☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 12. september 2009 #176 Skrevet 12. september 2009 Hei jenter!!! I dag er jeg på syklusdag 25 og testet så godt som negativt i dag (men svak positiv i går ettermiddag!!) Skjønner ingenting, er sur og gretten i dag, håpet sank betraktelig i dag morges, spesielt siden jeg fikk en svak positiv test i går ettermiddag og var sikker på at endelig satt den!!! I dag var den så godt som negativ på morgenurin!!! Grunnen til at jeg tror det ikke gikk denne gangen heller - er vel fordi at jeg av erfaring har testet positivt fra syklusdag 24 og negativ i dag på syklusdag 25 var noe skikkelig dritt =( Ja, jeg vet at det er tidlig å teste 4-5 dager før IKM, og vet jo egentlig at den kan bli positiv, men forhåpningene er jammen ikke store denne pp`n altså =( Synes jeg har vært så positiv de andre pp`ene, men denne gangen er motet virkelig tatt fra meg =/ Har litt murringer i magen, ømhet i brystene og kjenner meg trøtt - er også megasulten hele tiden, har aldri vært sånn når jeg ikke har vært gravid - så jeg skjønner ingenting jeg.... Kroppen er bare helt skrudd noen ganger!!! Nå vil jeg bare ha TR så jeg kan gå inn i ny pp så fort som mulig... Er ikke mye videre positivt i denne jenta i dag - og jeg tror nesten jeg kan telle på en hånd hvor mange sånne "deppe" dager og utrolig-lei-meg-dager jeg har hatt i hele mitt liv... Beklager at det ikke ble så positivt innlegg fra min side i dag!! Ønsker dere andre jenter lykke, lykke til videre - belager meg på å gå enda en pp og sikkert enda flere jeg da og håper på juni, juli, august, sept, okt, nov, des 2010 baby =/ Det mååååå da bare klaffe for meg en gang til en eller annen gang?? Kan jeg virkelig bare ha hatt superflaks med å ha fått ett barn?? Klem fra en kjempelei meg, og frustrert og "skikkelig møkkahumør" og "motløs" og nesten på gråten, osv, osv....
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 12. september 2009 #177 Skrevet 12. september 2009 Kjære kjære meg og lille snuppis:) Det var jo ikke denne nyheten jeg ville våkne opp til og lese i dag da:/ Men håpet er ikke ute, og jeg heier fortsatt på deg:) Men forstår veldig veldig godt at du er skuffet og har en tung dag......ikke alltid like lett og komme seg opp på hesten igjen etter et fall........men jeg leser jo mellom linjen her at det er akkurat det du kommer til og gjøre og greie med glans om det ikke skulle bli en positiv prøve ut av dette:) Noen ganger må jeg liksom si til meg selv at jeg er så glad for alt det jeg ikke har, dette med tanke på diagnoser og problemer mange har for å bli gravide!!!!! Også håper jeg vår skaper kan se til vår side snart og være med på og gi en liten puff til befruktning og ikke minst til liv og at vi får beholde det i 9 mnd:) Ikke så lett og komme med trøstende ord når man vet noen er langt nede.....men håper likevel du får en fin helg og klarer å se fremover igjen:) Det er slike sterke kvinner Norge trenger..... Stor varm klem fra meg til deg:)
Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 12. september 2009 #178 Skrevet 12. september 2009 meg og lille snuppis.. Skjønner deg godt.. Du trenger ikke beklage. Vi må ha lov til å få ut "driten" i mellom også. Den må jo ut for at vi skal få plass til å fylle på med styrke og mot igjen . Følger spent med hver eneste dag på dere alle. Er selv litt dårlig på å skrive innlegg da.. Gleder meg til å følge videre med på om disse store egga vi produserer snart lokker rompetrolla til seg og at "den gode blandingen" setter seg godt... (Gøy å høre "skalskalikke") Venter Ikm på fredag... så tiden flyr ikke akkuret fort her.. Velkommen til nye på tråden fra meg også.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 12. september 2009 #179 Skrevet 12. september 2009 Det er jo ikke lenge til Ine-79:) Når begynner den store testefesten da???? hehe-hyggelig og høre fra deg igjen:) Hvordan er mavefølelsen, noen symptomer eller??? Klem fra
J73 Skrevet 13. september 2009 #180 Skrevet 13. september 2009 Da kom TR også denne mnd..... Ny runde med Pergo fra tirsdag. Har time på sykehuset 21/9 får høre litt da hva vi skal gjøre fremover. Noen som vet hvor mange kurer man kan ta før man bør ha et opphold?
Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 13. september 2009 #181 Skrevet 13. september 2009 Fredag... fredag... hehe... må prøve å vente til da... mavefølelsen er bare forvirrende. Har litt murring i mellom på venstre side (synes det så ut på HSG i fjor at livmora mi var skjev mot venstre??) Har også merket endel på venstre side i andre sykluser. Og gjorde også det under første pergorunde. Så lar ikke det gi meg så mye håp.. Men blødde endel neseblod i går. Og mener at jeg gjorde det forrige graviditet før jeg mista... Så kanskje et symptom? Hehe.. Blir litt sprø av dette. ;O) Prøver å ikke tenke så mye. Men det er jo umulig... Og ihvertfall når IKM og testedagen nærmer seg... Og du og dere andre ? Hvordan ligger dere an i mot og syklus?? Klem tilbake
Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 13. september 2009 #182 Skrevet 13. september 2009 J73.. ja.. du er jo her.. det er bra!! Men leit med TR. Tror det praktiseres forskjellig. Jeg skal ha opphold 3. måneden om det ikke klaffer nå... Fjerde måned blir evt en dobbel kur...
-68mamma Skrevet 14. september 2009 #183 Skrevet 14. september 2009 Spennende med dere som snart har IKM altså ! Lykke lykke til til alle sammen !! Jeg er på dag 10 idag - dvs ferdig med første Pergo-kur, så nå er det bare å vente på EL (skal teste hver dag - håper jeg finner EL ! - burde vel kanskje komme mot helgen en gang ? Gjett om det skal pules da :-)) Har bare hatt noen enkelte varme-flash som bivirkning, særlig nattestid de siste to dagene - har våknet 3-4 ganger inatt av at jeg holdt på å brenne opp og måtte hive av meg dyna...for så å våkne litt senere av at jeg holdt på å fryse ihjel og måtte ta på dyna igjen :-) (uff, blir vel sånn å få overgangsalderen om noen år også....gruer meg litt for det) Ellers har vi annenhver dag som "opplegg" hos oss, dvs dag 7, 9, 11, 13, 15 (EL?) kanskje også ta 16 da ?) 17, 19, 21, 23 etc Håper jeg får EL !!! Mannen min røyker - da burde vi vel ikke ha sex hver dag ? (for det reduserer jo sæd-kvaliteten, gjør det ikke ?)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 14. september 2009 #184 Skrevet 14. september 2009 Hei jenter =) En litt nedslående nyhet fra meg i dag... Tok en test på morgenen i dag, og i dag er jeg på syklusdag 27, IKM om 2 dager - tok en CB-digital - og den viste IKKE GRAVID!!!! Fikk så nedtur som overhodet jeg kunne få - begynte å grine med en gang jeg så resultatet!!! Gråt under frokosten hjemme med mann og barn tilstede - sa til jentungen på 3 år at mamma hadde slått foten sin litt og at det var derfor mamma var så lei seg. Fikk litt trøst av mannen min da... =) Kom på jobben og har kjempet mot gråten i hele dag - i lunsjen tok jeg og satte meg inne på mitt eget kontor og spiste lunsj alene (har aldri gjort det før) - så kom selvsagt en kollega av meg for å høre om jeg ikke skulle ha lunsj sammen med de andre, hun trodde jeg bare hadde "glemt tiden litt" - da begynte jeg å strigråte, det var så flaut, så flaut =( Er det virkelig mulig å bli så på tuppa etter å få en positiv test?? Nytter ikke å melde seg ut av BIM for en periode heller - for jeg tenker like mye baby om jeg er her inne eller om jeg ikke er det - og dessuten er det masse støtte og oppmuntring å få her inne blant likesinnede!!! Jeg er bare sååå glad for at jeg har dere - jeg aner ikke hvordan jeg skulle ha kommet meg gjennom alt dette her alene. Dere er bare helt fantastiske alle sammen!!! Setter kjempestor pris på dere, virkelig =) Nå vil jeg bare ha TR så jeg kan gå over i enda en ny pp, tror det blir pp 17 med to graviditeter som endte med MA i 2009! Neste pp blir det ingen pergo-kur på meg - nå tar jeg en liten pausemåned, men kommer nok til å være like aktive på sengefronten for dèt... Kroppen min er virkelig hormonelt ute å kjøre nå kjenner jeg, har gått på dobbel-kur nå 2 mnd på rad, og tror den trenger en liten pause =/ Lykke, lykke til dere andre jenter - da blir det IKM uke 42 på meg da, regner jeg med - har jeg ikke fått mensen ennå, men negativ test på dag 27 lover jo ikke akkurat så bra =( Stooooor klem fra en gråtende og fryktelig lei seg i dag...
-68mamma Skrevet 14. september 2009 #185 Skrevet 14. september 2009 Nå synes jeg du tar sorgene VELDIG på forskudd her ? Negativ digital test på dag 27 behøver jo ikke bety fiasko ? Hva hvis du har 30 dagers syklus denne måneden da - og ikke har IKM før om 3 dager - da vil vel ikke en digital test slå ut allerede nå ? (krever ikke de digitale temmelig mye hcg fordi de skal være de sikreste på markedet?) Hvis du har vært på Pergo denne syklusen så kan kanskje IKM ha blitt forskjøvet også ? Vet du at du har hatt EL for akkurat 14 dager siden ? Hm...jeg synes ikke du skal gå i kjelleren før mensen kommer altså. Lykke til !!!
J73 Skrevet 14. september 2009 #186 Skrevet 14. september 2009 Snakket med gyn i dag og jeg skal begynne med enkel kur i morgen. Kan ta 3 enkle etter hverandre nå om det ikke skjer noe. Har jo time hos henne 21/9 så før spørre litt mere da :-)
Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 14. september 2009 #187 Skrevet 14. september 2009 Hei igjen meg og lille... Fælt å ha det sånn!! Og hjelper ikke alltid så mye hva andre sier. Bra du har en mann som trøster i tunge dager nå i hormontilskuddstida... Min blir bare oppgitt og sier hvordan jeg ikke skal tenke...Og selvfølgelig vet jeg hvordan jeg egentlig ikke skal tenke og at jeg heller ikke "sjkal la det gå i hodet på meg". Men det er vanskelig når det allerede "har gått i hodet" Brr.. Ble helt ut meg selv sist da jeg ble lei meg. Og hadde virkelig vansker å samle meg selv igjen.. Hormonene er vel med på å gjøre det ekstra ille... Men det kan jo være håp ennå i denne syklusen som -68mamma sier. Og om det ikke går rette veien denne gangen så gjør det det en annen gang. Jeg har en tro på at skjebnen styrer mye. Og at jeg skal bli gravid når tiden er inne for det, Men greier uansett ikke å la være å gjøre "mitt"..Hehe... Testet du tidlig positivt med ungen du har? Jeg testet SVAK positivt 17 dager etter utslag på el test da jeg ble gravid med hun jeg har... Stor klem til deg.
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 15. september 2009 #188 Skrevet 15. september 2009 Kjære meg og lille snuppis. jer forstår godt at du blir trist inni deg av negativ test. det synest jeg du skal bare la deg være... det er kanskje en ide og ta en liten go stund med mannen din etter barn er lagt ikveld og snakke litt? gråte og sørge litt og få det ut på en måte? det er ivertfall noe som hjelper for meg når jeg kjenner at begeret er fullt og jeg er redd for det skal renne over heletiden. blir nødvendigvis ikke noe "gladere" av det, men det er godt og sette ord på vondten. og godt og "finne" og støtte hverandre når det ikke er så greit. og det er ikke så greit alltid! og det er helt låv synest eg. det er klart at det er ikke 100% sikkert at det er en negativ mnd. men det er fortsatt låv og sørge over en negativ test. med alle di hormonene vi propper i kroppene våres vi pergojenter så er det ikke rart at det blir litt mye. hihi. ivertfall er jeg ikke vanskelig å få på gråten for tiden. og mange ting som er mye vondere og kjenne på enn det pleier og være... sender deg mange gode trøsteklemmer! det skal ordne seg for oss alle. deg og! vi skal få positive tester, og deilige onger og glede oss over =D
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 15. september 2009 #189 Skrevet 15. september 2009 Åååååå - dere er så søte alle sammen jenter - tusen takk for mange gode trøstene ord!!! Jeg har vel kanskje som -68 mamma sier, tatt sorgene på forskudd - men dagen i går var rett og slett helt "svart" - merkelig at man blir så skrudd og at det går sånn til hodet på en, synes liksom 1,5 år som prøver er leeeeeeeenge... Ja, hver gang jeg har vært gravid har jeg testet positivt flere dager før IKM, med ungen jeg har i dag, nesten 1 uke i forveien, sist gang jeg var gravid 5 dager før IKM, så sikkert derfor jeg ble så lei meg og trodde pp`n var over når jeg testet negativt så sent i syklusen - men -68-mamma, du har jo rett - en må jo vente til man får TR på besøk før man gir opp denne pp`n. Forrige gang jeg gikk på pergo kom jo mensen 5 dager for sent, denne gangen begynte jeg på pergo 2 dager tidligere, altså på dag 3 og håper da at IKM også blir 2 dager før, altså på syklusdag 31 da, og da er det jo 3 dager igjen til IKM. MEN, jeg testet jo postitivt på EL tirsdag for nøyaktig 14 dager siden, men... man vet jo aldri!!! Gir ikke opp håpet, selv om jeg synes det ikke ser så lovende ut akkurat!!! Testet negativt i dag også på syklusdag 28!!! Nei, nå får jeg komme meg i gang med middagen - mannen er på vei hjem, og jeg kom hjem først i dag - altså min tur til å lage middag... Ha en fortsatt strålende fin dag jenter - og tusen takk for oppmuntring og trøstende ord - det hjalp, og humøret mitt i dag er nesten på topp, glad, blid og fornøyd!!! Stoooooooor klem fra
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 15. september 2009 #190 Skrevet 15. september 2009 Kommer selvsagt mange fra meg også.......men da var det vel ikke vår tur denne gangen:/ Men vi har jo trukket kølapp, så derfor er jeg veldig sikker på at det er vår tur om ikke alt for lenge:) Har jo lest om flere her inne som blir gravide i den pause måneden, kanskje dette skjer med deg også Håper, håper og håper.......... Selv er jeg vel kommet meg til syklus dag 12 og var hos gynekologen i går. Hun kunne se iallfall to store folikkelsekker og flere små. De små kom nok ikke til og utvikle seg.......men vi skulle prøve denne måneden også, men hun hadde større tro på neste. Dette fordi jeg da skla gå på en dobbel pergo kur......og heldigvis ser det ut som jeg tåler pergo bra:) Her tar vi til oss alt som kan være positivt..... Men jeg forstår deg så godt når det blir noen svarte dager, at man ikke er helt på topp:/ Og kjenner jo deg litt etter alt man har lest om hverandre, så jeg er helt sikker på at du bruker den tiden du trenger til og komme deg på fote igjen, så klarer du på nytt og se fremover etter det........man blir litt skrudd i hodet av dette enten man vil eller ikke:/ Men du som jeg bruker forumet her inne til og skrive dette av oss, og det er jo så mange herlige damer her inne:) Jeg tenker masse masse på deg, og tenker kun positive tanker om at jeg er så sikker på at du snart får det til........ Mange mange gode varme klemmer fra meg til deg:)
J73 Skrevet 16. september 2009 #191 Skrevet 16. september 2009 Så ble det ingen Pergostart i går.. Vi har startet litt oppfølging selv, da vi får liten oppfølging av sykehuset. Min samboer leverte prøve i går og den var ikke bra, må gå på en kur i 1 mnd. (har gjort det tidligere også)Da er det liten vits i at jeg starter med Pergo. Så da krysser vi fingrene for at det blir oppstart i oktober :-)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 16. september 2009 #192 Skrevet 16. september 2009 Uffda, det var dumt:/ Hva slags kur er det han skal gå på da? Klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 16. september 2009 #193 Skrevet 16. september 2009 Min (nesten) daglige oppdatering, hehe =) Er i dag på syklusdag 29, 14 DPO, IKM dagen og jeg har fortsatt ikke fått TR(!!!) - men har hatt innmari vondt i korsryggen i går, skikkelige mensmurringer, vondt og øm i brystene, svimmel av og til, hodepine, varm og fryser om hverandre, stikker i underlivet på begge sider - føler jeg har alle graviditetssymptomer - bare ikke positiv test, negativ i dag også =( Så her må det være skikkelig pms og kanskje også bivirkninger fra pergoen?? Lurer på om TR kommer i morgen jeg =/ Ha en strålende fin kveld/natt... Nattaklem fra
Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 16. september 2009 #194 Skrevet 16. september 2009 ...hm... spennende... En oppdatering her... Jeg frykter tr allerede melder sin ankomst i natt. Sett bittelitt antydninger og er øm. ;(((((((( Får ringe gyn i morgen. Skal ha pausemåned til neste syklus..
J73 Skrevet 17. september 2009 #195 Skrevet 17. september 2009 Hei Tirilgirl .-) Han har for mange hvite blodlegemer så de svømmer ikke helt riktig. En betennelse av noe slag.. Etter forrige kur for han og min første Pergo så satt spiren, men som sagt mistet i uke 7. Kanskje den sitter neste gang :-)
jenny84 Skrevet 17. september 2009 #196 Skrevet 17. september 2009 ok, to be or not to be - that is the question... så var dagen her, og tenkte bare å komme med en liten oppdatering... har ikke vært flink å skrive her i det siste, men følger med på dere andre tapre kvinner, nesten hver dag... Så, idag kom mensen og før det, i morges, var graviditetstest negativ. Så, da er det vel avklart på alle måter tenker jeg. Det var siste kuren for denne gang, så da er det bare å kontakte gyn i morgen...hmmm... utrolig leit og surt dette her, faen også altså!!! men, (det finnes alltid et men), jeg har ferie neste uke, og skal reise bort med en venninne og dra på spa en hel dag, så da kan vi drikke vin og kose oss skikkelig å glemme alt det vonde for en uke...herlig. Så blir det spennende å se om EL dukker opp denne måneden uten noen kur Håper dere andre har det bra...god helg. klemmen
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 17. september 2009 #197 Skrevet 17. september 2009 Til J73:) Må han bruke et slags betennelsesdempende legemiddel da eller??? Har jo lest her inne om noen kvinner som må stå på en lav dose prednisolon........håper virkelig det ordener seg for dere:) Det var rett og slett jævl.......dumt jenny84 at den tanta kom nå:/ Forstår godt du er lei deg. Kjente det på meg selv at når man går på Pergo skrus forventningen veldig høyt opp i taket. Håper du er en av de som blir gravide i pause mnd!!!!! Masse masse lykke til videre.
J73 Skrevet 17. september 2009 #198 Skrevet 17. september 2009 Ja, det er en form for antibiotika kur tror jeg, 30 dager. Derfor venter vi til neste mnd. med Pergo igjen. Hvordan går det med deg da? Jenny84: så kjipt når den tanta kommer :-( Det er som Tirilgirl sier her at forventningene skrus opp og da blir nedturen veldig kjip! Men vi får bare stå på alle sammen, så får vi tro at vi en dag står med en positiv test i hånda og at alt går bra :-)
-68mamma Skrevet 17. september 2009 #199 Skrevet 17. september 2009 Kjipt når man har forventninger og så går det ikke veien ja. Kjenner at jeg er innmari redd for å bli skuffet, så jeg prøver å fortelle meg selv at det kan gå maaaange måneder før mirakelet skjer her i gården. Men ubevisst så skaper man vel forventninger mellom EL og IKM uansett. Venter fortsatt på positiv EL-test, dag 13 idag. Ikke noe EL hos deg enda Tirilgirl ?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. september 2009 #200 Skrevet 17. september 2009 Syklusdag 30, 15 DPO, 1 dag over IKM - 16 dager siden positiv EL-test, 3-dagen med skikkelige vonde mensenmurringer i korsryggen og nederst i magen, ømme bryster, trøtt, så trøtt - humørsvingninger de luxe - mange symptomer - MEN, NEGATIV test på morgenurin i dag også!!! Brukte siste testen i dag, æsj - så må nok kjøpe meg noen nye!! Arrrrghhhhh - hva skjer?? Blir snart gaaaaal av denne prøvingen... Håper TR holder seg borte og håper på positiv test istedet!!! Vente, vente, vente og tromme, tromme, tromme med fingrene i påvente av at jeg får TR når som helst - selv med kraftige murringer kjennes det heller ikke ut som om hun kommer ennå... Lykke, lykke til jenter =) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå