Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Huff - det var en skikkelig lei og trist historie skalskalikke!!!

Jeg henger meg på det Tirilgirl har skrevet - hun er klok og fornuftig.

Har ikke ord for det følelsesmessige du må ha opplevd den siste uken - så ville bare gi deg en skikkelig god varm trøsteklem =)

Fortsetter under...

kjære skalskalikke.

dette var helt forferdelig og høre om. jeg sitter her og gråter når jeg tenker på familien og venner som har misstet noe så kjært og altfor altfor tidlig...

det er desverre ikke noe som kan retferdigjøre når noe slikt skjer. det er bare helt grusomt. men det kan vere godt og huske på (visst man klarer) at det er MYE i livet som en har opplevd, og som kommer senere i livet som gjør at en blir taknemlig for og få vere her på jorden fordet om en bærer en slik sorg....

jeg vet ikke om det har noe som hels for seg og skrive dette til deg her, men jeg har selv opplevd sorg som knakk meg helt. og det var denne enkle tankegangen som omsider fikk meg til og tenke fremmover, og slutte og lete etter svar som jeg aldrig hadde funnet...

jeg sender masse gode tanker og så mye styrke jeg klarer over BIM, det trenger fam og venner nå. og ønsker deg masse lykke til videre. håper spiren din kommer og blir hos deg veldig snart. det høres ut som du trenger det endamere nå enn noen gang.

kjempetrøsteklem.....

Hei!

Tusen takk for alle fine og trøstende ord! Det varmer godt og hjelper meg til å tørre å "gutse" på igjen:)

Kjente at humøret var godt på vei opp igjen etter at jeg hadde vært innom her og lest gjennom oppdateringene fra dere.

Tusen takk igjen!

Ha en strålende fin dag alle sammen:)

Klem fra meg

Hei Skalskalikke! Livet er så vondt noen ganger. Det føles så meningsløst når slikt skjer. Dette trenger alle tid på.

Skjønner det gjør ting skremmende. Spesielt når det skjer så nært. Du er nok en enorm støtte oppi dette. I tillegg til at det blir en sorg for deg også. Må ha vært følesesmessig kaos som har tappet deg for krefter. Bruk den tiden du trenger. Tillat deg og sørge.. Og bra du blir påvirket til å "gutse på igjen". Det viser styrke- at du greier å jobbe deg videre!

Du er en kjempegod Pergovenninde! Du er ærlig og deler dine tanker og opplevelser. Negative og vanskelige opplevelser er endel av livet..

Mange varme tanker til deg og dine!

Annonse

Hei!

Takk for fine ord, Ine-79:). Blir ydmyk og rørt her, jeg...

Igår dukka mensen opp, så da er jeg igang med trippel Pergo til søndagen. Så er det bare å vente å se hva denne runden har på lur til oss:) Skal ta innvendig ul og blodprøve mandag 7. september (dag 13 i syklusen), håper det er gode nyheter å få da!!

Gleder meg faktisk til å begynne på ny runde, få fokuset på "riktig" sted igjen, og ha noe positivt og spennende til å oppta tankene:)

Er litt usikker på om jeg skal gidde å styre med el-tester denne gangen. Hadde jo el forrige syklus uten å få utslag på el-test! Så det jo på ul at jeg hadde hatt el..... Så lenge vi passer på å ha en runde i høyet hver dag i syklusen, så skulle vi jo være godt innenfor uansett når el skulle dukke opp. Og ser jo på ul og blodprøve på dag 13 om det er noe på gang allikevel. Vet ikke jeg, det er nå bare noe jeg har tenkt på. Ser ann jeg, hva som føles greit:)

Lykke til til alle Pergo-jentene!!!! Denne syklusen MÅ det skje noe for oss alle sammen altså:)

Klem fra

hei jenter!

jeg hadde d EL for en uke siden nå. og har såååååå lysst og tesste. hjelpes meg! er helt på tuppa;) hoho.

hetetoktene har tatt seg kraftig opp her i gården! jeg er supervarm HELETIDEN... svetter som en annen tulling. litt kipt på jobb må eg innrømme, forde om di vet om hva som foregår, så er det litt pinlig;)

ellers så har jeg begynt og blø neseblo!?!?!? jeg lurer på om dette har noe med pergo og gjøre, for det er ikke noe jeg har gjort før, og pergo er det eneste "nye" i livet mitt... hmmm. tenker litt på den.

hvordan går det med resten av dere?? flere EL på gang her???

klemmeklem=)

Jeg er på syklusdag 23 i dag, har i det siste hatt en syklus på 30 dager:))) Jeg er også veldig varm, rene hetetoktene...........

Kjenner en del murring, stikkninger nedover i lårene, om puppene er ømme eller ikke vet jeg ikke, mulig de er mest ømme fordi jeg går og kjenner på de hele tiden......hehe

Hadde jo positive eggløsningstester sist onsdag og torsdag. Når blir første DPO dag da???????

Har også helt sykt lyst til og begynne og teste, har IKM nest torsdag, men må prøve og beherske meg:)))))))

Klem fra

Så spennende å lese om alle eggløsningene og ventetiden deres! Det er noen spennende dager i vente nå! Veldig kjekt å kunne lese om deres symptomer, tanker og meninger om ting og tang

Jeg er selv i de dager jeg tror jeg har hatt, eller har, eggløsning. 2. kur på dobbel pergo, så jeg er så spent!

Jeg hadde el.slim i går, og i dag stikker det (som om jeg har luft i eggstokkene, haha) men jeg har ikke noe spes med el.slim lenger. I følge fertilityfriend, uten noe spesielt bra system på temping, så sier de at tirsdag 25. august var el.dagen.

Vi hadde sex mandag og onsdag... Men jeg hadde slim på onsdag... så vet ikke om fertilityfriend er til å stole på nå. Stod at det var usikkert da... Jeg er bare redd vi har bommet på dagene og at løpet er kjørt denne mnd... Typisk at vi er sååå "flinke" og har sex hver dag, men akkurat når det gjelder så har vi ikke hatt sex... :-(

Uff, nok av analysene. Skjønner ikke noe av de likevel! Om vi tror vi treffer så har det ikke skjedd noe likevel.

Vi får bare kose oss hver dag videre, og håpe på vi treffer!! Eller har truffet! Jeg har jo eggløsning av meg selv, men når det ikke har skjedd noe på 3 år så gir det litt håp å bruke pergo. (sa for 2 år siden)

Men jeg vil ønske alle sammen her inne LYKKE TIL, og håper denne mnd gir full klaff for oss alle! :o)

Klem fra

Lykke til til deg også Nellybelly:)

Husk at spermien kan leve der inn opptil 5 dager, så det kan tenkes dere klaffet likevel:) Den sexèn på mandag høres jo ut som midt i blinken:) Noen sier det klaffer bedre når de små svømmerene ligger der inne og venter på egget:)

Håper dere klaffet, og du sitter der med positiv test om ca 14 dager:)

Klem fra

Holder på å klikke her!

Dagene går aaalt for sakte :(

Ringte til og med gynekologen og spurte når jeg kunne ta en graviditetstest.. hehe.. ikke før på tirsdag! Sukk..

Ikke har jeg klart å holde meg heller, har testa 2 ganger alt, alt for tidlig og de var negative :S

Og vettu hva a dere, jeg kjenner ingen ting jeg.. Ikke noe murringer, ikke noe spotting, ingen ting!

Før hadde jeg en heeel haug med symptomer på graviditet, selv om det ikke var noe spire på gang..

Hehe.. ikke lett å forstå kroppen alltid og ha denne berømte tolmodigheten!

Får prøve å komme inn i en positiv modus her!

Krysser fingrene for positive tester av alle slag jenter :)

Klem!

Takk for det Tirilgirl !

Jeg håper på at de lever lenge der inne ja, men har en teori at med "noe dårlig kvalitet" på dem, så lever de ikke så lenge... Man lager seg mange torier gitt!! :-)

Tenker jeg rett, så er det 2 dager de måtte leve der inne denne gangen... det har ikke rekt før. Men er ikke sikkert jeg har rett ang el.dagen som vanlig :-)

Får bare håpe at jeg HAR hatt el... tempen har steget noe iallefall...

Vi får bare håpe og tro alle sammen!! Vi SKAL klare det til slutt!!

Er på dag 18 nå, og kjenner ingenting av noenting. Verket veldig nederst i magen i går, dagen etter el.slim, men ingenting i dag. Og med tempen som har steget så tror jeg at jeg bare må ha på meg vente-kappen i 14. dager... ikm rundt 10. september.

Hvordan går det med dere? Når har dere ikm?

Annonse

He jenter =)

Jeg er i dag på syklus dag 10, IKM rundt 16 sept =)

Startet på andre dobbeltkur på syklusdag 3-7.

Føler også at jeg klikker snart - på en måte går jo dagene fort, men på en annen side så går de såååååå utrolig sakte, synes jeg ser den samme datoen ørtenhundredeogtreogførtiganger i løpet av en hel uke!!! Synes datoen har stått stille den siste uka...sukk... hver dag på jobben når jeg ser på datoen tenker jeg "er det ikke september ennå??" - føler meg bare utrolig utålmodig!!!

Ellers har jeg virkelig følt meg sliten på jobben denne uken - i dag synes jeg det var helt ekstremt!! Noen andre som har følt seg mer "sliten" når man går på pergo??

Hei:) Da har jeg vært på Ullevål til samtale og planen fremover er å prøve Pergo. Står på venteliste til ivf, men håper det ikke kommer så langt..

Regner med å starte i midten av september da IKM er ca den 12-13.. Får krysse alt som er for tiden fremover alle sammen :)

Tok en test i dag tidlig, og den var nok dessverre negativ:/ Sist jeg var gravid testet jeg positivt 5 dager før IKM, derfor regner jeg med at det ikke er noe håp denne pp:/

Selvsagt blir man skuffet, prøvede jo og ikke skru opp forventningen for mye denne mnd. selv om jeg gikk på pergo, men gjorde det nok ubevisst likevel.

Men sånn er livet, mulig det har noen planer for meg som jeg ikke vet om ennå..........

Forbereder kroppen til den mulige IKM på torsdag, prøve og skru hodet om til neste pp, og jeg skal jo på Kvinneklinikken på Riksen i slutten av denne mnd.

Klem til dere alle fra

Heisann!

Da er jeg på dag 2 med trippel Pergo! Tar medisinene på morningen, og allereder igår kveld meldte hetetoktene sin ankomst:) Merker ikke noe mer foreløpig......

Dere som går og venter på å kunne ta g-test har laaange dager nå tenker jeg. Hold ut litt til, så er dagen der før dere vet ordet av det:)

Krysser fingrene for dere:)

Klem

Hei jenter :-)

Da er jeg på syklusdag 13 i dag, hadde bittelitt rosafarget utflod på lørdag, altså dag 11, men negativ el-tester og ingen el-slim ennå... Syntes det kom frem en svak strek på el-test for ett par timer siden, så da håper jeg el nærmer seg :-)

Har kjent en skikkelig verking i underlivet i dag, spesielt i ettermiddag og nå i kveld!! Denne pp'n er den lengste jeg noensinne har følt på... Herregud!! Dagene står jo stille jo!!! Det kommer til å være verdens lengste dager til IKM som er rundt den 16 sept... 16 lange dager igjen til en evt positiv test... Hvordan går det med dere andre jenter? Tirilgirl, testen kan ennå bli positiv, jeg fikk mensen 5 dager forsinket eller forskjøvet med pergo, så du har jo noen dager igjen :-)

Stooor klem fra

Hei Tirilgirl!

Det er som Meg og Lille Snuppis sier, at mensen blir forskjøvet av Pergo. Jeg fikk mensen 7 dager på overtid etter første Pergo-kur, og 5 dager på overtid etter andre Pergo-kur. Så selv om du fikk positiv test 5 dager før IKM sist du var gravid, så er det en stor mulighet for at du har testet så tidlig nå at det ikke vil vises på utslaget på testen. Prøv å hold ut i noen dager til før du tar testen igjen. Det klarer du, for det vet jeg at du har i deg:) Og husk på det at løpet er ikke kjørt denne pp`en før tanta har kommet på besøk:)

Klem til deg fra meg:)

Hei igjen!

Blir sprø av å gå å fundere og analysere og kjenne etter om Pergoen virker!!!! Er på min tredje dag med trippel Pergo nå, så jeg har enda maaange dager igjen før jeg får noe svar på alt det jeg tenker på. Så nå har jeg rett og slett begynt å strikke raggsokker! Orker ikke å bare sitte med hendene i fanget å vente, jeg MÅ gjøre noe. Så da ble det raggsokker. Har strikka 2 par, og holder på med det 3. nå........

Kan jeg også få være med på denne tråden ? (selv om jeg ikke kan defineres som en "sliter" - er enda i første pp)

Begynte på Primolut igår - for å få blødning (sluttet på pilla i begynnelsen av juli og har ikke fått mens enda)

Og når jeg har spist disse i to dager - skal jeg få en blødning.

På 5.dag skal jeg begynne med dobbel Pergo.

Veldig spent - håper dette vil hjelpe til å løsne noen av eggene mine (var på UL igår, og har en hel haug liggende klare i eggstokkene)

Til Skalskalikke:) Så kult at du strikker sokker da, men en gang jeg leste det leste jeg eggsokker i steden for raggsokker......men du vet jo hvor fokus er om dagen:))))

Tror løpet er kjørt for meg denne mnd. også. Har to negative g-tester nå, med IKM på torsdag. Men noen sier mensen kan bli utsatt når man går på pergo, har du noen erfaring med det? Kommer den da så skal jeg gå på en enkel pergokur neste pp også. Dessuten har jeg fikset time til akupunktur i morgen, skal se om det kan hjelpe meg litt og komme i "vater". Ser frem til dette:)

Plass i herberget til alle -68mamma:) Synes det er gøy når det kommer flere til med sien opplevelser og erfaringer. Selv om vi skulle ønske vi ikke var her da:/ Da kan vi følge hverandre ut i neste pergorunde du og jeg:)

Klerm fra

Tirligirl... skal du også begynne på kur nå rett rundt hjørnet ?

Har du mens nå, eller venter du den snart ?

Håper å få blødning nå til helgen (kan visst være litt ekstra vondt når man ikke har hatt den på ett par måneder ?) slik at jeg kan begynne på pergo til uken !

Kjære -68mamma:)

Jeg har nå IKM på torsdag, men noen har sagt her inne at den kan bli forskjøvet når man går på pergo, så jeg får bare vente. Men skal da begynne på en enkel pergokur til på syklusdag 5. Og det blir vel en dag til uken det da.

Merket ikke mange bivirkninger første gang, litt hetetokter bare.

Du har sikkert skrevet det før, men skal du ha enkel eller dobbelt kur???

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...