Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen Tirilgirl :-)

Så kjekt da, at vi skal begynne likt :-)

Jeg har fått beskjed om å ta to tabletter - så det er vel dobbel kur ? fra 5- til 9.syklusdag.

Har fått resept på to kurer, tror jeg.

Har liggende masse EL-strimler, så jeg tenkte begynne å teste fra dag 7 ca og begynne og ha sex også fra denne dagen (legens anbefaling, det med sexen fra dag 7)

Du har gått på kuren denne syklusen også, eller ?

Har du testet så du vet du har hatt EL ?

Kjempespennende ! Du kan jo være gravid allerede da !!

Skal du ta en test på IKMdagen ?

Fortsetter under...

Er selv på 18. dag i dag med negativ eggløsningstest.. -På andre runde med Pergo. Rart dette... I følge gynekologen skulle eggløsning komme på 14. dag. (er bortskjemt her, for har egggløsning hver måned... bare lange sykluser) På førtste runde med pergo fikk jeg eggløsningsutslag på test 16. dag. Blir sepennende hva gyn sier om dette ikke klaffer denne gangen heller. Skal da egentlig ha en måned opphold. og dobbel kur 4. måned..

Raggsokker ja...

Jeg var å rafting forrige helg. Deilig. Da "glemte" jeg litt.. Men kan jo ikke akkurat flytte opp i Sjoa... Får finne på noe jeg også. Var forresten på soppkurs forrige onsdag, men har blitt dårlig med praksisen... Får kanskje gjøre noe med det... hehe.. Skaffe meg gps.. hvis ikke går jeg vel meg bort i skogen.

Til 68mamma :)

Jupp, det er dobbel kur. Jeg har gått på enkel, og skal ha en enkel til:)

Jeg hadde iallfall fult utslag på EL-testene sist mnd. Og når jeg var på gyn så hun iallfall to fine follikkelposer, men det ser ikke ut som det har hjulpet denne mnd:/

Så da er det bare å gå på med nytt frisk mot, denn mnd. ny enkel pergokur, akupunktur og litt mer riktig kosthold......så får vi se om ikke det er det som skal til, og slevsagt masse masse deilig sex da, må jo ikke glemme det........hehe

Når jeg leste i boken min der jeg noterer alt, har jeg IKM den 5. og ikke den 3. Men det vil nok ikke gjøre noen forskjell tror jeg, testet jo negativt i går:/ Så er nok på vei inn i neste pp:)

Klem fra

line 79- har du el?? så bra!!!!!

jeg har nå tatt gtest... ikke noe utslag her nei. kjenner at skuffelsen begynner og sette seg litt i meg, MEN!!! hadde jo el da! så har mer tro på neste pp. denne pp var el på høyreside er jeg ganske bestemt på, og den høyre eggleder røyk med i ex-u. den venstre skulle gjøre jobben for begge sider sa lege, men ser ikke ut som det har virket helt... har ikke ikm før om to dager, men jeg kjenner ingenting som helst, og forge gang jeg ble gravid så hadde jeg mensmurringer og ømme pupper nesten to hele uker før jeg fikk mens...

så nå håper jeg at tr dukker opp asap!!!! så vi får gang på dette her. skal ta en ny dobbel kur nå med en gang sier gyn. så det er bra=)

jepp her er det bare og stå på videre!

lykke og hell til alle sammen!!!!

Så bra med "positive" egg line 79:) Er jo virkelig et stort skritt i riktig retning:)))

Samme her hos meg loyse......sitter vel nå og venter på at tr skla komme slik at man kan begynne på nytt igjen. Men kjenner også skuffelsen sitter dypt der ned i maven og verker........

Tok min først akupunktur i går, håper dette skal være positivt. På kontoret henne hang det et takkekort fra en fornøyd mor som fikk hjelp til å bli gravid, 45 år gammel:))) Og på bilde var det ei nydelig tulle som nå er 5 mnd. Så håper det er håp for oss andre også......

Klem fra

Annonse

så spennende med akupunktur tirilgirl! stilig med det takkekortet=) viser at det virkelig kan hjelpe! hvor gammel er du? om jeg kan spør;) jeg er 25, og har tenkt så mangen ganger at tenk om vi aldrig klarer det? det er en tanke som er vanskelig og bli kvitt om den først har dukket opp. jeg har et vennepar som fikk sin første da dama var 39, og den andre da hun var 42! det var kjempegøy=)

vi er jo omtrent synk du og jeg;) hyggelig=)

vi skal nåkk klare det allesammen til slutt tenker jeg. det er godt vi har hverandre...

klem.

Hei jenter =)

I dag er jeg på syklusdag 16, tror jeg hadde EL i går eller så har jeg det i dag!!! Kjempespennende!!!!

Hadde skikkelig vondt i underlivet og skikkelige murringer i hele går, EL-testen var positiv både på tirsdag og i går, i dag er den ikke fullt så positiv, kun en antydning til svak strek på EL-testen - så tror vel kanskje egget har "sluppet" nå i dag (skal jo liksom gjøre det 24-36 timer etter at EL-testen er positiv). Håper egget er på vei ned nå - har hatt sengekos annenhver dag fra dag 8, altså, 8, 10, 12, 14 og i dag er det dag 16 - så legger inn litt aksjer i kveld også =)

Satset på litt sengekos i går for sikkerhets skyld - men tror dere ikke gubben var "sååååå sliten" og "trøtt" og bare "måtte legge seg til å sove"!!!! Herregud, jeg flippa nesten helt ut!!! Tenkte at nå går jeg glipp av egget, men vi har jo kost oss annenhver dag og det skal jo liksom holde da sies det - så det blir lange 14 dager jenter =)

Håååååååper, håper virkelig det skjer noe denne pp`n =)

På mandag skal jeg til privat gyn (har brukt de på sykhuset de siste 3,5 årene - så måtte bare få meg en privat gyn nå - fastlegen min tar jo ikke sånne gyn-undersøkelser. Han er iraner og jeg tror det har noe med religionen hans å gjøre - eller så vil han bare ikke ta GU på meg - han sa ihvertfall at jeg måtte skaffe meg en gynekolog.

Uansett, så skal jeg nå til privat gyn på mandag - bestilte meg første ledige time i juni måned - første ledige time var da nå den 7 sept, altså 3 mnd ventetid!!! Det sies imidlertid at han er svært, svært dyktig da - så jeg er kjempespent!!!

Skal ta med alt jeg har av blodprøvesvar fra tidligere, fødselsjournal og siste brevet fra gyn på sykhuset der det står at jeg har lettere celleforandringer og må kontrolleres en gang til i løpet av 2009. Spent på hva han sier om at jeg har mistet to ganger i MA dette året og spent på hva han sier ang at jeg går på andre dobbel pergokur nå, spent på alt, hehe!!!!

Ha en strålende fin helg jenter =)

Blir ikke så mye på BIM før til onsdag, skal ha lang-helg, fri mandag og tirsdag (planleggingsdager i bhg til lille-snuppis), og da skal vi pusse opp kjellerstua disse fire dagene... Åhhh - som jeg gleder meg =)

Må passe på å male tak osv nå før jeg evt blir 4-5 uker på vei - for da er det jo ikke så gunstig med tanke på lukt/gasser etc

Kommer uansett til å lese innleggene da (som jeg gjør hver eneste dag, for jeg kan jo ikke gå glipp av ett eneste innlegg på forumet Bli Gravid og denne tråden her inne, hehe =) Er jo så spennende å følge med dere jenter!!!

Stoooooor klem fra

Kjære ☆Meg og lille snuppis☆J06+2MA:)

Så hyggelig med en lang og deilig oppdatering fra deg, har tenkt på deg hver dag, men det vet du jo:)))

Så flinke dere er med oppussing og alt mulig annet, men måtte nesten le litt når jeg ser for meg fjeset ditt i går når han deklamerte sin slitenhet......har hatt det sånn selv en gang, og har aldri blitjeg:) Selv om all fornuft sier oss at det var nok ikke akkurat den gangen som gjorde det at det ikke ble noen spire:) Men sånn er vi nå da bare skrudd sammen:)

Min mann får beskjed å gå langt unna når hoen hoster eller nyser. Er så redd vi skal bli forkjølet og da ikke orke kosen neste eggløsning.....mye man må forholde seg til ja:)))))

Hold oss oppdatert når du har vært til gyn, blir veldig spennende og høre hva han har å si......masse masse lykke til iallfall:)))

Stor klem fra Drammen med bortoverregn:/

Hei Tirilgirl =)

Er såååå lei meg på dine vegne - hadde sånn troen på deg denne pp`n!!! Ble så utrolig skuffa selv når det ikke ble full klaff for meg heller den første pp med pergo, men andre runde derimot - har bestemt at det er da det skal skje!!! Depp i dag og i noen dager, kos deg med ett glass vin eller to eller tre i helgen, så ser du frem mot ny pp om 1 ukes tid =)

Stooooooor trøsteklem fra

ja da dukket tanteteiterød opp her i dag og... issj...

meg og lille snuppis! det blir super spennende nå! høres ut som dere har gjort alt etter boka;) lykke til!!!!!!

tirilgirl: jeg tenker mye på deg... siden vi er helt likt, er det lett og tenke seg til hvordan du har det på en måte... jeg skal kose meg denne helgen med et par glass vin, og slappe av med min kjære. uten noe sexpress;) hihi. det blir godt det og=) håper du får slappe av og kose deg du og... så blir det ny pergo kur på oss om noen dager! spennende=)

stor go helg klem til alle sammen=)

Annonse

Ja... leit med hu tanta vi ikke ønsker. Ble veldig skuffa sist jeg også. Blir spennende hvordan det har gått denne gangen. Og blir spennende med dere også. Har vært endel stress og mas med jobb nå som egga har løsnet.. Kanskje ikke gunstig. Lurer på å være skikkelig ego om det blir dobbel kur neste gang å evt sykemelde meg noe. Tror det er sunt å være avslappet også når cella skal finne godplassen og alt skal greie og "kose og borre" seg fast i livmorsveggen ;)

God helg videre!

Kjære meg og lille snuppis:)

Jupp, har deppet i et par dager, har også hatt mye mensvondt så har derfor ikke vært så mye på farta. Også skal man jo holde seg borte fra Ibux og jeg synes ikke jeg får den samme effekten av Paracet:/ Men bare helgen blir ferdig så er vel vondtene borte. Så er det ny pergokur på tirsdag:) Håper neste pp blir full klaff for både deg, meg og allle andre her inne!!! Føler jeg er roligere denne mnd. Nå ser jeg det går bedre med mamma og hennes cellegift, jeg sover bedre om nettene og prøver også akupunktur:) Heier stort på deg denne gangen også:) Klem

Kjære loyse:)

Vi får følge hverandre ut i neste pp også:) Støtte og "backe" hverandre opp.....så blir det vel vår tur også snart:) Kanskje vi får til et sommerbarn neste sommer.......klem

Holder jeg med deg i Ine-79, få deg en sykemleding om du kan. Det er jo i denne perioden i livet vi virkelig kan være litt egoister og tenke på oss selv. hva jobber du med????? Selv jobber jeg i tredelt turnus og kjenner nattvaktene ikke er så positive.....hmmmmm

Kjære skalskalikke:) Hvordan går det med deg om dagen.....håper du har det bra der ute i den store verden......

Klem fra

Hei igjen jenter!

Er i dag på syklus dag 19, bare 9-10 dager til en evt positiv test... Har en følelse av at det virkelig har klaffet denne gangen, men har følt det sånn før også og blitt skuffa! Kan ikke forklare det, men er sensitiv i brystvortene og synes blodårene er litt mer fremtredende i håndflatene mine, sånn jeg har vært før når jeg har vært gravid! De to siste dagene har jeg vært unormalt trøtt, drømmer mye og det murrer i magen... Kan være innbildning, eller pms eller ønsketenkning, men det er bare en rar og merkelig følelse av at vi har truffet... Tror jeg hadde el for 4 dager siden, 2 dager igjen til det evt tidligste kan feste seg. Skal til gyn i morgen og er sååå spent!!

Ellers må jeg spørre dere jenter om noe, holder dere dere unna maling/oppussing under prøvetiden også? Holder på å pusse opp kjellerstua og jeg hadde tenkt å male taket disse dager og før jeg får en evt positiv test... Dere tror vel ikke det kan skade?! Håper ikke det ihvertfall... Nei, må jeg gi meg og logge av bim, må jo gjøre en innsats hjemme her også, hehe! Klem fra

Hei alle sammen !

Endelig mens igår og kan da begynne på pergo på onsdag.

Blir spennende !

Hvor mange dager etter pergo-start kan man forvente EL ?

Dere som har litt kjennskap til Pergo - hva er det egentlig denne gjør helt eksakt ?

Gyn min sa jeg hadde masse egg liggende, men har ikke hatt EL denne syklusen (første etter p-piller) og derfor fikk jeg pergo.

Vil det si at Pergo hjelper egg å løsne ?

Og hvorfor får noen primolut først for å få blødning før en kur ?

(jeg har fått det - venter på blødning nå)

Og hvorfor begynner noen på enkel kur og andre på dobbel ?

(jeg har fått dobbel)

Og hvorfor begynner noen på 3.syklusdag og andre på 5.dag ?

Mange spm. :-)

Jeg begynner på tirsdag med pergo, så vi kommer til og følge hverandre:)

Sist mnd. hadde jeg eggløsning på dag 15 og 16 i syklusen på 30 dager:)

Jeg for min del fikk pergo for en ekstra puff på eggene, har både egen eggløsning og er regelmessig. Så tror det kan være en del ulike grunner til at folk får pergo:))))

Klem fra

Til -68mamma:

Du hadde mange spm og det er ikke så rart at en lurer på mye når man selv står midt oppe i samme situasjon.

Skal prøve å svare på spørsmålene dine:

1. Hvor mange dager etter pergo-start kan man forvente EL ?

SV: Vanligvis får man EL etter 5-10 dager etter siste inntak av pergopille.

2. Dere som har litt kjennskap til Pergo - hva er det egentlig denne gjør helt eksakt ?

SV: Som regel får man pergotime pga manglende ovulasjon (altså EL), men noen får det også som en liten "dytt" selv om man har EL av seg selv, enten pga alder - at man kanskje ikke bør vente altfor lenge for å få barn, eller for å forbedre eggkvaliteten eller andre årsaker, men primært pga manglende EL altså. Jeg har EL av meg selv (men ikke alltid visstnok), så jeg fikk det både pga at jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke bør vente altfor lenge med å få barn, samt bedre EL og syklus (har hatt varirerende syklus på mellom 25-33 dager), samt forbedring av eggkvalitet da jeg har blitt gravid to ganger allerede i 2009 men mistet i MA (missed abortion) begge gangene, første gang i uke 12 og andre gang i uke 10.

3. Vil det si at Pergo hjelper egg å løsne ?

SV: Nei, det hjelper ikke å løsne egg, men å modne dem.

4. Og hvorfor får noen primolut først for å få blødning før en kur ?

(jeg har fått det - venter på blødning nå)

SV: Det vet jeg ikke - har ingen erfaring på det området, men det er vel for å få igang syklus etter evt p-pille slutt.

5. Og hvorfor begynner noen på enkel kur og andre på dobbel ?

(jeg har fått dobbel)

SV: De fleste begynner med enkel pergokur og hvis de ikke får EL av det, går de videre opp til dobbel kur, og funker ikke det heller, får de trippelkur!! Jeg begynte også rett på dobbelkur, vet ikke hvorfor jeg ikke begynte på enkelkur først - men det var jo legens vurdering - så stoler på han da =)

6. Og hvorfor begynner noen på 3.syklusdag og andre på 5.dag ?

SV: Tror det varierer litt. Jeg begynte på 5 dag første kur, men det så ikke ut til at jeg fikk EL og hvis jeg fikk EL å kom den ikke før på dag 19/20. Derfor fikk jeg beskjed om å begynne dag 3 neste gang.

Håper du ble litt klokere =)

Stooooor klem og lykke til fra

Tusen takk for flotte svar !! :-)

Jeg tror det er litt sånn "fingern-i-lufta" ettersom legene gjør veldig ulikt.

Legen min spurte ikke engang hvor lange sykluser jeg pleier å ha, jeg fikk beskjed å å begynne med pillene på dag 5.

Og det er første syklus etter p-piller, så hvorfor fikk jeg dobbel kur med en gang ? (kanskje pga alder)

Det med blødning først eller ikke er også veldig rart - ser at mange begynner rett på pergo uten blødning først..

Ja, ja, vi får jo satse på at de lærde vet hva de gjør - men jeg lurer jammen på om de er litt sånn hipp som happ altså...

Jeg var egentlig skeptisk til pergo og spurte om ikke primoluten kunne være en mer skånsom måte å få ting i gang på igjen etter P-pillene - men det syntes hun ikke var noe lurt, jeg måtte ha pergo i tillegg.

Ønsker deg lykke til også "Meg og lille snuppis"!

Hei & Hå !!

Tenkte å bare gi livstegn fra meg:) Har vært innom og lest på tråden hver dag, men har rett og slett ikke orket å skrive noe. Den triple pergoen fucker godt med hodet mitt, for å si det sånn!!! Har vært skikkelig deppa, og da mener jeg grine-deppa, i nesten 1 uke nå. Er på 12 pp i dag, og skal til gyn kl 14:10 i morra å ta innvendig ul og blodprøve for å se hvordan det ligger ann med el. Har litt hetetokter på kveldene og er oppblåst i magen, men merker ellers ingenting til pergoen fysisk.

Ellers kan jeg melde at samboeren min har fått influensa, selvfølgelig, så forholdene ligger ikke akkurat optimalt til rette for at det skal bli noen spire denne pp`en her i gården.

I dag har jeg sullet meg inn i hobby-verdenen og kost meg med å lage julekalender til bikkja. Funka bra som distraksjon det:) Koselig ble den også, er nesten ferdig:)

Spennende å lese om hva som skjer med dere nå om dagen, stå på videre alle sammen! Syntes dere er kjempe-sterke og positive, så all ære til dere for det:)

Klemmer til hele " egg-klekkeriet " fra meg:)

Hei skalskalikke!!

Godt å høre fra deg igjen. Har tenkt på deg. Du har jo i tillegg hatt endel ekstra å forholde deg til i livet, så skjønner godt at en trippel kur med hormoner i tillegg til at en er trist fra før "fucker godt med hodet ditt". Får satse på at du vil føle det greiere snart. Det ønsker jeg virkelig for deg. God bedring med influensa i huset. Får håpe du slipper unna. Stor klem

Tirilgirl: Jobber turnus selv (ikke natt da) med funksjonshemmede. Psykisk, fysisk og med deres familier.

I morgen går jeg på sjette arbeids dag.. Har fri på onsdag. Det blir bra.

-68mamma: Hei til deg og velkommen hit til oss:) Alltid hyggelig med nye pergo-jenter ( misforstå meg rett her he he he ) Fint at du har fått svar på spørsmålene du hadde ang pergo, det kan være litt forvirrende i begynnelsen. Mye å tenke på å ta hensyn til. Lykke til med første pergo-kur som starter i morgen!!!!

Ine-79: Holder meg deg og Tirilgirl om at det kan være bra for deg med en sykemelding under prøve-perioden. Stress blir det ikke barn av vet du:) Og du har jo en jobb som krever mye av deg, så skjønner godt at det kan bli litt mye oppi alt dette pergo-greiene.

Loyse: Trist at tanteteiterød dukket opp nok en gang. Håper du har kost deg med vin og avslapning ( uten sex-press ) i helga, og håper også at det var et lite plaster på såret for deg. Masse lykke til med den nye pergo-kuren som starter i morra!!!!

Meg og Lille Snuppis: Krysser fingrene for at det har klaffet for dere denne pp`en. Det du kjenner på kroppen høres iallefall VELDIG lovende ut! Håper gyn har positive nyheter til oss begge to i dag, det kribler av spenning i hele kroppen!!

Kjære Tirilgirl: Leit å lese at tanta dukket opp atter en gang. Men blir letta når jeg ser hvor positiv du er til tross for at hun kom på besøk. Det er virkelig guts i deg! Du står i en tøff sykdoms-situasjon med en syk mamma, og vet desverre av erfaring at det er en stor påkjenning å se hva cellegift gjør med et menneske. Kjempefint at det går bedre med henne nå! Mammaen din er heldig som har deg, for du er jo en kjempe-ressurs! Du er iallefall det for oss her inne:) Du motiverer oss og har alltid noen gode og positive ord å komme med til hver enkelt av oss. Det sier jeg altså, Tirilgirl: Du fortjener en stooor stjerne på himmelen, og mest av alt en liten mageboer:) Klem til deg:)

Jenny84: Hvordan går det med deg? Lenge siden du har kommet med oppdatering, så er litt bekymra for at du har gått rett i " kjelleren "......

Her er nervene litt i sving kjenner jeg nå.... Skal til gyn i dag...... Kjenner ikke noe tegn til at jeg har el, så jeg er litt usikker. Kjente jo ikke noe forrige pp heller, men da viste det seg at jeg hadde hatt el. Så får vi se da, og gyn har noen gode nyheter å komme med denne gangen også:)

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!!

Klemmer fra meg:)

Da var gyn timen endelig over - og det var en kjempeflott opplevelse - en følelse av å få skikkelig hjelp!!!

Alt så veldig bra ut, alt var normale forhold - ingen cyster eller andre ting - og jeg hadde to store fine eggposer på hver side og det så ut til at jeg hadde hatt eggløsning på høyre side. Hadde EL forrige uke, positiv EL-test på dag 14 - i dag er jeg på syklusdag 20 og jeg nærmer meg for hver dag en positiv test - fire dager igjen til jeg kan begynne å teste =)

Nå må jeg fortsette med oppussingen her hjemme - har fri i dag og i morgen - så må få benyttet tiden godt - men måtte bare oppdatere litt, hihi =)

Hvordan gikk din gyntime i dag skalskalikke?? Spent på dine vegne...

Ha en fortsatt strålende fin dag jenter =)

Stooooor klem fra

Lurte bare på : hvor tidlig kan de se en graviditet på innvendig UL ?

Da jeg var hos gyn måtte jeg ta en urinprøve for sikkerhets skyld, for hun sa at hvis jeg var under 1 uke gravid så kunne hun ikke se det.

Vil det si at man kan se det på UL når man er MER enn 1 uke gravid ?Og er man da 5+1 - dvs litt mer enn èn uke etter IKM, eller 3+1 - altså litt mer enn èn uke etter befruktning?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...