Gå til innhold

jeg får besøk av jehovas vitner på døra mi hver eneste dag nesten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte for ett par uker siden,de kom og ringte på,men da sa jeg at jeg ikke hadde tid.

Så gikk det 2-3 dager og de kom tilbake. Da prata jeg litt med dem,var 2 søte litt eldre damer. De sa de skulle komme tilbake med en liten bibel til meg,og dum som jeg er svarer jeg :Okay,snakkes snart!

Nå kommer de å ringer på nesten hver dag,og jeg vet ikke hvordan jeg skal si på en høflig måte at jeg ikke orker å ha de på døra!.

De er superkoselige,men å stå å snakke om Jesus er ikke helt min greie...

Får dårlig samvittighet om jeg sier ikke kom hit mer til de jeg! :(

Skrevet

Og bare så det er sagt,jeg har ingenting imot jehovas vitner,kjenner 2 som er det,men det er DERES ting,ikke min.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Hei. Ring til hovedkontoret i Enebakk og registrer at du ikke skal ha besøk.

De slutter ikke å komme når du sier sees snart, etc. JV tåler generelt veldig godt å få høre at man ikke er interessert. :)

Skrevet

Hvis du ikke vil såre de kan du si at du vil helst ta kontakt selv om det skulle være noe, at du verken har tid i livet ditt eller ork akkurat nå til noe omfattende bibelstudie og at de heller burde bruke tiden sin på noen andre som kanskje er mer interessert. :) De blir nok bare veldig glad for at du faktisk sier sees snart, er mange som sier sees snart også gjemmer de seg bak døra når JV ringer på neste gang...

Skrevet

Okay,takk for svar hehe.

Jeg vet ikke hvorfor jeg sa det,men angra fort etterpå!

Igår når jeg skulle på posten,kom de kjørende i bilen sin,og stoppa opp og kom ut for å dulle med Adrian i vogna hehe.

Skrevet

Ja det er jo ikke noe koselig å avvise mennesker som gjerne er hyggelige heller :( Men si ifra til de neste gang at du ikke vil eller ring hovedkontoret, ringer du hovedkontoret så tror jeg det skal ordne seg..

Når du sier 2vi sees snart" så skrives du opp på gjenbesøklista og vil bli besøkt igjen:)

Skrevet

Da skal jeg si til dem på en fin måte at jeg ikke har tid til sånn akkurat nå i mitt liv hehe.

Kan jo ærlig si at jeg har ikke lukket opp noen ganger de har ringt på,og da får jeg iallefall dårlig samvittighet!

Skal bare si at jeg kan kontakte dem ja.

:)

Skrevet

Ja, og det er jo ikke formålet.. Det er bedre at du sier ifra enn at du gjør som andre - skjeller de ut og truer de på livet etc.. hehe.. Er ikke alle som er like hyggelige som deg;)

Gjest Tale30
Skrevet

Du kan invitere dem inn, servere kaffe og hjemmebakte boller, også kan du begynne å fortelle dem om din egen tro. Har du ikke en så finn på en.. Du har jo like mye rett til å predikere om dine tanker som det de har. Da kommer de garantert ikke tilbake.

Skrevet

Det er bare tull Tale30. Da vet du fint lite om Jehovas Vitner og deres tro og lære. De godtar at du har en annen tro og vil gjerne diskutere denne.

Skrevet

Hehehe,når jeg var gravid med Emma for 6 år siden,så fikk jeg og besøk av JV på døra.

Jeg var så utrolig ensom,så jeg sto alltid å hørte på hva de sa,og det endte opp med at jeg inviterte dem inn og hørte på snakket om jesus,lata som iallefall!

Den ene gangen sovna jeg mens de snakka,jeg var såååå trøtt,de kom tidlig om morningen,og etterpå så kom de aldri mer!

Hehe,jeg kunne jo ikke noe for at jeg var sliten og gravid,hehe,men de ble kanskje fornærma?

Skrevet

Hahahah!! Huff, vet hvordna du har det, jeg er også helt fjern når jeg er gravid.. Har enda ikke sovnet under bibelstudie men :-p

Kanskje de tok hintet? :-p

Skrevet

Jeg sovna over alt når jeg var gravid med Emma! Var nesten flaut! Satt på nav engang husker jeg,på en krakk og trykka på pcen.

Ble trøttere og trøttere,og plutselig datt jeg på gulvet hehe :P DRITTTflaut!! ;) Måtte bare reise meg opp og le,ingen andre som lo,for de trodde jeg svima av :P

Og bussen sovna jeg altid på,måtte alltid sitte helt fremme og gi beskjed til sjårføren om at jeg skulle dit og dit,og han MÅTTE stoppe der selv om jeg ikke plingte i snora hehe :P

Tydeligvis så tok de der hinte ja. Kanskje jeg skal gjøre det samme nå? ;)

Skrevet

Haha, huff.. Sist jeg var gravid så var jeg alltid så svimete at jeg lurte på om jeg skulle til legen/hadde vært der. "våknet" liksom opp på vei hjem eller frem og lurte på "Har jeg vært hos legen nå, eller skal jeg dit?" :-p Ble mye bomturer da... ha ha

Skrevet

Får du dårlig samvittighet for ikke å åpne?

Jeg må si at jeg har svært lite problemer med å kline igjen døren når jeg ser noen med en bibel utenfor døren.

Når det er sagt (for herrens år siden) og jeg hadde akkurat flyttet sammen med min eksmann ventet vi besøk. Jeg kom ut av dusjen med et usansynlig stort eksponeringsbehov da det ringte på døren. Skråsikker på at det var søster og bestevennen skled jeg bortover gulvet.. åpnet døren og flashet meg.. til to fra JV. Bak stod søsteren min og bestevennen som to tyttebær.. lettere rørt..

Skrevet

Hahaha,ikke bare jeg som blir helt i ørska når jeg er gravid altså :);)

Skrevet

tror de bare setter pris på at du sier på en fin måte at du ikke er interessert :) så kan de bruke tiden på de som er interesserte :)

lykke til videre :)

Skrevet

Hahahahahahaha,ser det for meg!!! *LER* Er en ting jeg sikkert kunne funnet på å gjøre det der haha :P

Ja jeg får litt dårlig samvittighet for å ikke åpne,vet ikke hvorfor. Kanskje fordi de ser ut som verdens koseligeste bestemødre :) Og farmoren til Emma er jehovas vitne,så kansje litt derfor at jeg ikke tør å slenge igjen døra til dem? Hmm...skal ikke være lett å være Lene ;)

Gjest Tale30
Skrevet

Mylian

Jeg er fullt klar over at de tolererer andres tro, og at de gjerne diskuterer, men jeg lover deg at denne metoden funket for meg. Nå er jeg utdannet religionsviter da, og har en egen evne til å prate folk i søvn om temaet så det er kanskje ikke så rart at de droppet adressen min fra ruta si etter en lengre samtale med meg om temaet :)

Skrevet

Ja, du må ikke gi de lillefingeren...

Hadde sagt tydelig fra om at jeg IKKE vil ha besøk.

Skrevet

Send de hit:-) De kommer innom her vi bor 1 gang i året. Synes det er rå morsomt å diskutere med de. De siste årene har vi blitt stående over 1 time.

Ingenting imot jehovas slik at det er sagt, men deler absolutt ikke deres syn. I år var vi på ferie da de var innom, så får ta det att neste år, hehe!

Skrevet

Et råd jeg har hørt, jeg har ikke prøvd det selv er: Spør om de tror på forbønn, de svarer da mest sannsynlig ja. Spør om dere skal be sammen, da skal de visstnok gå, da du regnes som hedning og de har ikke lov å be sammen med hedninger. Eller du kan gjøre det mamma gjorde, vi ble kvitt dem i årevis etterpå, de ba henne med på møte. Hun sa at hun kunne det om de ble med henne på møte i Frelsesarmen først, da forsvant de fort.

Skrevet

Sikkert barnslig av meg, men jeg prøvde å prakke min "tro" ( statskirka) på et par vitner som kom på døra mi, de kom aldri tilbake. Lekte skikkelig svovelpredikant. Det var meget effektivt.

Skrevet

Leste nedover i tråden, virker som de skygger personlige kristne, medlemmer av frelsesarmeen osv, lost case, så de går mer for de uten tro virker det som.

Skrevet

Hehe,ja hvem vet...

De kan få komme så mye å ringe på som de bare vil,så lenge de ikke snakker om troa si ;) For de var veldig koselige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...