Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Ine-79:)

Hyggelig at du er tilbake:) Det er egentlig veldig stille her inne om dagen......mange jeg lurer på hvordan det går med:)

Hva kan metformin hjelpe pergoen med???? Neste mnd. ksal jeg prøve dobbel pergo for første gang.....

Håper jo dere klarer jobben på egenhånd, men er godt dere har planene klare hvis det skulle bli prøverør da......så slipper man tenke på det:) Er jo nok for oss sliter og tenke på ikke sant....og velkommen tilbake fra Kypros. Høres jo helt deilig ut, særlig nå som det begynner å bli kaldt. Er liksom ikke helt klar for høst og ikke minst vinter ennå jeg, er liksom ikke psykisk ferdig med den harde vinteren i fjord:/

Klem fra meg:)

Fortsetter under...

heisann jenter!

her var det stille for tiden ja! ikke bare meg som er fraværende ser jeg;)

så bra at du får dobbel pergo tirilgirl! dette har jeg troen på! det er dobbel jeg og har, og jeg kjenner at det er mye i kroppen min som driver og jobber sånn utenom el og sånn. det er mye rart den setter i gang kjenner jeg=)

jeg går på metformin itilleg til pergo jeg og. jeg måtte ta dette i 5uker før den første kuren, og så skulle jeg slutte på M den siste dagen med P. men jeg har nå fått klarsignal om og ta M heletiden, pga det kan (mest sansynlig) ha motvirkning på SA. (sier gyn min). men dette skal visst komme en utvidet studie på i høst. ja, gyn sa til meg at jeg fikk M for at P virket maksimalt når fikk hjelp av M. jeg forsket meg frem til at det stabeliserte mitt LH hormon(som ikke var slik som det skulle og var grunnen til min manglende EL). metformin er jo egentlig et legemiddel for diabetes, og gir en rekke ubehagelige bivirkninger som kvalme, luft, diare og hodeverk. supert! men hva gjør man ikke;) har gått på det siden mai, og kjenner det godt enda. det har nåkk litt med at jeg ikke har diabetes, så jeg reagerer kanskje litt voldsomt;)

je.

ellers er det ikke skjedd noe nytt her i gården. jeg er på dag 29 nå, og merker ikke noe til mens eller noen ting. så det ser ikke ut som det skjer noe her i gården. forge gang eg ble gravid så trodde jeg jeg fikk mens fra den dagen jeg ble befruktet. det var mensmurringer og veldig ømme bryster. går rundt og kjenner på di hele tiden nå! hehe. ser veldig bra ut;) men vi får vente og se ja...

hvordan går det ellers ute i pergoriket med alle pergoprinsessene? noe spennende ?

klem

Ikke noe nytt hos meg.

Er på dag 29 i syklusen nå - tok en negativ test på dag 27.

Skal ikke teste mere før mandag, dag 31.

Noen som har gått på Pergo før og vet hvor lang syklus jeg kan forvente ?

(har allitd hatt 28/29-dagers syklus på egen hånd)

Jeg hadde positiv EL test på dag 15 og 16 og negativ igjen på dag 17.

Så hvis det skal gå nøyaktig 14 dager fra EL til IKM, så er det IKM imorgen (dag 30) eller ?

Litt usikker, og gidder ikke kaste bort flere tester før jeg er over IKM iallefall.

Vet vi traff EL - hadde sex på to dager før ELtesten slo ut, på begge dagene ELtesten slo ut og dagen etter at den ble negativ igjen.

Men vet jo ikke om egg ble sluppet.

Og eggene kan jo være av dårlig kvalitet og da er det jo like greit de ikke blir befruktet...

Uken etter EL hadde jeg litt murring i magen, men de siste dagene har jeg ikke kjent noe.

Brystene har vært ganske ømme i en ukes tid, men de siste par dagene har det avtatt litt også tror jeg (kanskje det var den negative grav-testen som fikk meg ned på jorda igjen... he he)

Har iallefall i ingen følelse av at noe har skjedd, så venter meg mensen.

Lykke til alle sammen !!

Hei og hopp alle pergodamer:)

Er nok ingen spire her i gården eller.......nok ny test i dag og der sto det Ikke gravid:/ Så da er det bare og vente på mens, telle dager og dobbel pergo neste mnd.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ellers hadde jeg også masse stikkinger og murringer denne gangen, også ømme bryster. Noe jeg ellers ikke har før tr. Men sikkert pgs pergo. Dette er helt borte nå disse siste dagene, så der er det likt mellom deg og meg -68mamma:) Så nå er det nok bare og vente på tr smerter......

Hei jenter =)

Syklusdag 15 her i gården - positiv EL test for 2 dager siden, helt negativ i dag. Stikninger og ekstremt ømme brystvorter, fryser (til tross for 24,1 grad i stua, brrrr) - skikkelig pms eller EL eller hva det nå enn er... er jo i første pausemåned etter dobbel pergo.

Sex på dag 9, 12, 13 (positiv EL test) og legger inn litt aksjer i kveld også. Hadde vært fint med en positiv test nå om en 14 dagers tid - noe koselig å se frem til. 2009 har frem til nå vært ett sorgens år for mitt vedkommende, 2 MA og dødsfall til min aller beste venninne, puh... Trenger noe positivt å se frem til nå - det hadde vært koselig!!!

Ha en strålende fin kveld og helg jenter, jeg følger spent med på dere =)

Stoooooor klem fra

IKM idag og mensen kom just presis da jeg sto opp, så da slapp jeg gå og lure på det :-)

Kjører på med ny Pergorunde som jeg har fått beskjed om.

Julibaby er jo heller ikke dumt....

:-)

Lykke til dere andre som ikke har fått tantebesøk enda.

Annonse

Her i denne gården kom det også spor av tanten nå i ettermiddag, så den slår nok til for fult i morgen:/

Men da ble ikke syklusen "fucket" opp pga pergoen, og det er bra:)

Da kjære -68mamma slår vi oss sammen ut i neste pp:) Dobbel pergo skal jeg kjøre da.....

Så synd at dere har fått TR på besøk da Tirilgirl og -68mamma... =(

Krysser fingrene for neste pp da!!!

I dag er jeg på syklusdag 17 - ca 11-13 dager igjen til IKM - greier vel ikke å holde meg helt til IKM - det ryker nok en test på syklusdag 24 (igjen!!) som er mandag om 1 uke... Åååå håper den sitter denne gangen!!!

Av (innbildte) symptomer har jeg:

Brystvondt (skikkelig sensitive brystvorter og vondt i høyre pupp)

Trøtt (føler meg trøttere enn vanlig)

Svært oppblåst (må gå ofte på do på jobben i dag)

Murringer/aktivitet nederst i magen

Syntes jeg kjente metallsmak i munnen ved middagen i går og idag(!!!) så spiste med jentungen sin plastikk bestikk i dag, hmmmm...

Kan være innbildte også, har blitt lurt flere ganger før =)

Arghhhh - at ventetiden mellom EL og IKM er såååå lang...

Klem fra

heisann=)

Jeg kjenner meg SÅ godt igjen Meg og lille snippis! Har akkurat det som deg;) Man kan bli forvirret av mindre..

Jeg har en litt rar oppdatering fra meg i dag. Jeg har vert syk i en uke nå, jeg er veldig svimmel heletiden, og blir kvalm når jeg snur mye på hodet. Har vert ganske nervøs, for det føles som om noe er absolutt ikke som det skal vere. Jeg har vert hos legen to ganger nå, og tatt masse prøver og greier. Var der i går, og hadde en noe rar samtale med legen min! Hun tror jeg er gravid!!! Fordi dette brøt ut 3 dager etter EL, og hun ikke finner noe annet det kan vere. Hun spurte meg om hun skulle ta en test, men jeg sa neitakk. Det er enda så tidlig at den blir antagelig negativ uansett. Herregud så rar jeg ble etterpå. Nå har jeg mensmurringer og skikkelig ømme pupper. Mye mer kvalm er jeg blitt også. Så nå har jeg bestilt Gtester i massevis=) Di kommer om et par dager så da skal jeg ta min første test! Jeg gleeeder meg=)

Jeg fikk jo EL på dag 22/23 og er i dag på dag 32. Kan dra ut detteher. Ja så nå er jeg sykemeldt og ligger hjemme med lydbøker, og lager julekort. ikke mye og ta seg til når en må sitte iro, men hodet er så fult at timene flyr alikevel;)

Jepp. Dagene går jenter. Hvordan er det med resten av prinsessene?

Ikke noe kjekkt og høre at tr kom på besøk Tirilgirl og 68mamma:( Jeg heier jo så voldsomt på oss alle!

En stor go svimmel klem med fruktbarhetstøv sendes ut til dere alle=)

Hei loyse :-)

Så utrolig spennende :-) Da jeg ble gravid var jeg småsvimmel og utrolig trøtt.. Tenkte ikke over at jeg kunne være gravid, vi var på ferie i utlandet. (hadde en SA i uke 7) Jeg har pausemnd. fra Pergo nå, men skal igang igjen om tr dukker opp igjen ....

Kos deg masse med lydbøker og julekort :-)

Tvi, tvi for at det er en liten spire der :-)

Hei og hopp damer:)

Kjære deg loyse, noe så spennende da!!!!!!!!!!!!! Men har du sjekket ut at det ikke er den krystallsyken??? Den fører med seg masse svimmelhet og ubehag.........men for din del håper jeg jo virkelig ikke det er den, men en spire som holder på og bosette seg:))) Hold oss for guds skyld oppdatert:))))

Håper dere andre har det bare fint, hvordan ligger dere ann i løypa??? Selv blør jeg så det fosser, starter da med dobbel pergokur på fredag denne uken......*håper, håper, håper*

hei hei jenter :-)

Snakket med gynekologen min idag - for har vært litt bekymret i og med at hun har sagt jeg skal gå på 4 kurer uavbrutt og så leser en på nettet om pausemåneder og overstimulering etc.

Men hun beroliget meg, sa at sjansen for overstimulering er utrolig liten når man "bare" går på pergo, det er gjerne sprøytene som kan føre med seg dette.

Så de fire kurene er helt fint, og etter det så må jeg ta en pause.

"Bli gravid!" sa hun da vi sa hadet - hun er veldig søt :-)

Så da blir det pergo igjen fra torsdag.

Og på`n igjen med hetetokter...

Spennende Loyse - hold oss informert !

Tirilgirl - her har også mensen vært som en syndeflod - urk!

Nå er det på 3.dagen og begynner å avta heldigvis.

Puppene er ikke lenger det minste ømme, så da "hjalp det" tydeligvis å få mensen.

Blir spennende neste syklus - hadde bare ikke den forferdelige nøff-nøff-syken hengt over oss og ødelagt noe av morroa..

Annonse

Uff ja. kjenner jeg ikke orker og tenke på den, "purkesjuken" kaller vi det på jobben hos meg da......men per. dags dato har ingen testet positivt på vår intensivavdeling iallfall, ikke "innsatte" eller ansatte.....så får bare håpe at årets pandemi blir alle babyene vi skal produsere he rinne.....hehe

Tok meg akkurat to Paracet tabletter og skal legge meg, litt for forkjølelsen og litt for mens vondter......pergoen er kjøpt inn og ligger klar:)

Klem

Hei jenter! Stikker innom her en tur jeg også. Ble ferdig med min 4. pergo-kur på fredag, positiv el-test idag så nå er det intens "jobbing" noen dager! ;-) Håper dette er måneden det skal skje, er ihvertfall optimist for jeg har hatt el-slim i flere dager og kjenner stikk og murring nederst i magen så da regner jeg med at egget er på tur! Lykke til til dere andre her, og spesielt til Loyse som kanskje har noe på gang?!?

Spennende Loyse............................ ;)

Ja.... fatt mot igjen dere andre.. :)

Jeg for min del er i pausemåned fra pergo. Jeg har begynt på Metformin. Vet noen hvordan det skal påvirke pergoen positivt? Har det noe med slimhinner å gjøre tro?? Hm....

Glemte å spørre gynekologen min om det.

Har begynt på to tabletter daglig, etter en tablett daglig i en uke, tredje uken og så videre skal det være tre tabletter daglig.. Og pergo blir det neste syklus. Er det noen som forresten vet om det gjør no at jeg tar Metformintablettene samtidig og ikke fordeler det utover dagen? Og gjør det på samme tidspunkt som pergoen når jeg evt må begynne på det igjen?

Fikk forresten eggløsningsutslag i går. En omgang før jobb i går... og en halv fem i natt... Fikk det ikke helt til i går ettermiddag... Hehe... Uff.. Føler det blir litt "tvangspuling" for samboeren har jeg skjønt fordi jeg er "litt for på".. Han vil jop få det til han også, men dere skjønner vel kanskje hva jeg mener.. Jaja. Blir vel kanskje ikke noe i dag... Får håpe vi har klaffet med eggutslippet uansett.. Jeg blir litt syklig oppsatt på hva som kanskje er uheldig. Som f.eks. da vi hadde oss på morgene før jobb. Da tenker jeg at alt kommer jo ut igjen med en gang fordi jeg ikke kan bli liggende, og at det kanskje var "bortkastet"... Hmmmmmm... Jeg må ta meg sammen skjønner jeg!

Hei jenter :-)

Ikke noe tester i posten i dag :( Jeg va så sikker på at di skulle komme i dag! Men nei, jeg må nåkk vente til i morgen med og teste.=)

Jeg har fortsatt veldig ømme pupper, og mye verk i ryggen itilleg til mensmurringer. jeg pleir ha mensmurringer ca et døgn før tr. Men nå kan det jo være at tr lar seg vente på bare for jeg vi det;) Prøver og ikke la meg rive med her, men må innrømme at dette føles mystisk likt på forga gangen jeg ble gravid. Da og hadde jeg så sein EL! Det har jeg ikke tenkt på! hmm. spennende detteher=) Jeg skal selvsagt fortelle med EN gang jeg har testet! Klarer jo ikke la være;)

Ine-79- jeg går på metfiormin. Gyn sa til meg at det fikk pergotim til og virke maks. Men jeg har funnet ut at det gjør noe med LHhormonet mitt. Det reduserer blodsukkeret, og det har innvirkning på hypofysen, som deretter påvirker LHhormonet, om jeg husker rett... kan finne litt ut om du ønsker=) Metformin skal tas med eller rett etter et måltid, altså 3 piller delt ut på 3 måltider i ditt tilfelle.(akkurat som meg) Jeg synest det er litt rart at legen din ikke har sagt det. Men det står sikkert litt i pakningsvedlegg som du kan lese. Om du lurer så er det lurt og ringe legen og høre=)

jepp. vi snakkes i morgen prinsesser=)

Håper testene kommer da;)

Mine fine prinsesser!

Min kjære var så utolmodig at han sprang på apoteket og kjøpte en test... Og det ble.... POSITIV!!!!!!!!!!

Er det mulig?? Vi er gravid! Hurra!!!!!

Hehe, nå trenger vi ikke alle di testene som mest sansynlig kommer i posten i morgen. Åhh. Jeg er så lykkelig. Jeg sitter bare her og griner=)

Ekstra mye babystøv går ut til prinsessene i kveld. Klem=)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!! HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!! Og endelig!!!!!!! Ble skikkelig rørt nå. Tårer i øynene. Så utrolig deilig. Dette trengte vi alle her inne. En strålende super nyhet som påminner at det faktisk kan gå :) !!

Ble utrolig gla` nå!

Siden mai ja... Leste litt tilbake her. Du fortjener virkelig dette etter 3 års prøving med en tøff runde i tillegg. Du har vært sterk og ikke minst motet har du holdt oppe. Og så positiv, ærlig og dermed herlig!(leste tilbake på innleggene dine) Nyt det og føl gleden i hele kroppen. Så håper jeg at jeg og andre her inne slenger oss med deg så vi får følge hverandre i et svangerskap også ;)

Gratulerer igjen. Hils mannen din også!

Dette fortjente du loyse..gratulerer så mye...herlig å lese at det kan gå bra.

Etter dobbel pergo kur nå så testet jeg akkurat positivt på el. Så nå sitter jeg her og planlegger hvordan dagen skal bli :) Lurer på å ringe mannen at han må komme hjem i pausen...ler.

Ha en fin fin dag damer.

Tusen takk prinsessene ! =)

Jeg er så utrolig taknemlig for at jeg får oppleve dette. Og ingenting hadde gledet meg mere nå enn og se dere dukke opp på 1tri etterverdt!

Tenk så koselig!

jeg har fått termin av gyn i dag. 18. juni. Fantastisk! Vi skal ha et sommerbarn. Jeg må si vi har vert ekstra heldige med tidspunktet, for til neste år må vi riese til bergen for min kjære skal studere et ekstra år på NHH. Jeg har allerede forsikret meg at eg fikk permisjon i fra jobben her jeg bor. men nå blir det mammaperm!!! Og jeg trenger ikke søke jobb mens jeg er der. Kunne ikke passet bedre rett og slett=)

Så utrolig hyggelig og lese kjære loyse:) Dette fortjener dere virkelig, så fint at det klaffer med studier og alt da:)))))

Du må holde oss oppdatert på hva som skjer videre.......

Mange varme klemmer fra meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...