Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er vi i samme båt jenny84. Er lei hu tanta. :( Hun kom for fullt her i dag. Dermed har jeg fått spart graviditetstesten min inntil videre.

Har ringt gyekologen i dag. Hun ringer meg vel opp igjen i morgen håper jeg. Blir nok pausemåned her også før dobbel kur....

:( ååååååååååååååååå.... :(

Jeg også skal bort da... så det blir godt. Reiser til Kypros på mandag, så da er ikke jeg her på en ukes tid. Mulig jeg får fatt i en pc da.. har jo blitt avhengig av å komme innom denne tråden.

Fortsetter under...

Hei jenter =)

Er på syklusdag 31 i dag, 16 DPO, 17 dager siden positiv EL-test, 2 dager over IKM, fjerde dagen med skikkelige mensmurringer, intens verking i korsryggen og underlivet, MEN NEGATIV test på morgenurin i dag OGSÅ!!!!

Arrrrggghhhhhhh - hvor blir det av TR da når testen er negativ??!??!???? Jeg vil ha TR så jeg kan begynne på ny pp =/

Ine- 79: Ha en riktig, riktig god tur til Kypros - kos deg masse!!!

Og til alle dere andre jenter ha en riktig, riktig god helg =)

En dag blir det våres tur også, det må vi bare ha troen på...

Stooooor klem fra

Kjære kjære ☆Meg og lille snuppis☆J06+2MA:)

Jeg hadde så håpet det skulle bli en positiv test på deg til slutt, men slik ser det vel ikke ut nå da:/ Men da får vi satse på et noe senere sommerbarn neste år:)

Selv er jeg i eggløsnings helgen min, har testet nesten positiv tre dager på rad, bruker en slik fertilitets monitor. Håper den slår skikkelig ut i morgen tidlig......har også vært til akupunktur denne mnd. Kjenner iallfall masse eggløsnings murringer. Men skulle det ikke klaffe denne mnd. har gyn stor tro på neste. Tåler pergo bra, og da skal jeg ta en dobbel kur!!!!

Da det ser ut som den ikke satt hos deg denne gangen, håper jeg tr kommer snart slik at du får nullstilt deg igjen:)

mange varme klemmer fra meg:)

Hallo alle sammen:)

Hvordan står det til med dere alle sammen, vært stille her noe dager, savner dere alle sammen:)

Her har iallfall eggløsnings testen slått fult ut, så da er det bare og planlegge kosen utover i helgen:)

Håper dere har det fint, god helg ønsker jeg dere:)

Klem fra meg

Hei jenter! Da da kom TR endelig på besøk siden jeg bare har hatt negative tester, rart at vi har truffet på EL men ikke fått det til?! Skjønner egentlig ikke så mye, men sånn er det bare... Nå går jeg inn i pausemåned og skal kjøpe meg progesteronstøtte på helsekosten, skader jo ikke å prøve! I kveld blir det paracet og varmeflaske, potetgull og dip og filmen "menn som hater kvinner" har verken sett filmen eller lest boka, så gleder meg til å se den etterpå, kjøpte meg dvd'en i stad... Kanskje jeg koser meg med ett glass rødvin eller to også... Ha en strålende fin helg jenter!

Tirilgirl: jeg krysser virkelig fingrene mine for deg nå i disse el dager! Lykke til :-)

stor klem fra

Tusen hjertelig takk for det kjære Meg og lille snuppis:)

Ser virkelig ut som vi følger hverandre med 14 dagers mellomrom, nå fikk du tr og jeg har eggløsning:) Men det alle dummeste er jo at du fikk tanta på besøk da:/

Jeg for min del hadde fult utslag på eggløsnings testen i går ettermiddag og i dag tidlig. Skal ta en til i kveld for å se om den da er synkende. Skulle jo vært like lett å få positiv graviditet test som det er å få positiv eggløsnings test:))))

Men vi får bare håpe:) Sender deg mange varme tanker og lykkeønskninger inn i neste pp:)

Stor klem fra meg

Annonse

Hei Tirilgirl !

Jeg har også hatt LH-stigning i helgen :-)

Fredag kveld fikk jeg en "snørr-klyse" på papiret iblandet litt rosa utflod.

Men negativ test på lørdag morgen..

Men så - lørdag kveld - da slo EL-testen ut med sterkere strek en kontrollstreken med en gang - tok ikke ett minutt engang :-)

Så da hoppet vi i bingen.

Hvor lang tid tar fra positiv test til egget slippes tro ?

Lurer på om vi bør kjøre en runde i dag også, eller om det er lurt imorgen ?

Håper det kom et egg nå, og at det ikke bare var en lure-runde :-)

Siden vi begge hadde EL igår/idag - da betyr det at vi har IKM om to uker, ikke sant ?

Dvs den 29. eller 30. ?

Hei kjære -68mamma:)

Så gode nyheter du kommer med.....fryder meg på dine vegne:)

Jeg hadde positiv eggløsnings test i går ettermiddag, i dag tidlig og nå kl. 1900, så egget slippes vel da 12-36 timer etterpå. Vi hadde sex i går kveld, og jammen hadde mannen lyst på en runde i dag tidlig også. Og jeg håper på en runde i morgen tidlig eller senest i morgen kveld:)

Sa ikke du noe om at din mann røyker?? Eller blander jeg deg sammen med noen andre......jeg har mer tro på sex annen hver dag hvis ikke kvaliteten til gubben er helt på topp:)

14 dager fra nå så har jeg regnet med IKM helgen rundt 3-4 oktober-hadde vært urolig gøy om vi begge sitter med positive test da:)

Jeg har en syklus rundt 30 dager. Har denne gangen hatt mye eggløsnings vondter, mer enn vanlig. Men det er første gang jeg bruker akupunktur til modning også. Vet jo at ikke mer vondt er større garanti for at spiren sitter, men er en god følelse og kjenne at det "jobber" der nede om du forstår hva jeg mener:))))

Vi snakkes-klem fra meg

Hei igjen Tirilgirl.

Så spennende og koselig å følges ad :-)

Men slippes egget 12-36 timer fra førtste gang man får EL-utslag (igår) eller fra siste gang testen slår ut (imorgen?) ?

Jeg hadde positiv test i går kveld og like positiv i kveld

Da vil det si EL først er imorgen, da eller har jeg det idag?

Har jo liten lyst til å misse EL hvis det er i kveld...Om 12 timer er vi jo på jobb..

Jo, mannen min både røyker og snuser - det har han gjort hele tiden (dvs under da vi fikk de andre barna også) så jeg håper ikke det har så innmari mye å si for fruktbarheten hans.

Jeg er søren meg ikke sikker på om eggløsningen skjer 12-36 timer etter man tester positiv første eller andre gang.......den gangen jeg har testet, har jeg alltid fått to positive dager:) Skal se om jeg kan finne noe på nettet om det......

Klem fra meg:)

Fant dette:

"Kort fotalt virker eggløsningstester på følgende måte:

For at et modnet egg i eggstokken skal slippe, er det avhengig av at hormonet LH (luteiniserende hormon) får en topp høy nok. Eggløsningstestene slår ut når nivået av LH kommer høyt nok. Man tar tester flere dager på rad, i en regelemessig syklus på ca 28 dager anbefales det å begynne på dag 10 og teste frem til man har fått positivt resultat og det så blir negativt igjen. Som regel står det fra produsent at man får eggløsning 24-48 timer etter første positive test. Som regel stemmer dette, men man kan også oppleve å få positiv test samme dag, eller dagen etter egglsning. Dette fordi man ikke med sikkerhet kan si "hvor" på LH-toppen man får positiv test. Kanskje er nivået på vei opp, kanskje er det helt på toppen, kanskje er det på vei ned igjen men enda høyt nok til at teste slår ut."

Også¨står det vel at eggløsningen har funnet sted når slimet begynner og tørke ut og det blir "tørt" igjen......

Klem

Aha - takk for flott "research" :-)

Da betyr vel det at siden vi hadde positiv test lørdag så blir eggløsningen søndag eller idag det da.

For sikkerhets skyld koste vi i går også - nå tar vi en pause til imorgen tror jeg :-)

Lykke til !!

Ja helgen har vel stort sett gått med til eggløsnings testing for min del......hehe:) Pluss den kosen som skal til da:)

Jeg fikk først positive test lørdag kl. 14, så var den positiv kl 09 dagen etter, og den var positiv kl. 19 i går kveld. Så var den positiv i dag tidlig, men nå var den negativ kl 1300:) Så da slippes vel egget i dag kanskje........men har jo lagt noen "aksjer" i løpet av helgen, også har min kjære lovet meg en runde når han kommer hjem fra jobben. Ble ikke noe i dag tidlig da han måtte tidlig på jobb:)

Så da håper jeg vi har gjort det vi kan, så er det vel opp til naturen!!!!!!!!!

Klem

Annonse

En liten oppdatering fra meg:

I dag har vi vært til time på sykehuset. Jeg sa vi synes at vi har fått litt dårlig oppfølging og føler oss litt alene, men det var ikke vanlig med noe mer oppfølging enn det vi har hatt.. Hun kjørte meg skikkelig og jeg må innrømme at det kom en tåre og to. Hun mener vi er for stresset med dette og at vi må roe ned litt. Ja så er vi kanksje det, men etter laang prøvetid, så er det kanskje ikke så rart. Denne mnd blir det ingen Pergo, da min samboer går på antibiotika. Om ikke noe skjer før jul, så skal vi på ny time i januar for å diskutere hva vi skal gjøre videre. Men som hun sier: dere har jo fått det til 1 gang, så dette går nok bra, bare slapp av.

Ja, ja, vi får prøve å gjøre som hun sier, men det er søren ikke lett.. Forøvrig så har vi en veldig hyggelig lege å snakke med da :-)

Hvordan er det med dere andre her da?

heisann jenter=)

har vert stille fra denne kanten en stund nå. jeg har hatt hormoner som har skutt meg i alle mulige retninger den siste uken, og jeg fikk ikke el "da den var ventet". så det ble et slag i tryne rett og slett, og jeg slet litt der en stund. men nå vet dere!!!! nå har jenta si el! i dag=) på dag 23! den er litt vell seint ute ja, men den er verlkommen=) så nå har vi hoppa i høyet i hele dag, og håper på at det er hele syklusen som har forskjøvet seg, og ikke bare el....

håpe håpe :-)

hvordan står det til med resten av dere da?

Oj Loyse, fikk du EL på dag 23 etter pergobruk ?

Trodde EL var programmert til å komme mellom 5 og 10 dager etter siste pergopille, uansett jeg ?

Håper dere traff nå ! :-)

Dag 5 etter EL nå, IKM søndag om 9 dager.

Blir jo litt spennende når det nærmer seg, men har ikke store forventninger egentlig.

jepp. eller natta til dag 23... ganske seint det ja. men vi håper vi har sikra egget noen og leke med på veien sin;) skal prøve en runde til med pergo da, men om det ikke hjelper blir det kunstig befruktning på oss... det er ganske deilig når vi har fåttt en slags "garanti".

jepp. nå sitter vi hjemme hos mine foreldre og koooser oss=) deilig med helg! kos dere alle sammen!

klem klem=)

Lenge siden jeg har vert her inne, her er en liten oppdatering fra meg...

Jeg er nå på dag 20 på min første dobble pergokur, har hatt masse hetetokter, sover ikke godt på natta og er kvalm av og på hele døgnet...

Men det er vel sikkert bare ett tegn på at de fungerer på meg håper jeg.

Nå er det da bare 15 dgr til IKM, håper virkelig den ikke kommer...

Lykke til jenter, jeg krysser fingrene for oss alle XXXXXXX

Hei jenter =)

Har vært stille fra kanten min også i det siste, så kommer med en liten oppdatering fra meg. Ble så skuffa med nok en negativ test og TR på min andre doble pergokur, vet jo at vi traff på EL - men ingen klaff for det =(

Nå er jeg akkurat ferdig med TR på dag 9 (i går) og hadde sengekos i går og skal ha annenhver dag fremover akkurat som sist pp. Er i dag på syklusdag 10 og har hatt vannvittige magesmerter, kvalme, hodepine i dag - enten bivirkninger ennå, eller en kombinasjon av bivirkninger til tross for pausemåned og sorg over en annens død!

Har imidlertid denne pp`n hatt litt andre ting å tenke på - første pausemåned på pergo, oppussing av kjellerstua (som vi fortsatt holder på med!) og så fikk jeg vite i dag at min aller beste barndomsvenninne døde på fredag etter 5 års lang kamp mot kreften (tykktarmskreft) - hun fylte nettopp 34 år for bare 3 mnd siden...

Uff, og uff - så skjørt livet er, og det får "prøvingen" til å bli en liten bagatell oppi det hele... Så rart at min venninne som jeg har delt alt med, små og store hemmeligheter opp gjennom både barne- og ungdomsskolen og videre i livet ikke er mer, det er fryktelig trist og leit!!! Tankene går til hennes mann og barn som er hhv 9, 14 og 15 år gamle, tre flotte jenter alle sammen!!! Hun vil for alltid være i mitt hjerte og jeg vil alltid tenke på henne. Bisettelsen er på fredag, så det vil fortsatt være stille fra min kant en liten stund til...

Regner jo ikke med at det vil sitte noen spire denne pausemåned heller, så tenker jeg kommer sterkere tilbake om en liten stund!!!

Lykke til jenter - jeg følger med dere!!!

Stooooor klem fra

Trist å høre Meg og lille snuppis.... Kondolerer.. Forferdelig urettferdig når sånt skjer. Det er så altfor tidlig!!

Har selv hatt en deilig tur til Kypros. Trengte det nå. Har vært et tøfft år her også med dødsfall i nær familie i tillegg til MA`n.

En oppdatering på prøvefronten fra meg:har vært i kontakt med gyn: Hun har satt meg på Metformin tabletter for å hjelpe pergotimen. Så har akkurat begynt på de i denne pausemåneden. Hun sa vi kunne komme på time om vi ønsket å begynne prosessen på prøverør siden det er ca fire måneders venting på Riksen. Men vi har bestemt oss for å gjøre det privat- på Volvat. Da slipper vi venting og avgjør selv når vi gjør det- og har hørt om god oppfølging . Vil prøve Metformin med pergo i kanskje to sykluser til.. Hun mente Pergoen virker bra på meg og at disse tablettene vil hjelpe virkningen av pergoen enda mer på meg... Prøver det før det blir prøverør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...