til å ha en tro, og jeg håner ikke mennesker for det de tror på. Men jeg er uenig med mennesker dersom de predikerer noe jeg ikke kan identifisere meg med. Jeg har full rett til å si akkurat hva jeg vil til mennesker som kommer på min dør for å gi meg et budskap. Det er ikke å tråkke over noen grenser slik jeg ser det. Jeg syns på min side det er høflig å ikke forsøke å prakke på andre sin tro, og har lite til overs for misjonering. Skal jeg bare holde stilt om det da, hvis jeg får det midt i ansiktet når jeg åpner døra?

Jeg ser at det blir sagt at Jehovas Vitner er så medgjørlige når de får et nei. Det er ikke min erfaring med alle jeg har møtt. Da jeg bodde hjemme hos min mor kom de ofte på døren, dette var før jeg hadde noe særlig kunnskap om religion. Jeg sa at jeg ikke var interesert i å høre på dem, og de sa neivel og ha en fin dag. Min mor hadde likevel fått besøk av dem noen dager senere, og de hadde sagt til henne at den unge piken som bodde her hadde vært sååå interesert i å ta imot en skriftbok fra dem. DET er respektløst.

Nå er ikke alle slik, og mange av dem er mer enn høflig, men jeg tar gjerne en religionsdiskusjon på strak arm med hvemsomhelst. Når Emma&Adrian ønsket råd om hvordan hun skulle få Jehovas vitner til å slutte å komme på døren, så ga jeg henne det beste rådet jeg kunne gi basert på egen erfaring.

Skrevet

Mylian......Jeg ble litt nysjerrig....Er du selv Jehovas vitne?

Skrevet

Jeg blir så provosert jeg.. Hvorfor skal de fly på døra her?? Hvem andre er det som kommer på døra for å diskutere religion? INGEN.

Dessuten virker det som om mange har ekstremt lav sosial intelligens. Man tør jo nesten ikke få blikkontakt med de engang jo, for da står de jo ratt og varmer opp middagsrestene dine.

Sikkert hyggelige folk, men hvofor i pokker må de komme hjem til folk?????????? Ser ut som en stillfilm fra 40 tallet der de står som to østers med denne bibelen i hånda! Jeg får makk!

Når de kommer til unge mennesker er det ikke akkurat appelerende å se ut som to begravelsesagenter.. Virker ikke akkurat veldig motiverende.

Er det kanskje en del av "religionen"??

Skrevet

De er forkynnende disipler sendt i beste Hamsun-drakt. Gjesp!

Bruker slenge igjen døren ganske kjapt, hvorfor bruke tid på noe så dumt? Nei, takke meg til.

Litt mildere mot de fattige russiske studentene, men penger får de ikke.

Skrevet

Ingen andre en jehovas vitner som kommer på døra?

Mormonere, eller som de selv sier jesu kristi hellige kirke...det er de ungen mennene i dress..koselige folk de også..

"Herren sa; gå så ut og gjør alle folkeslag til dine disipler...."

Dt står ordrett i Bibelen at de skal få flest mulig med i sin tro....

Kalles å misjonere....

Skrevet

Er det mormoner edet?? Ja, det stemmer nok det..

Hva med å respektere folks privatliv?? Sikkert hyggelige, er ikke det. Men, herregud, hva skal de på døra til folk å gjøre?? De får heller stå et sted hvor folk kan henvende seg til dem...

Tror det virker mot son hensikt å være så pågående. Folk ser heller på de som sære og spesielle, og mister tiltro til hva de har å predikere..

Skrevet

Jeg også lurer på om kansje Mylian er et Jehovas vitne? Er du Mylian?:=)

Skrevet

Herregud da, det tar deg MAKS et minutt å si at du ikke er interessert. Hva med dørselegere, telefonselgere, reklame osv...tar jo tiden av ditt privatliv det også...

Skrevet

Aldri hatt selgere av noe annet slag på døra... Men, de er i det minste sosiale og tar en spøk for hva den er verdt!

Samme hvor lang tid det tar.. De har ikke noe hos meg å gjøre!

Jeg får ikke status elepticus når de kommer liksom, men skulle gjerne vært den unødvendige tiden foruten!!

Skrevet

Misjon i vei- kommer du til min dør er det marsj i vei !

Skrevet

Mylian har tatt abort hvis jeg ikke husker feil, så tror nok ikke hun er et vitne...

Skrevet

tøysetipp du vet at disse menneskene må misjonere i følge dems tro?

man trenger ikke gjøre noe annet en og si "nei takk".

Skrevet

Jeg trenger egentlig ikke å si så mye annet enn at jeg ikke er interessert. Og slenge igjen døren.

"Nei takk" så høflig er jeg ikke. Takker heller ikke til telefonselgere og de har også en trang til å få mat på bordet i tilegg være til bry.

Skrevet

Neffi : )......Er du Jehovas vitne da? Egentlig ikke tenkt tanken før, men nå slo den meg gitt...He he...

Skrevet

Er det så viktig hva vi er eller ikke er da? Må man være et jehovas vitne for å ikke behandle de som hundemennesker? :) Er det bare vitner som behandler vitner pent?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...