-68mamma Skrevet 7. september 2009 #151 Del Skrevet 7. september 2009 Eh...det var kanskje skikkelig teit forklart - men det jeg lurer på er : Hvis jeg får EL denne syklusen av pergoen og jeg er så heldig å bli gravid - så har jeg IKM mellom 2. og 4. okt. Jeg har allerede en UL-time hos gyn. den 7.okt - men vil det være for tidlig å se da på UL om jeg har blitt gravid ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140629472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 7. september 2009 #152 Del Skrevet 7. september 2009 Kjære kjære skalskalikke:) Dine ord varmer mer enn du aner:) Har faktisk lest innlegget ditt flere ganger i dag, og kjent tårene rent nedover kinnet:)) Takker igjen, du er en sann nettvenn......har savnet deg de dagen du ikke har vært her inne, men forstår du kanskje har hatt godt av en liten pause fra BIM. Har jo vært mye som har skjedd i din nærtilværelse også. Hvordan går det med venninnen din som mistet....... Lurer også på hvordan det har gått med deg i dag, venter på oppdatering. Skal på nattvakt i natt, så hvis det er litt stille får jeg gått inn og lest:) Tenker masse masse på deg:) Til Meg og lille Snuppis:) Så fantastiske gode nyheter du har og komme med. Jeg har heiet på deg før, og heier dobbelt så mye denne gangen......måtte du få en spire som klorer seg fast og vokser der inne så lenge den skal:) Stor stor klem fra Irene (som gruer seg til nattvakt) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140629756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skalskalikke Skrevet 8. september 2009 Forfatter #153 Del Skrevet 8. september 2009 Heisann! Gyn flirte godt da hun tok ul på meg igår:) - Oj oj!!! Her er det aktivitet, sa hun:) Og det var det jammen i meg altså. Det er 3 store og modne egg på BÅDE høyre og venstre side, og i tillegg var det flere egg på begge sider som ikke var så store. Så da er det 6 " unge og håpefulle " :-) De kom til å løsne iløpet av 2-3 dager mente hun, så nå var det bare å få " jobben " gjort..... Med en mann som har influensa....... Men som gyn sa igår, så er det jo ikke krise om vi ikke drar til på denne pp`en som han er syk. Nå vet vi jo at jeg blir super-fruktbar av trippel pergo, så alt ligger til rette for at vi skal få det til på et senere tidspunkt. Blodprøve-svar kommer i slutten av uka, så da får jeg vite litt om hormon-verdiene i kroppen:-) Hipp hurra for pergo!!!!! Kjære Tirilgirl Så koselig at du ble glad for det jeg skrev til deg igår:) Jeg skrev det fordi jeg syntes at du fortjener å få høre hvor fantastisk sterk og flott du er. Den lille spiren du en vakker dag kommer til å få ( for det gjør du! ), kommer til å være verdens heldigste lille jente eller gutt, fordi at nettopp DU er mammaen:) Har ikke snakket med venninna mi etter det som skjedde med datteren hennes enda. Bare noen sms`er hvor hun har skrevet at hun fortsatt trenger tid med sin nærmeste familie. Og det respekterer jeg fullt ut. Dette er noe som har hendt med henne, og nå er det hennes behov og ønsker som er viktige. Selvfølgelig har jeg ønsket mange mange ganger at jeg kunne gitt henne en klem og fortalt henne hvor inderlig lei meg jeg er på hennes vegne, men jeg tenker at det å være en god venninne også går på dette med å gi hverandre tid når det er behov for det. Jeg har fortalt henne at jeg er lei meg, at jeg er her for henne uansett når hun er klar, at hun er i tankene mine, og at jeg er veldig glad i henne på sms flere ganger. Og jeg passer på å sende henne en påminner om nettopp dette et par ganger i uka, uten å stille spørsmål, så hun slipper å føle at hun må svare hvis hun egentlig ikke orker. Jeg skal ingen steder, så om det tar ett år før hun er klar for å prate om det, så tar det ett år da. Jeg er her uansett, og det finnes ikke et alternativ om å ikke være der når hun er klar, uansett hvor lang tid det tar. Det hun ikke vet er at jeg " følger litt med " via søsteren hennes. Har kontakt med henne med jevne mellomrom for å forsikre meg om at venninna mi blir tatt godt vare på, og at hun ikke faller helt sammen etter alt som har skjedd. Nå tenkte jeg at jeg skulle sette meg litt ned med julekalenderen som jeg har laget til bikkja og lage den helt ferdig. Imens jeg ruger på de 6 "håpefulle" :-) Stooor klem til deg, Tirilgirl:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140631328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skalskalikke Skrevet 8. september 2009 Forfatter #154 Del Skrevet 8. september 2009 Hei Meg og lille snuppis! Så gøy at du også fikk gode nyheter hos gyn igår! Fytti heite, nå blir det spennende med g-test om 3 dager altså!!! Krysser alt utenom beina for at dette går veien for deg. Kos deg med oppussing nå i dagene før test-dagen. Oppussing er jo en kjempe-effektiv distraksjon nå i disse nerve-pirrende dager:) Sender deg masse *håpe* *håpe*-tanker! klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140631352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 8. september 2009 #155 Del Skrevet 8. september 2009 Å - så bra at du også fikk gode nyheter skalskalikke =) Når det gjelder distraksjon pga oppussing - så synes jeg ikke det hjelper noe særlig - har babytanker hele dagen for det jeg, fnis =) Tenker ikke på annet enn at jeg skal begynne å teste til fredagen, nå er det bare 3 dager igjen... Arg - at jeg ikke greier å legge det litt på hylla!!! Ellers kjenner jeg det murrer fortsatt i underlivet - og etter gyntimen i går - fikk jeg bittelitt rosa utflod/blødning etter at jeg hadde vært der - han tok jo celleprøver, kreftprøver etc siden jeg hadde celleforandringer i januar - måtte det kontrolleres nå. Håper bare han ikke har "kommet borti" noe han ikke burde, men samtidig har jeg jo også hørt at livmoren er litt mer lett-blødende når man blir gravid - så håpe, håpe, håpe =) I dag på syklus dag 21, er det første og tidligste dagen ett egg kan feste seg hvis man har 28 dagers syklus, og det så sånn ut på EL-testen i forrige uke at jeg følger en 28 dagers syklus, altså 6 dager etter EL, så håper den borer seg godt fast nå!!! Hadde egentlig lyst til å svi av èn av fire tester som jeg har liggende - men jeg måtte bare ta meg sammen og si til meg selv at det er idiotisk å brenne av en test som jeg vet blir negativ nå - det er jo ALTFOR tidlig å test nå... Måååå bare prøve å vente til fredag, og allerede da er det jo 4 dager igjen til IKM (onsdag den 16) - men når jeg har vært gravid før så har jeg jo testet positivt fra denne dagen, så jeg håper, håper, håper som sagt!!! Nei, jeg får prøve å bidra litt nede i kjelleren - har fått lagt nye ferdigmalte panelplater på snart halve rommet. Er så mye tilpasninger og utskjæringer (enten det er kloakkrør som skal skjules, vann-stoppekrana, ventil-luke øverst på veggen, og til hovedstrømannlegget der nede - det ene tar det andre, så ting tar alltid mye lenger tid enn beregnet. Dessuten hadde vi en litt dårlig dag på søndag - først gikk stikksaga til h....., deretter gikk det siste bits-settet til drillen til h....., så dreit vi oss ut med en måling, så følte vi kastet bort en hel plate - argh - i tillegg ble dagen så oppstykket da jeg måtte kjøre og hente datteren min på 3 år som hadde avtale om å dra på besøk til en i barnehagen! Nei, det var ingen god dag - så fikk ikke gjort mye den dagen, men i går fikk vi handlet inn det vi trengte, ny stikksag osv... Ha en strålende fin dag alle sammen =) Stooooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140631745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J73 Skrevet 8. september 2009 #156 Del Skrevet 8. september 2009 Hei! Er ganske så fersk her inne, men føler for å skrive ned noen ord. Vi har vært prøvere i snart 1 1/2 år. Etter div. utredninger fikk jeg Pergo. Tok 1. kur i mai og ble gravid, men mistet i uke 7.. Nå er jeg ferdig med 2. runde med Pergo - Negativ test på lørdag og negativ test i dag. IKM var på søndag.. Litt deppa i dag, lei alle negative tester.. Men jeg må si det hjelper litt å lese de positive oppmuntringene som blir skrevet her inne :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140634007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenny84 Skrevet 8. september 2009 #157 Del Skrevet 8. september 2009 Heisann alle sammen! Lenge siden jeg har skrevet her inne nå, men har fulgt med dere fra tid til annen...Har jeg gått i kjelleren? Tja, ikke helt nei...men, ei venninne ble gravid nettopp og vi var kommet like langt, så det var både deprimerende og oppløftende på samme tid. Jeg ble glad, for da vet jeg at det er mulig på pergoen, men litt lei meg for jeg vil jo så gjerne også bli gravid...men men,får bare balsamere meg inn i myyyyye mer tålmodighet. Så, ha ikm neste uke, på torsdagen, så får vi se om det gikk denne gang. Hvis ikke bærer det rett tilbake til gyn og henvisning til prøverør... Får håpe vi slipper det. Ingen som er blitt gravide ennå utenom solisolden?? Lykke til alle sammen! Godt å ha dere som støtte. Klemmen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140635140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellybelly Skrevet 9. september 2009 #158 Del Skrevet 9. september 2009 En litt "morsom" og litt rar episode i dag tidlig... Jeg skullet ta min aller siste billigstrimmel graviditetstest. Har ikm i dag eller i morgen, men skal til gu i morgen og ville bare ta en for sikkerhetsskyld. Jeg har MASSE murringer, og ingen andre spes. symptom, så tr kommer nok. Jeg tester i hemmelighet for mannen fordi han vil ikke vite noe før jeg er 100%. (Hatt 2 kj.gr og 1 sa) Mannen min kom plutselig opp for å tisse, mens jeg tisset på strimmelen med ulåst dør!! Jeg ble heldigvis ferdig å tisse, men skulle gjemme strimlen og den fløy veggimellom!!! Plukket den opp, med litt støv på og fikk kasta den oppi sminkepungen min!! hehehehe!!! Fikk derimot sjekket resultatet før 5 min, men det var utrolig vanskelig å tyde. Det var den aller svakeste jeg har sett iallefall. Så ut som en skygge, men med 1ultramilimeterliten dråpe lyselyserosa i... "Ønskestripe", kan man kanskje kalle det... Så jeg kaller den negativ!!! Men jeg har ikke blitt så lei meg ennå, for historien var litt morsom. Aller siste strimmel, som går ut på dato i oktober!! Full i støvkorn og helt sikkert ødelagt!! Men som sagt, masse murringer, og hodeverk i tillegg, ingen ømme pupper denne pp, bare litt kvalm som vanlig pms. :-s Kan hende jeg skulle kjøpt meg en test til i morgen... Den kan jeg jo ta igjen en annan pp om tr kommer i dag... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140637341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-68mamma Skrevet 9. september 2009 #159 Del Skrevet 9. september 2009 *smiler av historien din Nellybelly* Håper mensen holder seg unna og du må tusle til apoteket og kjøpe ny, støvfri test om noen dager :-) Jeg er på første Pergo-dag, skal spise dem frem til søndag. Den murringen jeg har hatt i store deler av perioden fra jeg sluttet med pillene til jeg nå endelig fikk fremprovosert mens (Primolut) er på plass igjen etter 4 dager med blødning. Skal bli spennende å se om verkingen avtar hvis jeg nå endelig kan få en eggløsning denne måneden. Kjempelyst på juni-baby så krysser fingrene for at Pergo gjør deler av jobben (så skal vi gjøre vår del som vanlig) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140637942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 9. september 2009 #160 Del Skrevet 9. september 2009 heisann jenter! hihi. nellybelly=) jeg synest jeg ser deg for meg! når du pluttselig hører mannen kommer tassende, og alt bare fyker! hoho. festlig kveldslesing=) her er jeg på tredje dag med dobbel pergo... hetetoktene som forsvant med mens, har kommet tilbake, men nå er jeg igrunn bare konstant heit! hehe. går rundt og svetter som en gris her.... artig synest jeg... liker jo disse bivirkningene mine jeg;) kjenner iveren vokser i meg jo flere piller jeg for i meg! det er så deilig! jeg har troen jenter!!!! jepp=) stooor heit pergoklem=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140639973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skalskalikke Skrevet 10. september 2009 Forfatter #161 Del Skrevet 10. september 2009 Hei Meg og lille snuppis:=) Du har spennende dager nå frem til test-dag i morra, så skjønner godt at det skal myyye til for å få tankene over på noe annet:) Men hvis du ser litt anderledes på det, så er det jo ikke bare slitsomt å gå med hodet fyllt opp med baby-tanker. Det er jo rett og slett HÅP, og det er en positiv ting å ha i hverdagen sin:) Er skikkelig spent på hvordan det går i morgen altså! Har som sagt følelsen av at det har klaffet for dere denne pp'en. Sender deg MASSE gode håp-vibber, og masse lykke til i morgen!!! Klem fra meg:=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140641585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skalskalikke Skrevet 10. september 2009 Forfatter #162 Del Skrevet 10. september 2009 Endelig kan jeg skrive *hei på deg*, og veldig godt å se deg her igjen Jenny84!!! Du har hatt tøffe dager nå, det forståt jeg veeeldig godt! Det er rart med det at en blir både glad og lei seg når venninner blir gravide. At du klarer å bli glad når andre blir gravide er jo helt knall, Jenny. Men det er klart det at når du selv går med den samme drømmen, så er det tungt å stå igjen uten å ha fått noen spire. Syntes du har en kjempe-fin innstilling, jeg. At du vil fortsette å være tålmodig. Håper så inderlig at tanta IKKE dukker opp hos deg torsdag om 1 uke! Det unner jeg deg virkelig:) Masse lykke til!! Stooor klem til deg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140641635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellybelly Skrevet 10. september 2009 #163 Del Skrevet 10. september 2009 Hei Er vel testedag både for den ene og den andre i dag har jeg skjønt! Spent å høre hvordan det går! Den billigstrimlen min i går som føk veggimellom(!) var visste feil, for QR i dag var helt hvit... ( Så da kan jeg gå til gu i dag og vite at jeg får tr når som helst... OG slippe å spørre om ny test der eller blodprøve... I går kveld var jeg så kvalm at jeg måtte sette meg ned... Og da begynte jeg å håpe at strimlen i går var svak, men på vei sterkere for hver dag... Men som sagt, NADA i dag...!! Så mensmurringen siden søndag er bare pms, sikkert forsterket med pergotime. Samme med litt hodepine... Har ikke begynt å spotte ennå, men kommer vel RETT før jeg skal inn til timen. Det er da typisk... pinlig...! Det triste er at i dag skal vi snakke om "what to do" videre. Om det blir ivf eller ei. Mannen min vil ikke det, så da spørs det om vi bare må prøve 2 pp til med pergotime og krysse alt vi har!! Hadde vært så gøy om han kunne bekrefte en graviditet i dag, så kunne dette vært siste utredningstime... :-( Sukk! Men, enn så lenge venter jeg på tr, og lever i en boble av håp! Lykke til jenter!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140641656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-68mamma Skrevet 10. september 2009 #164 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg skal ikke gi deg falske håp Nellybelly - for jeg er selv av typen som hater å bli skuffet og beskytter meg med å tenke så negativt som mulig til det motsatte er bevist :-) Men jeg har hørt at IKM kan bli en del forskjøvet når man har spist Pergo ?! Dvs at du kanskje ikke har IKM før om noen dager? Hvis ikke tanta dukker opp så ville jeg tatt en ny test om en ukes tid iallefall. Lykke til uansett da ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140641788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellybelly Skrevet 10. september 2009 #165 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg er også en som hater å bli skuffet 68mamma, så er litt pesimistisk av meg... Eller realistisk? ;o) Men jeg var til gu i dag, oppfølging etter LAP. Han skulle ta innvendig ul for å se om jeg var overstimulert pga pergo. Det var jeg ikke. Fortalte at jeg hadde ikm i går/idag, men han sa at så tidlig kan han ikke se noenting uansett. Jeg har tatt blodprøve da, for sikkerhetsskyld, så får vi se om de ringer i dag eller i morgen. Men med svaaaakt pos. i går, (veldig svakt, med billigstrimmel) og med negativ qr i dag, så er det nok ingen hcg i kroppen, ikke nå mer iallefall... Men greit at jeg får sjekket det med blodet så er jeg sikker. (sikrere) Så jeg fikk bare beskjed om å fortsette planen med dobbel kur pergo etter en pausemnd nå. Tror jeg tar sjansen på å prøve å starte på dag 3 denne gangen i stedet for 5. Men inntil da, så venter jeg fortsatt på tr, med stikkende sider og underliv og mensmurringer. Og er kvalm. Men ingen ømme pupper ennå heller... Hmmm... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140643519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 10. september 2009 #166 Del Skrevet 10. september 2009 Hei alle sammen:) Nå har jeg kost meg med og lese alle innleggene deres, på både godt og vondt. Sitter her med min splitter nye datamaskin og er skit fornøyd:)))) Bruker Opera, et nytt norsk program, og det retter når jeg skriver underveis, ikke dårlig:) Selv er jeg kommet til dag 7 i syklusen, dag 3 på pergo. Merker ingen hetetokter, bare litt murring nederst i venstre eggstokk. Lurer på hva gynekologen sier på mandag når jeg skal dit. Håper hun kan diske opp med mange deilige egg.....hehe:) Til loyse: hører du er heit om dagen.....hehe-selv merker jeg INGENTING til hetetokter denne gangen, og er litt usikker på om jeg skal være glad for det eller engstelig......hmmmmm Til -68mamma: vi følger jo hverandre denne måneden med pergo, skal du til gyn for å se om det er noen modne egg??? Hvor lng syklus har du? Merker du noen bivirkninger eller? Til Nellybelly: fikk meg også en god latter når jeg leste historien din om testingen:) Ser det klart for meg.....hehe-men synd de ikke så noe på gu undersøkelsen da, hadde jo som du sier vært så greit om de så en liten sekk der, så hadde dere ikke trengt og tenke på andre alternativer:/ Men krysser virkelig fingrene for deg neste måneden:) Håper du kommer tilbake med gode nyheter da!!!!! At evt. neste pergo gjør susen, ellers så er det jo flere som forteller om at de blir gravide i pause måneden!!!!!! Til jenny84: ønsker deg masse lykke til med IKM, måtte den bare ikke komme!!!!! Håper du greier og tenke masse positive tanker, også med tanke på fremtidplanen for "baby lagingen". Til J73: det er lov og være deppa etter negativ test. Samme hvor mye man prøver å si til seg selv at man ikke skal bli det, så blir man det likevel:/ Sånn er det nå bare for oss som har dette ønsket så sterkt tilstede i hverdagen vår:) Kjære meg og lille Snuppis: heier fortsatt på deg nå som du er kommet opp på siste lange oppløpssiden:) Men ikke begynn og test for tidlig da!!! Men det er vanskelig og holde seg borte fra skuffen med disse testene som bare ligger og roper på oss. Selv begynner jeg med EL testingen til uken:) Sist men ikke minst, kjære kjære skalskalikke: jeg holdt vel bare på og dette av stolen når jeg hørte om alle disse deilige eggen dine som bare ligger der og venter på å bli sluppet løs:) Her kan det jo bli flere.....hehe-mulig du kan begynne å gi bort til noen:) Hvordan føler du deg om dagen, er forventningen gode eller stressende??? Kjente det på meg selv sist måneden at jeg hadde et ekstra stort forventning ønske når jeg gikk på pergo, vanskelig og skru dette av tror jeg...... men det blir jo en fryktelig spennende tid du/vi har fremfor oss, du med alle eggene og vi fordi vi bryr oss om deg og følger spent med:) Håper dere har fien dager der ute i dette lange landet vårt, i dag har det vært nydelig vær her i Drammen:) Stor klem fra meg<.9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140645917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KimbosBaby Skrevet 11. september 2009 #167 Del Skrevet 11. september 2009 Hei hei jenter... Kaster meg på denne tråden her jeg... Skal begynne min første kur på pergo på Søndag (Dobbel kur). Er på dag 3 i dag, så i går måtte jeg ta blodprøver for å sjekke hormon nivåene, klarer nesten ikke å bevege på armen for legen bommet skikkelig med nålen denne gangen. Ser ut som jeg hører hjemme på plata... hehe... Det er første gang det faktisk har vært vondt å ta en blodprøve... Hehe Liten pingle jeg da... (Uff, så må jeg ta to til denne mnd, får vel reise ett annet sted bare) Jeg er så spent på om de vil virke på meg, har jo el hver sykluss, men veldig varierende lengder... (25-90dgr) Noen her som har blitt gravide på pergo, som vil dele "oppskriften" sin med oss andre slitere....? Er det mange som har fått masse bivirkninger??? Ja ja, da vet man at de virker vertfall da... ;-) Er det mange som har barn fra før av her, selv så prøver vi på førstemann. Har prøvd i 3 år nå, så det er vel kansje egentlig ikke så spennende å prøve i det siste, man blir jo vant til at ikke noe skjer. Men så blir det jo litt anderledes nå som vi får en liten push av pergo'n Kansje det bare er det som skal til... Krysser fingre og tær for dere alle, og håper at det kan spire og gro her inne som en varm vår dag på landet...;-) Masse Lykke til jenter... XXXXXXXX Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140646756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellybelly Skrevet 11. september 2009 #168 Del Skrevet 11. september 2009 Hei KimbosBaby og velkommen til tråden! Jeg er ferdig med min 2. pp med dobbel pergo nå, uten hell... Har selv prøvd på førstemann i 3 år etter sa, så kjenner til hvordan du har det. Har også el av meg selv, med syklus på ca 30 dager. Har tatt lap, ingenting "galt". Mannen har redusert kvalitet... Bivirkninger mens jeg tar pergo er hetetokter og synsforstyrrelser. Mens jeg tror jeg får mer mensmurring i forkant av ikm, ekstra kvalme, og litt hodepine. Lurer meg til å tro jeg er gravid hver gang... Har hatt en svaaaaaaaaak test begge gangene, men negativ dagen etter, så det har enten vært feil eller kanskje en kjemisk graviditet(?) Har derimot hørt at veldig mange blir gravide av pergo, selv de som har el av seg selv, så det har sin virkning!! ) Håper den funker med en gang på deg!! ) LYKKE TIL!! Når det gjelder tr og meg, så har jeg akkura fått "beviset" på at tr var på vei, og ingen graviditet som gjorde at det murret og stakk kraftig i 5 dager. Blodprøven var negativ, og jeg fikk mensen i dag... ( Så nå har den sterke murringen gått over til kraftige "tak", så da er det bare å legge beina på bordet og "slappe av" og vente til neste pp. DA ska lbeina i TAKET!! ) ) ) ) Skal ha pausemnd, men har 2 pp igjen med pergo, (4 til sammen) En lang dag på jobb i dag, skal bli godt å komme innomhus og bare grine litt, få ut litt frustrasjon. Så skal jeg kose meg med vinen som jeg skal kjøpe med meg før jeg drar hjem!! :-P Ønsker alle en riktig god helg, med positive tester og positive jenter!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140646998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skalskalikke Skrevet 11. september 2009 Forfatter #169 Del Skrevet 11. september 2009 Hei jenter!! Tenkte bare å si ifra til dere om at det blir stille fra meg i en periode fremover. Har problemer med PC'en, hele dritten har kræsja hjemme! Må få fiksa det først så jeg kommer meg inn på BIM igjen. Har fått låne PC'en til en nabo nå da, så jeg fikk skrevet her:) Men kan jo ikke holde på å låne den hver dag, så må nok smøre meg med tålmodighet til vår egen PC er oppe og går igjen:) Masse lykke til med prøving og testing og alt som hører med! Skal sende ut masse gode baby-vibber til dere, og krysse fingre og tær for at det skal klaffe for oss alle sammen denne pp'en:) Uff, kommer til å savne dere....snufs... Ha en strålende fin helg, jenter!! Klemmer i fleng fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140647275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-68mamma Skrevet 11. september 2009 #170 Del Skrevet 11. september 2009 Tirilgirl - dette er kjempespennende at vi er helt likt !! :-) Tenk om det klaffer for oss begge denne måneden. Når tar du tablettene forresten ? Jeg så ikke det sto noe om det i pakningsvedlegget så jeg tar dem om morgenen etter frokost. Jeg har hatt hetetokter ett par ganger midt på dagen de siste to dagene - plutselig blir jeg bare innmari varm inni meg og får lyst å ta av alle klærne - veldig merkelig....og så er det over igjen. Ellers ingen bivirkninger. Murringen i underlivet - slik jeg hadde det i flere uker før jeg fikk Primolut for å få blødning - er på plass igjen nå som mensen er over. Håper det gir seg med å verke når jeg får eggløsning (hvis jeg får..) Testet for EL allerde igår - men det er vel alt for tidlig enda...tenkte ta en test hver ettermiddag hele syklusen og se om jeg finner EL. Vet ikke hvor lang syklus jeg skal regne med denne gangen - jeg har alltid hatt 28 dager - men nå etter at jeg sluttet med p-pillene i juli, så har jeg jo ikke hatt noen mens, så det er mulig neste syklus blir mye lenger (og da blir det jo enda mye mer spennende også - hvis jeg skal gå i flere uker uten både mens og positiv test....uff) Har regnet ut av vi sannsynligvis har El neste helg, kan ikke det stemme tro ? Lurte litt på - kan man få to eggløsninger når man går på Pergo ? Altså at man både får en fremstimulert av tablettene og en man får av seg selv ? Eller kommer det da bare flere egg på en gang ? Hm... Jeg skal ikke til noe oppfølging eller blodprøver....hvorfor skal du det ? Jeg fikk bare beskjed om å ta tablettene jeg - Primolut for å få mens og Pergo for å få EL - fikk resept på 3-4 runder av hver tror jeg - og så skulle jeg holde på med det til jeg ble gravid, sa hun.... Føler meg litt "alene" i dette egentlig - men det er vel ikke så mye legen kan gjøre fra eller til likevel ? Hva skal du sjekke på blodprøvene ? Ble litt usikker på hva jeg skal gjøre hvis jeg hverken får mensen eller er gravid om en måneds tid - hva gjør jeg da ? Hvis jeg fortsetter med Primoluten (mensen-pillene) så kan jeg jo kvitte meg med en mulig svært tidlig graviditet uten at jeg vet det ? Nellybelly : Du skriver at du skal ha pausemånede neste månede ? Hvorfor skal du det ? Jeg har ikke fått beskjed om noen pausemånede - men fått resept på flere runder med Pergo.... Du sier også at du vil starte på dag 3 istedet for dag 5 (jeg startet på dag 5) - hva er forskjellen her ? Tusen takk for svar !! :-) og lykke til begge to - og alle andre her selvsagt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140647918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellybelly Skrevet 11. september 2009 #171 Del Skrevet 11. september 2009 Hei 68mamma Ja, jeg har fått beskjed fra legen om å ta pergo annenhver mnd. Jeg vet ikke hvorfor, men har lest flere andre som gjør det også. Men har lest flere som tar pergo hver mnd i en periode. Men jeg tror det er pga fare for overstimulering. Iallefall siden jeg får el av meg selv. (?) Det var derfor jeg var inne til kontroll i går, for å se om det var overstimulering av cellene, og det var det heldigvis ikke... Jeg har fått bare 4 resepter, og etter det tror jeg ikke at jeg får flere... Tar begge tablettene (dobbel kur) om morgenen. Leste om noen her inne som har kort mens og litt tidlig eggløsning, og at de ferfor fikk beskjed med lege om å starte på dag 3 i stedet for 5. Bare tenkte for meg selv (og skrev det her ) ) at det kanskje er lurt om jeg gjør det, for jeg har bare 2 dager mens, og påfølgende 3 dager med svak spotting... Kun en teori jeg kvernet oppi hodet mitt da, at det kan være lurt for meg også... Men vet ikke!! Du spør om man kan få to eggløsninger av pergo. Jeg tror ikke det. Men det kan komme flere modne egg på en gang, og noen sier sjansen på flerlinger kan øke.. Men dette er jeg ikke "god" på..! Jeg heller får ingen oppfølging med blodprøver, og synes det er litt rart. Men jeg har tatt prøver som viser at jeg har el av meg selv, så de slipper å ta blodprøver for å sjekke om jeg får el av pergo eller ikke... Men det kan jo være andre ting som de kunne testet kanskje, om det er noe hormongreier som gjør at egget aldri fester seg ordentlig...!! (for min del altså) Jeg har aldri prøvd primolut, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg ønsker deg uansett lykke til!! Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140648124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. september 2009 #172 Del Skrevet 11. september 2009 Hei KimbosBaby:) Hjertelig velkommen til oss, håper ikke oppholdet ditt blir for langt her inne da.......hadde jo vært fantastisk om den satt på første pergo forsøk:) Her er et sted man kan dele opp- og ned turer, erfaringer underveis og forhåpentlig gode nyheter om ikke for lenge:) Klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140649930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. september 2009 #173 Del Skrevet 11. september 2009 Kjære Nellybelly:) Pokkers også, så kom den forbanna tanta likevel:/ Er lov og deppe noen dager, men kom sterkere tilbake:) Mange som blir gravide i pausemnd. også, kult om dette hadde blitt deg:) Oversender mange varme trøsteklemmer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140649940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. september 2009 #174 Del Skrevet 11. september 2009 Kjære skalskalikke:) Men du kan ikke være uten PC da kjære deg, bare løp ut og kjøp ny:) Har akkurat denne uken fått meg ny PC, og skal betale på den noen mnd fremover.....hehe, men jeg er veldig fornøyd med min DELL:) Du vil bli savnet, men vi har deg i tankene, deg og alle eggene dine:) IKM 22. september ikke sant??? Gleder meg masse til du skal begynne og teste:) Kos deg i helgen, vi er her når du kommer tilbake:) Stoooooooor klem fra meg til deg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140649961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. september 2009 #175 Del Skrevet 11. september 2009 Kjære -68mamma:) Hadde jo vært råkult om vi to "gamlingen" skulle få det til på likt da, heier på oss begge to!!!!!! Begynner og tester etter EL på mandag tenker jeg:) Jeg tar mine tabletter på morgenen, men har som sagt veldig lite bivirkninger denne gangen:/ Er litt usikker på om dette er bra eller dårlig. Men skal jo til gyn på mandag så da får jeg høre....... Jeg tar ikke blodprøver, men ønsker gyn selv bare for og følge med at det ikke er cyster og slikt. Føler jo at jeg ikke har all verdens gode tid, og vil unngå alle mulige komplikasjoner om jeg kan....... Neste tirsdag skal jeg også på Kvinneklinikken på Riksen. Håper de kan si meg noen fornuftige ting om hva jeg skal gjøre i fremtiden. hadde bare vært så utrolig deilig og få en positiv test snart, så får jeg liksom ta det videre derfra:) det er liksom første skritt på vei......hvor i landet holder du til forresten, bare tenkt på om det er mange tilbud rundt deg til hjelp og oppfølging......... Stor klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140437155-pergo-start-i-dag/page/7/#findComment-140650002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå