Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen damer:)

Hvordan står det til med alle der ute i den store verden:) Nok en gang grattis med svangerskapet kjære loyse:) Koz deg videre i rugeverden, ikke glem oss og hold oss oppdatert:)

Siste nytt fra min kant er at jeg svelget akkurat nå to tabletter med pergotime, det betyr dobbel kur på meg denne mnd. Så da får vi virkelig håpe at det er det som skal til:)

Ellers vil ikke forkjølelsen slippe i kroppen, har vondt i halsen, tett i nesa og hodepine......grrrrrrr-og jeg som skal jobbe hele helgen:/

Klem fra meg:)

Fortsetter under...

GRATULERER SÅÅÅÅÅÅÅ MYE LOYSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er helt fantastisk bra!!!! Kjente jeg ble såååå glad når jeg leste innlegget ditt!!!!! Håper vi andre kommer etter inn på 1 tri nå altså =)

Er selv i dag på syklusdag 22 og tror jeg hadde EL rundt dag 14 eller 15, så IKM om ca 1 uke - men det ryker en test allerede på mandag, på syklusdag 24, hehe =)

Krysser alt jeg har for at testen blir positiv og jeg kommer etter!!!

STOOOOOR GRATULASJONSKLEM TIL LOYSE fra

Hallo alle damer:)

Da etter å ha lest litt her inne,tenkte jeg det var påtide å komme inn her jeg også:)

Prøver på nr tre.

Påvist en del syster og fått pergo og metformin.

Skal begynne med pergo fra imorgen av,dobbel kur.

Begynte på første kur for ca 14 dg siden,da jeg fikk beskjed fra gyn at selv om ikke tr dukket opp skulle jeg bare begynne,så det gjorde jeg, men så fikk jeg mensen i går så da har det sikkert ikke fungert. De fleste sier jo at man skal begynne på 3 blødningsdag,så synes det var litt rart jeg skulle begynne uten blødninger. Men i morgen skal jeg begynne som sagt og med bblødninger ;);)

Håper virkelig det kan klaffe denne gangen, har prøvd på nr 3 siden september 08.

Ønsker alle lykke til ;)

Kjære LOYSE, GRATULERER SÅ MASSE:::!!!!!

Endelig så satt spiren..... Gratulerer igjen, da er det bare for oss andre å følge etter da... Hihi...

Er selv på syklussdag 34 i dag, ingen mens enda eller tegn til det...

Ikke har jeg hørt noe fra gyn. heller, så eggløsning har vært på plass denne mnd og jeg vet vi traff for vi har koset masse denne mnd ;-)

Har hatt monster ømme pupper i ca 1 uke og skikkelig grinete humør, men det kan jo fort være pergoen sin feil...

Skal egentlig ta en test i morgen, men vet søren ikke om jeg tør, redd for å bli skuffet...

Dere får ha lykke til alle sammen, x fingrene for at spiren gror hos oss snart oxo.....

Annonse

Å - så spennende KimbosBaby =)

Du vet at når lutealfasen er 18 dager eller mer tyder det på graviditet =)

Dersom du vet når du hadde EL og du er 18 dpo eller mer, kan jeg nesten forsiktig rope "hurra!!!!"

Krysser fingrene mine for deg =)

Klems

Glemte nærmest å oppdatere fra meg jeg da, hehe =)

Er i dag på syklusdag 24 (pausemåned) og i kveld har jeg skikkelige murringer i magen, og føler meg litt småkvalm, sulten hele tiden og det stikker i brystene. Tok en CB digital i dag morges som selvsagt viste Ikke gravid - noe som var forventet egentlig, er jo litt tidlig å teste da, selv om jeg har testet positivt fra dag 24 når jeg har vært gravid tidligere. Er jo 5 dager eller flere enn det igjen til IKM.

Har igjen 3 vanlige CB tester liggende og det ryker nok allerede en i morgen også!!!

Nå håper jeg vi er flere som følger etter loyse inn på 1 tri og surfer oss gjennom alle trimesterne sammen - tenk så koselig da =)

Lykke til jenter, krysser fingrene mine for dere!!

Klem

Vet dere hva jenter??!

Det er virkelig på tide at flere av oss jentene på denne pergo-tråden følger loyse over til 1 tri snart... det er vel bare 2 jenter her inne siden tråden ble startet i juli som har blitt gravide - nå må vi få opp statistikken litt... =)

Jupp, håper virkelig det loyse har fått er smittsomt:))))

Tenkte meg at du snart kom til og starte teste festen kjære Meg og lille snuppis:) Men som du sier, litt vel tidlig ennå:) Håper den sitter hos deg denne mnd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Er selv på dag 8 i syklusen og svelger siste tabletter i en dobbel pergokur i morgen tidlig. har ikek merket noen bivirkninger, men kommer vel til og begynne og kjenne det "jobber" der nede når jeg nærmer meg eggløsningen vel..........................

Skal til gyn på fredag for og sjekke eggstatusen, håper hun har gode nyheter og komme med:) Ser de fine ut, er det rett til akupunktur for den hjelpen hun kan gi:)

Hvordan står det til hos dere andre damen da:)

Klem fra meg:)

Blir spennende på gyn til fredag da Tirilgirl =)

Ellers er jeg i dag 10 dpo - 4-5 dager igjen til IKM og jeg oppdaget en bitteliten blodflekk i trusa i stad - hjelp, har aldri spottet så tidlig og sist gang jeg ble gravid fikk jeg akkurat det samme på syklusdag 23, og testet da positivt på syklusdag 24. I dag er jeg på syklusdag 25 og tester kanskje positivt i morgen da?

Arghhhh - denne testingen og denne ventingen!!! Hvis det er festeblødning, så bekymrer det meg også!! Implantasjon på dag 10? Inne på pernille.info står det en oversikt over statistikk over hvor ofte det går bra/galt i forhold til implantasjonstiden, og jo lengere dager til egget implanterer seg jo oftere går det galt!! Dvs 6-8 dager er helt normalt, over det, synker sjansene for at det går bra.... Herregud - er det ikke det ene man bekymrer seg for så er det det andre... Noen ganger skulle en bare ønske at en kanskje ikke visste så mye rundt tema allikevel =(

Testen i dag så ut som om det kom en skyggestrek, men tror det bare var en sånn "ønske-strek" som kom opp...

Pokker - ryker enda en test i morgen ja =/

Kryss fingrene for meg da jenter!!!

En liten oppdatering fra meg:

IKM i dag, men intet har skjedd. Våknet i natt med murringer i magen. Har vært ganske vondt i dag, så jeg har holdt meg hjemme fra jobb.. Fryser litt, vondt i korsryggen og en liten hodepine.Tok en test i går, men den var negativ..

Får smøre oss med tålmodighet, selv om det ikke er så enkelt :-)

Annonse

Nå er jeg veldig spent på hvordan det gikk med testingen i dag kjære Meg og lille snuppis:)

Håper den tanta har vett på og fortsette og holde seg unna da J73:) Det hadde jo vært det aller beste.......

Klem fra meg

Ja ja, da kom tanta i går kveld og en ny pp er igang... (Pergofri)

Så i kveld blir det vin, god mat og film i stua med dyne og hele pakka...

Siden jeg ikke ble gravid får vi kose oss på andre måter, vi har jo hverandre å ta vare på oxo... Kansje vi har hellet med oss denne pp... hvem vet...

Dere andre jenter får ha masse lykke til, håper det klaffer for dere denne gangen...

Lykke til vidre alle sammen...

(Det kommer når det er meningen...)

Å herlighet så spennende det er her inne for tiden da!!!!

Meg og lille snuppis!!! Hvordan gikk testen i dag??

Hos meg går det bra foresten. Kaster en del opp, og er sykemldt, ELSKER DET=)

Heia alle prinsessene!

Oppdatering igjen:

Vært hos gyn på Volvat i dag, siden jeg har hatt litt vondt i det siste. Ingen graviditet i sikte... Alt var normalt og det er bra :-) Han mente at vi burde ha vært henvist videre for lenge siden og satt igang med prøverør.. Men sykehuset synes jo ikke det er noe stress.. Vi fikk tilbud om henvisning fra Volvat og selvfølgelig vil vi det - endelig er det noe som skjer :-)

Kjære gode Loyse!

Så hyggelig at du er med å heier på oss videre!! Du er go`... Og fint å høre hvordan det går med deg. Flott å høre du går og er kvalm! Hehe... For det er jo et bra tegn! Tror jeg kommer til å elske det selv når den tida kommer. Blir nok ikke noe klaging fra min side da nei! Hehe... SMASK!

Kimsobaby... Ja... Det skjer nok når det er meningen. Tror på den filosofien jeg også- Men må innrømme at jeg alikevel har blitt endel sår det siste halvåret. Nå som at vi har kommet fram til at vi tar prøverør på nyåret omikke noe skjer så føler jeg egentlig meg mer i ro omkring dette.

Ellers så er jeg fremdeles i pausemåned med pergo, men er i gang med tre Metformintabletter daglig. Og går til akupunktør hver uke. Har ikm om en uke...

Ja hvordan går/gikk det med dagens testing????????

Ok - jenter...

Dagens oppdatering fra meg:

Syklusdag 26, 11 dpo - ikke noe TR på besøk etter ett bittelite blod-drypp i trusa i går på 10 dpo, så det er jo positivt det da =)

Har murringer i korsryggen og underlivet så det holder og føler meg rar i magen, vondt i rumpa/halebenet i dag har jeg også hatt. På jobben var jeg skikkelig svimmel ett lite øyeblikk, men gikk heldigvis fort over og jeg har hatt hodepine de siste 3-4 dagene. Brystene er såre og ømme og litt vonde.

Legger til at jeg føler meg ekstremt trøtt om morgenen nå, og natt til i går drømte jeg en ekkel drøm, ett monster stod bøyd over magen min og skulle til å spise opp livmoren min, han hadde svære hoggtenner og holdt meg godt fast, husker at jeg "skrek" da de svære ekle tennene bare var noen cm fra magen min, akkurat idet jeg "skrek" så kom det noen og dro meg vekk derfra i en rekordfart og da kom tanken opp at jeg faktisk ble reddet fordi jeg var gravid, neste tanker kom at det var ikke meg som ble "reddet", men "barnet" jeg bar på!!! Herregud - for en syk drøm, altså, men den var ekkel...

Fått flere kviser, æsj som de popper ut - pleier vanligvis bare å få èn kvise når jeg nærmer meg TR, nå har de poppet ut, 2 i ansiktet og masse, masse på ryggen/skuldrene. Hva kommer det av tro? Har det noe med progesteron-produksjonen å gjøre eller noe sånt?

Føler meg av og til litt småkvalm, er megasulten heeeele tiden, vil liksom stappe noe inn i munn hele tiden, herregud, kommer til å bli dritfeit hvis det fortsetter sånn! Siden jeg begynte på pergo i sommer (juli) har jeg gått opp 3 kilo - kan det være pga pergo eller kan det være andre ting?! Noen andre som har opplevd at vekten har økt litt med pergobruk?

Så til dagens testing da - med en gang synes jeg det så ut som en svak strek som kom til syne, altså før kontrollstreken kom opp - men den er så ultrasvak at man nesten ikke kan se den, kun en antydning til der streken skal være, så det er vel det man kaller en skyggestrek?

Kastet jo selvsagt ikke testen fra i går, og vet dere hva? Der hadde det kommet opp en klar blå tynn, syltynn strek på CB`n... men jeg vet jo at den er ugyldig når det har gått sååååå lang tid etter testen var tatt, skulle jo selvsagt ha kastet den og bært ut søpla så man ikke får fikse ideer og tanker, men jeg fikk jo det likevel når jeg så testen fra i går...

Så får vel kalle testen i dag også negativ, f... altså, skikkelig møkk =(

Æsj... jeg som hadde sånn troen denne pausemåned pp`n... jammen er kroppen og psyken utrolig sammensatt, mullig psyken spiller meg ett stooooort puss med masse innbildte svangerskapssymptomer, jeg har sikkert ett innbildt svangerskap også, hahahahaha =/

Har nå brukt opp alle testene mine, så nå gidder jeg ikke kjøpe flere tester, dersom TR ikke dukker opp i løpet av helgen, har jo IKM på lørdag, skal jeg kjøpe en test på mandag (dersom den fortsatt ikke har kommet da!)...

Loyse: Så glad jeg er på dine vegne - når jeg blir gravid igjen (jeg sier når og ikke dersom, må jo være positiv vet du, hehe), så håper jeg at jeg blir kjempekvalm og kaster opp jeg også - jeg skal ikke klage en eneste gang da, bare være lykkelig for at jeg da endelig er gravid igjen!!! Så jeg ønsker deg bare lykke, lykke til videre med svangerskapet, nyyyyyyt den og kos deg!!! Og så er det veldig hyggelig at du stikker innom tråden og besøker oss, hehe =)

Ine- 79, krysser fingrene for at du får positiv test om 1 ukes tid, er i pausemåned denne pp`n jeg også... Dersom det blir en neste pp, blir det siste dobbel-kur (da har jeg hatt tre), så får vi se hva gyn sier...

Kjære, kjære Tirilgirl - jeg er så imponert over alle de fine og koselige ordene fra deg, du følger med og er så positiv og koselig mot alle =)

Jeg er heldig som har fått lov til å bli kjent med en såååå hyggelig, koselig og tvers-gjennom positiv dame som deg!! Jeg håper virkelig du får ditt ønske oppfylt, at du en gang blir mor, du kommer til å bli en fantastisk god og kjærlig mamma!!!! Kjempeglad i deg snuppa mi =)

Og til alle dere andre damer her inne - jeg krysser fingrene for at vi får en spire før jul, lykke til =)

Stooooooor klem fra

Jaha.... Og der kom TR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ca 1-2 dager før IKM, dvs at vi har hatt full klaff med sex og eggløsningstesten fungerte akkurat som den skulle - men ingen spire for det =(

F...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var noe skikkelig drit altså - inn i ny pp da =(

Og jeg som ikke greide la være i dag og kjørte innom apoteket og kjøpte med meg graviditetstester i dag (2 pk med 4 CB tester)... Den ene testen røyk nøyaktig 10 min før TR kom i ettermiddag!!! I kveld tok jeg bilen ned til det ene handlesenteret og kjøpte med meg progesta care - og folsyre på helsekosten. Har begynt på omega3, og skal nå også igang med siste doble pergokur!!! Håper den sitter neste gang altså - for nå er jeg såååå dritlei denne prøvingen og testingen, føler nesten at jeg er litt besatt jeg - mååååå bare prøve å roe meg ned og stresse ned altså, men ikke lett med den jobben jeg har heller, kanskje en skulle sykmeldt seg en liten periode?? Er vel ingen løsning det heller - må nok holde meg på jobben, så jeg kan få forlenget engasjement ett år til - hadde vært kjekt det, hvis jeg ikke skulle få tilbud om en annen jobb jeg har søkt på da...

Ønsker dere andre som er på oppløpstiden nå lykke, lykke, lykke til =)

En gang måååå det jo bli vår tur også?!!!???!?!?! Håper bare spiren ikke lar vente på seg så altfor mye lenger....

Nattaklem fra en som ble litt trist og lei seg og skuffet i dag, kom en liten tåreskvett også gitt...

Hei hei...

Skjønner frustrasjonen Meg og lille... Ja...Håper virkelig at den sitter for oss snart!!!!!!

Føler meg øm i livmora hver dag nå. Har IKM til onsdag. Trodde egentlig jeg slappet litt mer av nå.. siden vi har planene klare med tanke på prøverør til nyåret. Men nå som dagene nærmere seg IKM føler jeg på stikk i ivmor... ømhet der.. morgenkvalme osv.. Har hatt psykiske symptomer før også fler ganger. Og nå går jeg jo på Metformin som kan gjøre meg kvalm i tillegg..

Blir vel lei og arg igjen om det ikke går nå selv om jeg trodde jeg hadde ommet meg litt over dette psykiske styret........ Hehe. Blææææææææææææææ

Står til med dere andre? Vi må få litt fres på tråden igjen!

Hei igjen =)

Ine- 79: Hvordan fungerer denne Metforminen ifht pergo og eggløsning? Kanskje det hadde vært noe for meg også?? Så flott at du er på oppløpssiden nå da - håper og krysser alt jeg har for at du har en liten spire på gang, ellers er det jo veldig gode nyheter med tanke på prøverør på nyåret da =)

Ellers er jeg i dag på syklusdag 5, tredje dag med dobbel pergo (dette er siste dobbelkur), skjer det ikke noe nå heller - skal jeg ringe gyn og få en ny time og så ser vi hva som skjer...eller tar det derfra!!

Vi bør vel lage en ny tråd for oss pergojenter - tror det er maks 300 innlegg på en tråd, så får vel lage en ny en =)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...