Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ingen tegn til el hos meg, er på dag 17. Har vanligvis sen el så jeg får bare vente.. Pleier ikke ta el tester siden jeg alltid har mye el slim. Men skal få noen tester av ei venninne som er gravid så da begynner jeg å teste i morgen. Er greit å få det bekrefta også.

Fortsetter under...

Heisann!!

Jenny84: Skjønner godt at du er litt forvirra nå over alle symptomer som kommer og går. Da jeg holdt på sånn, skrev du jo at vi er veldig like i forhold til hva vi kjenner på kroppen. Så jeg vet VELDIG godt hvor kaotisk det føles for deg nå om dagen. Men nå er det ikke mange dagene igjen før du vet hva som skjer, så prøv å holde ut litt til:)

Kjempe-bra at du klarer å holde deg opptatt så du får en pause fra tankene, da får du ladet batteriene dine litt:) Når det kommer til salvie-te og hostesaft, som du spurte om, så er det vel ikke bevist medisinsk at det skal gjøre det lettere såvidt jeg vet. Men har lest om det her inne på kjerringråd for å bli gravid at det er endel som har hatt problemer med å bli gravide som har prøvd disse rådene, og vips så har de blitt gravide:) Tenkte med meg selv at hvis noe så enkelt som det kan være med på å øke sjansene til samboeren min og jeg til å bli gravide, så er det jo bare å sette igang. Jeg er så heldig å ha en samboer som har et like sterkt ønske som meg om å få barn sammen, så han er helt med på å prøve alt dette her med Pergo, EL-tester, salvie-te og hostesaft:)

Men ikke saus deg helt inn med tvil om at det har funka for dere denne gangen, du har vært så positiv hele tida, så prøv å hold på det litt til:)

Sender deg enda flere oppmuntrings-klemmer jeg vet du, virker som du trenger det litt nå:)

Lin83: Jovisst tør du å teste for EL, er jo uansett mye bedre å vite om Pergoen har virka denne syklusen, enn å gå å lure på om det har hatt noe for seg. Sånn ser nå iallefall jeg det, men det er vel mye på grunn av at jeg ikke er noe god på å gå i uvisshet selv..... Men er overbevist om at du takler nervene ved å ta en sånn test elegant! Lykke til i morra!

Krysser fingrene for deg:)

Solisolden: Du er på dag 17 og jeg på dag 16, ingen av oss har fått EL foreløpig....... Innbiller meg at den dukker opp rundt dag 20 og utover på oss begge. De aller fleste på Pergo får jo EL rundt og etter dag 20......Det MÅ jo bare gjelde oss også! Stå på Solisolden, test som du aldri har testa før og keep up the good work!!!! Sender deg en klapp på skuldra:)

Så var det ståa her da.......... Den kan jeg redgjøre for veldig raskt. For her skjer det ikke en damn shit...... Ikke litt engang....... Er som sagt på dag 16. Ingen Lh-stigning enda. Men som jeg også skrev over, så tror jeg ikke at EL dukker opp før dag 20 eller senere. Så stresser ikke med noenting igrunn. Bare shotter lakris-hostesafta mi hver dag, lager salvie-te til min kjære samboer 1 gang om dagen, og tisser på den evinderlige EL-pinnen 1 gang om dagen. I tillegg ringer eller melder jeg med min VELDIG gravide beste-venninne nesten hver dag for å gi henne litt oppmuntring og for å høre om det skjer noe der. Hun har 5 uker igjen og er rimelig tung og lei nå. Hun tenker nok med seg selv der hun sitter kjempe-gravid, at jeg umulig kan være ved mine fulle fem som prøver iherdig å bli gravid:) Vi ler litt av det i hver vår ende av telefonen, den ene stapp-full av baby og den andre stapp-full av hormoner:) He he he. Orker ikke at alt skal være så grav alvorlig hele tida, selv om det er tøft å holde på med Pergo og alt som hører med. Tenker som så at alvoret kommer tidsnok, og inntil det kommer så prøver jeg å se på denne laaaange ventetida med litt humor. Hvem vet, kanskje jeg aldri klarer å få barn? Uansett så ser det ikke ut til at det er noe jeg vil få svar på med det første, enten jeg liker det eller ikke....

Så ventetiden kan bli veldig lang, og min måte å overleve den ventetida på, er å ha litt humor og prøve å være så positiv som mulig. Klart at enkelte dager er direkte tunge, men heldigvis gjelder ikke det flertallet av dagene:) Og at jeg er utålmodig etter å få den etterlengtede spiren, er det ingen tvil om. Men vi gjør nå så godt vi kan, og mer enn det kan vi ikke gjøre.

Klemmer til Pergo-jentene fra meg:)

Da har jeg lest meg mellom tråden her og fått med meg mange godr råd og noen frustrasjoner:)

Har tatt min første Pergo tablett i dag og er veldig spent, først på om det kommer noen bivirkninger og selvsagt på om det er det som skal til for å få en spirer til og klore seg fast. Har skrevt litt om min historie i en anne tråd her inne:)

Ellers må jeg bare si noen rosende ord til Skalskalikke-du er jo en kjempe motivator her inne som tar deg tid til og skrive litt til alle og er så flink og deler av din egen hverdag med med- og motgang. Gøy og lese innleggene dine her inne:)

Stor klem fra

Skalskalikke: satser på at vi får el snart :) Jeg har hatt endel vonde stikninger i den høyre eggstokken i dag så kanskje det er en storstilt eggproduksjon der ;) Kan du merke på kroppen når el er i anmarsj??

Bestevenninna mi er også veldig gravid, vi som planla å bli gravide samtidig, det var lettere sagt enn gjort ;)

Men det er sant som du sier, det hjelper mye å prøve å være positiv i den lange ventetida. På en måte synes jeg dagene og ukene går fort også.

Det er spennende å høre hvordan det går med dere pergo jentene! Lykke til videre alle sammen :)

Da var det el testing da! Tok den da jeg sto opp i dag morges, og den var jo negativ da.. Kom vel ikke helt som noen bombe, er jo litt tidlig enda.. Men, selv om den var negativ så var det i allefall 2 streker, selv om den ene var svakere enn den andre. Håper da veldig på at det kan bety at el er på vei :o) Noen som vet?

Før når jeg har tatt el test så har det kun vært 1 strek, og det er jo ihvertfall negativt, så går og håper litt jeg da, at strek nr 2 skal bli sterkere og sterkere for hver da!

Ikke lett å holde motet oppe alltid, men det er sant at det kan hjelpe med å ha litt humor på det noen ganger :o)

Men må si jeg syns det er litt tøft når feks venninner får feks barn nr2, enten planlagt eller ei, og de vet at jeg og sambo sliter.. Men sånn er nå livet..

Krysser alt, unntatt beina for dere alle sammen jenter! Håper denne mnd blir vår ;)

Annonse

(Hadde MA i februar i 12.uke etter å ha blitt gravid etter HSG-undersøkelse (den sperret vel litt opp). Hadde da prøv i ett år. ) Er nå selv på dag 23 i syklusen etter første pergokur som jeg begynte på på 5. dag. Fikk utslag på digital el test 16. dag. Så hadde vel el 17-18. dag.

Jeg er så spent på om jeg er så heldig å få det til å fungere med Pergo!! Hadde først mistet troen på at jeg blir det igjen. Men må innrømme at håpet kom tilbake da jeg begynte på dette (Er vel dumt for da blir det så nedtur igjen) det tar en EVIGHET å vente... Har lagt på meg endel det siste året. I går tok treåringenm meg på magen og spurte om det var baby der i inne.. Hmmm... Kanskje hun merker noe...;) Hehe.. Neida. Men merker man noenganger blir litt for tullete av dette!

Lykke lykke til til alle dere også!

Veldig bra innlegg skalskalikke Det er jo så riktig sagt av deg. En bra holdning. Virkelig til ettertanke, for merker jo litt fortvilelsen rangere enkelte dager..

Vi er heldige som har deg her inne. Følger spent med på deg også. Du nærmer deg nok el skal du se! ;)

Hei!

Takk for koselige ord, Tirilgirl:) Det varmer langt inn i hjerterota til en hormonell stakkar:)

Når det gjelder disse bivirkningene, så står jeg fortsatt på at de ikke er så ille at det ikke er verdt det. Alt dette er veldig individuelt, så ikke la deg skremme opp av det noen av oss opplever av bivirkninger. Liker ikke helt å komme med denne innrømmelsen, men shit au....

Det er nemlig litt "moro" å ha litt bivirkninger å sutre litt over, for når en kjenner det så godt på kroppen, så er det iallefallet lite tegn på at det er noe som skjer inni der:) Og ettersom jeg har fått inntrykk av her inne, så er det mest bivirkninger å kjenne når en går på dobbel eller trippel Pergo. Og den legen som har skrevet ut Pergo til hver enkelt har nok ment at den dosen som blir foreskrevet er den riktige. Og det må vi stole på. Hvis en klarer å bli gravid på enkel Pergo, så er jo ingenting bedre enn det!

Det er veldig nyttig å kunne lese andres erfaringer rundt dette Pergo-opplegget, men noen ganger er det ikke fullt så nyttig, med tanke på det som blir skrevet om bivirkninger. Det beste rådet jeg kan gi deg er derfor at du må prøve å gå inn i Pergo-opplegget med et åpent sinn:) Prøv å ta bivirkningene og alt som hører med, som det kommer, hvis det kommer. Og nok en gang så kan jeg med hånda på hjertet si at bivirkningene ER ikke så ille at jeg ikke tør å prøve igjen:)

Masse lykke til! :)

Klem til deg

Den beste "bivirkningen" vil vel være et befruktet egg ikke sant jenter:)

Jeg har ikke merket andre bivirkninger ennå, og tar dette helt med ro. Jeg setter jo to sprøyter blodfortynnende og tar Albyl-E hver dag, så jeg har mer bivirkninger av dette, maven min ser ut som et verdenskart i alle slags farger......hehe.

Gleder meg til fortsettelsen her inne sammen med dere:)

Klem fra

Annonse

Hei på dere!

Jenny84: Hvordan går det???? I dag er den store dagen, og er sååå spent på hva som skjer hos deg! Håper Håper Håper :) :) :) :)

Solisolden:Stikninger i eggstokken er et knall-bra tegn spør du meg! Og du er på dag 18 nå, så tida passer jo veldig godt til det du kjenner, da:)

Ine-79: Ikke vær redd for å håpe og ha troen på at Pergoen skal hjelpe deg, det er jo nettopp håpet og troen som gjør at vi holder ut dette racet her:) Og skulle du ( mot all formodning!! ) bli skuffa nok en gang, så får du skrive et innlegg her og kjefte og klage litt så du får det ut av systemet. Også er det opp med hodet igjen og gjøre et nytt forsøk, hvis det er det som føles riktig for deg og mannen din:)

PS: Takk for gode ord:) Klem til deg

Lin83: Ikke fortvil over at første EL-test ikke viste utslag på Lh. Dette med sterke og svake streker har jeg ikke noe greie på, så det skal jeg ikke uttale meg om. Selv bruker jeg de digitale EL-testene til Clearblue, for de er super-enkle å lese av resultatet på:) Men fortsett og teste i dagene som kommer, så tenker jeg du finner EL til slutt:)

Tirilgirl: Så fint at du tar dette med bivirkninger helt med ro!

Tar gjerne en "bivirkning" i form av et befruktet egg, jeg:)

Herfra er det ikke noe nytt å melde, annet enn at EL fortsatt ikke har dukket opp på dagens test. Begynner å bli litt bekymra her, for det skjer ikke noe som helst...... Vet det er litt tidlig enda, men kjente jo mye mer bivirkninger på dobbel Pergo forrige syklus...... Det eneste jeg merker nå er litt humør-svingninger. Men ikke engang de er like heftige som de var på denne tiden i forrige syklus. Nå er det bare det at jeg blir fort rørt liksom. Men kjenner ikke noe på kroppen i det hele tatt. EL-smerter er hjertelig velkommen til meg nå altså:) MEN, det er nå tidlig enda, tross alt da:) :):)

Klem

Javel, så var dagen her...THE day liksom...Jeg spratt opp av senga i morges, tok tempen, som ennå var høy, og rett etter: en graviditetstest...og hva ble svaret?????

NEGATIV!!!

Jaja, var vel ikke sjokkert. Begynte å spotte i går, og har fortsatt litt i dag. Har hatt menssmerter i snart en uke nå, så klarer ikke skille det fra det som har vært og evt mens start. Ok, jeg er skuffet, må jo innrømme det, men det er ikke over før mensen dukker opp, da skal jeg heller si at dette slaget er tapt...

Skalskalikke: Tenkte faktisk på det samme som deg i går faktisk: tenk om jeg aldri blir gravid, da kan jo ikke disse "prøveårene" få ødelegge den beste tiden av mitt liv...Man må jo leve også...¨

Får satse alt på siste kur før jeg evt kontakter gyn igjen...men først gjenstår det å se om mensen tør å dukke opp....

Takk for klem forresten :) gjorde godt. Klem tilbake.

og til alle El testere; helt normalt at EL er sen med pergo, så hang in there!

Lykke til...

klem

Forresten: dere har ikke tenkt på at det er en grunn til at slimet i kroppen vår ikke skal være tynnere. Det er en del av naturlig utvelgelse, der sædceller som det er "feil" på ikke skal nå frem. Ved å gjøre slimet tynnere hjelper man ikke disse også frem til egget da??

Bare noen tanker her i gården...

Men på en annen side ser jeg at mange sverger til dette :)

Jeg er lykkelig gravid i 10. uke og har flere pakker pergotime liggende i medisinskapet, hadde ikke trodd det skulle klaffe på første kur, så tenkte/stresset heller ikke så mye over det. Var egentlig bare glad for å få mensen etter over 70 dager slik at jeg kunne komme igang, har hatt veldig ustabil syklus. Tenkte at innsatsen fikk komme på 2. kur. Men det ble jo ikke nødvendig :) Tok en test for sikkerhetsskyld, og dagen etter jeg fikk positiv graviditetstest kom det pakke i posten med 27 eggløsningstester som også ligger i medisinskapet. Håper jeg ikke får bruk for de igjen.

Skal til UL i uke 11 for å se at alt er bra, og om Pergo-kuren har skapt tvillinger, har hørt at det er vanlig å sjekke dette med tidlig UL.

Ønsker alle PERGO-jenter MASSE lykke til

Hei Jenny84!

Så testen var negativ. Det var trist å lese. Ble litt satt ut her, for å være helt ærlig. Men det er jo riktig som du skriver, at slaget er ikke tapt før du evt får mensen ordentlig. Det er forvirrende med alle symptomer på EL, mens og graviditet. Da jeg var gravid hadde jeg skikkelig mens-smerter uten å ha blødning, og det var på den tida som jeg skulle hatt mensen. Så det er mange signaler som ikke alltid er så lett å tolke.

Skjønner godt at du er skuffa, og det må du også få lov til å være nå syntes jeg. Men når jeg leste gjennom innlegget ditt var det 2 veldig positive ting du har skrevet, som sier meg mye om hvordan du tenker nå. Det ene var at slaget ikke er tapt enda, det sier meg at du har håp, og håp er en viktig faktor for oss slitere. Det andre du skrev var at du ville prøve 1 runde til med Pergo før du evt tok kontakt med gynekolog igjen. Det sier meg at du er ei tøff jente med skikkelig guts og stå-på-vilje. At du ikke lar deg knekke av dette. Og DET var veldig godt å lese i innlegget ditt nå!

Sender deg en stooor trøste-klem:)

Og husk: It ain`t over till the fat lady sings!

Hei igjen!

Så vittig at du nevnte dette med slim nå, for satt og leste om det nå nettopp et annet sted her inne. Har ikke tenkt på det før, jeg. Men det du skriver høres jo veldig logisk ut. Selvfølgelig er ønsket om å få barn stort, men ikke for enhver pris. Ønsker et barn som er friskt og velskapt, ikke et barn som må lide for at jeg lot de "usunne" sædcellene få slippe til og befrukte egget! Tviler ikke på at slimløsende hostesaft er effektivt så man blir fortere gravid, men tør jo ikke å risikere at barnet ikke skal bli velskapt og friskt.

Jeg har bestemt meg: Slutter med hostesaft fra og med i dag.

Hei vannmann_81!

Vi trenger solskinns-historier som din her inne! Kjempe-fint av deg at du delte det med oss:) Da er det håp!

Gratulerer så mye med Pergo-graviditet, ønsker deg lykke til:)

Hadde vært moro om det ble tvillinger da:)

Tusen takk for lykke-ønskninger:)

Dag tre med pergo er snart overstått, og det går så det suser:))) Litt hetetokter, men absolutt til og leve med:)

Utrolig artig og lese historien til vannmann som ble gravid etter pergo:)

Trist og lese om negativ g-test:hos jenny:/

Spurte en gang en lege ang. ostesaften, og de lærde strides ang. virkningen av dette tror jeg. Men det ble sagt at kommer det ikke friske cædceller inn,ender det med en SA ville hun tro........

Snakkes damer:)

Jo, da er jeg på dag 3 med MASSE mensen her i gården. Jaja, måtte det gå fort sånn at vi kan prøve igjen. Vi er begge mved godt mot både jeg og mannen min, så det går bra... Nå tar vi oss en hyttetur i helgen istedetfor å deppe, og har kjøpt inn vin...

Har ikke kunnet nyte alkohol på 6 måneder, har liksom aldri passet...herlig

Så, sånn er ståa nå.

Lykke til videre dere som er midt i EL jakten og prøvingen, jeg heier på dere!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...