Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Fikk ikke til å sende mail tilbake til deg, noe feil på siden så jeg poster det her!

Sorry at det har tatt litt tid før jeg svarte. Har vært mye inn på bim, men kun for å lese. Dessuten har jeg aldri fått mail før!!!! Koselig det da:0)

Ja vi fikk brev om at mannen hadde nedsatt sædkvalitet. Dvs han hadde rundt 2 mill levende sædceller isteden for 20-25 som normalt er, dessuten var ikke alle disse sædcellene slik som de skulle være.

Dette er ikke noen problem hvis man skal gjennom prøverørsbehanling. Finnes det levende normale sædceller så trenger dere kun et par for å gå gjennom icsi dvs at de putter en sædcelle rett inn i egget.

Denne behandlingen ble brukt hos oss. De fant ikke noen "feil" på meg, men alderen var nesten 37 da vi var på behandling i fjor, så jeg er jo ikke noen ungmø mere..... Men er nå gravid i uke 37:0)

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for din pco diagnose. Hvor går du til behandling?

Du vet i Trondheim har en lege, huff navnet forsvant for meg, drevet forskning på pco. De har brukt Metformin som visstnok er en sukkersykemedisin ved pco-tilfeller. Søk på nettet så finner du det sikkert.

Ang sædkvalitet så er det Purvis som er eksperten, men det har du sikkert sett. Dessuten er det bra for mannen med vitaminer som e-vit, krom og zink, søk på dette på nettet og. dessuten er visst ikke røyk noe bra for sædcellene. Husk det tar 3 mnd fra en sædcelle dannes til den kommer ut. Bra å vite ifht behandling.

Vi hadde først et forsøk som ble avbrutt pga at ingen egg utviklet seg som de skulle. Det var en hard påkjenning. Jeg tror selv at det kom av mange bivirkninger pga sprayen. Når jeg hadde kort regime, gikk det meget bedre. hadde to uttak på kort. Ble gravid på det siste og har faktisk 7 egg i fryseren.

Masse lykke til for dere. Tror ikke du skal være bekymret, det finnes hjelp å få, takk og lov:0)

Men vet at når man får disse diagnosene så blir man veldig opphengt i det, men tenk gode tanker. Jeg er sikker på at dere får hjelp til assistert befruktning. Søk masse på nett. På stolav var det iallefall ikke mye informasjon å få. Skjønner at de har det travelt, men man er i en sårbar situasjon og har behov for både støtte og info. Jeg var heldig som hadde en kollega i samme situasjon så vi støttet hverandre og diskuterte. Bare mail igjen om du lurer på noe så skal jeg prøve å følge litt bedre med:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen!

Nå kom jeg på navnet på legen! Hun heter Ester Vancky.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...