togutter Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 slimproppen gikk i går, er 10 dager over termindato.. har hatt mens-smerter (ikke vondere enn mens-smerter) i snart en time nå, kommer og går.. Aner ikke om det er det for er liksom ikke sååå vondt.. Og i mellomtiden kjenner jeg ingenting..kunne ha vasket huset for den del..
cec26 Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Det er nok rier ja... bare vent å se du... tar seg nok opp snart... masse lykke til da;)
togutter Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2009 wææ, nå ble jeg nesten redd Bor langt unna sykehus så lurer på om jeg skal ringe jordmor å høre om å få komme på en sjekk, eller om det bare er hysterisk av meg å gjøre det.. De er ikke så veldig systematiske.. 10-15-20 min mellom hver gang, så er ikke noe mønster i de.. også varer de i ca 1 min...
icls Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Tenker du fødselsrier? Utdrag fra noen bøker jeg har : Fødselsrier forsvinner ikke om du står oppreist- de blir snarere kraftigere. Vær oppmerksom på at rier kan oppfattes helt forskjellig fra kv til kv.Noen har mest vondt i ryggen eller at de er "overalt". Det karakteristiske er at rier føles fra hoftehøyde og nedover.De kommer ikke helt plutselig,men begynner svakt og øker for så å avta igen. I pausene er man så fullstendig fri for smerter.Hvor vonde de er kan heller ikke beskrives. I en annen står det: De fleste fødsler starter med rier. Av og til kan det være vanskelig å si nøyaktid når de starter, men du kan kjenne at den store livmormuskelen trekker seg sammen. Magen følse hard og stram. Sammentrekkningene kan være uregelmessige, ha forskjellig varighet og kjennes som menslignende smerter i ryggen. Smertene kan også sitte som en murrende følelse i nedre del av magen. I startfasen varer ofte sammentrekkninger i 15-20 sek. Etterhvert vil de øke til 60-90 sek. Forskjell på rier og kynnere er at kynnere som regel er smertefrie, uregelmessige og endrer seg når du skifter stilling eller beveger deg. Rier vil øke i inntensitet. Er aldri dumt å ringe å høre da....er jo derfor de er der for deg :-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå