Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei :)

Lykke til og håper det klaffer for dere :)

Jeg skal begynne på pergo nå til helga, første enkle kur så har ikke høye forhåpninger enda. Jeg har PCOS, og har brukt endel måneder på prøver og utredning så nå endelig skal vi igang med første kur. Jeg måtte ta 21 dager med p-piller for å få blødning, og heldigvis fikk jeg blødning denne måneden. Så nå er det bare å vente i spenning på tiden framover, og håpe at spiren sitter :) Håper du får EL og at det klaffer for dere :)

Her går det på pergo... Er ferdig med første kur, dobbel, og venter på EL. Er på dag 17 nå, men syklusene har vært lange i det siste. Både med og uten EL. Brukte tre runder med pergo før jeg ble gravid sist, og ble gravid i syklusen etterpå, så jeg har veldig tro på at det skal skje noe etterhvert. Hadde PCOS, men er mye bedre etter en graviditet.

Lykke til alle sammen!

Annonse

Hei jenter =)

Jeg har også nettopp startet med pergo (min aller første pergokur og startet rett på dobbelkur) - begynte onsdag 22 juli (5 syklusdag) og avsluttet på søndag 26 juli.

Mandag 27 juli hadde jeg blodig slim ett par timer på kvelden - deretter var det stopp... Aner ikke hva dette kommer av, var da på syklus dag 11, EL-slim? men syntes ikke det lignet og jeg har aldri blødd under EL før heller....

Hadde litt mensmurringer og vondt i magen tirsdag 28, 2 dager etter avsluttet kur. Hadde da også voldsom diare (tror jeg gikk på toalettet 15 ganger i løpet av denne dagen).

Ikke noe vondt onsdag 29, men har vondt i underlivet (venstre eggstokk) i dag torsdag 30 juli, på syklus dag 13. Hadde egentlig beregnet EL til ca 1 aug og IKM ca 15 aug.

Har tidligere hatt uregelmessig syklus på alt fra 25-33 dager, så kjenner jo ikke kroppen min nå som jeg går på pergo.

Har ellers vært gravid totalt 5 ganger, men bare 1 fullført svangerskap - fødte en datter i -06 og har nå prøvd på nr 2 i over 1 år, blitt gravid to ganger, men mistet første gang tvillinger i uke 12, andre gang i uke 10 - nå prøver jeg igjen første mens 2 mnd etter siste MA og har fått pergotime for en liten dytt =)

Håper det klaffer snart!!!

Så spennende at det er flere pergo-jenter her inne, kjekt å dele erfaringer - for mannen min er ikke så veldig snakkesalig om akkurat dette emnet.

I dag er jeg på syklus dag 13 og midt inne i EL-uka og gleder meg de neste ukene... Er bare så synd at dagene mellom EL og IKM er så sinnsykt laaaaaange, hehe =) Siden jeg ikke aner når EL er og jeg har så diffuse symptomer så har vi hoppet til køys hver dag hele uken i tilfelle, kommer til å kjøre annenhver dag fremover i syklusen slik at vi ikke bommer på en evt EL...

Hvordan går det med dere da jenter? Hvilken syklusdag er dere på?

Klem fra

Hei!

Oppdatering herfra. Er på syklus-dag 8 i dag, Dag 3 på dobbel Pergo.

Her er det bivirkninger så det holder! Hetetokter på kveldene ( hatt det siden første dagen på Pergo ), og humør-svingninger som ikke ligner noenting........Begynte igår kveld. Den lille lunta som er igjen, er VELDIG kort! Skal ikke mye til før jeg bjeffer for å si det sånn.

Heldigvis har jeg ikke vondt i det hele tatt foreløpig.

Også denne salvie-teen da. Har drukket 1 kopp hver kveld siden tirsdag. Samboeren min drikker også 1 kopp hver kveld. Smaken er vel ikke helt i min gate, men det er utrolig hvor effektivt det er å lukke nesa så jeg ikke kjenner noe smak når jeg drikker den:) Tenkte å kutte ut salvie-teen til søndagen, som er siste dag med Pergo. Så går jeg over til slimløsende hostesaft fra søndagen og frem til noen dager etter eggløsning. Begynner også med EL-tester fra søndagen av. Satser alt på å få eggløsning denne syklusen, fikk det jeg ikke forrige syklus.

Lurte litt på om jeg skulle ta EL-test på ettermiddagen i tillegg til den på morgenen også. Har lest her inne at noen får utslag på disse testene kun på ettermiddagen. Tenker vi også hopper til køys hver dag denne syklusen. Her skal det befruktes! :) :) :).

Stå på alle sammen, og lykke til!

Ha en strålende fin helg:)

Klem fra skalskalikke

hehe, rart så like vi er skalskalikke, nøyaktig samme bivirkninger. Har hetetoktene enda. Er i dag 5 dpo og kjenner rett og slett ikke en skit...jeg kjenner kun noen stikkinger i venstre side av og til. håper det går denne gang altså...

lykke til med befruktingen...

Jeg krysser fingrene og beina :)

klem

Dette er jeg sikker på at du fikser, Solisolden. Husk på det at det er ikke alle som kjenner at de har EL i det hele tatt. Jeg har aldri pleid å kjenne EL-smerter, selv om gynekologen har sett på innvendig UL at jeg har EL der og da. Prøv å ikke ta sorgene på forskudd ( lettere sagt enn gjort ), men prøv litt iallefall. Krysser fingrene for at du får en positiv nyhet hos gyn i morgen:) Dette fikser du så fint:)

LYKKE TIL!!!!

Oppmuntrings-klemmer fra meg:)

Takker for oppmuntringsklem ;)

Var hos gyn i dag ja, men det var ingen tegn til el gitt. Så jeg har fått resept på dobbel pergo. Skal ta en progesteronprøve den 14. august, verdiene hadde visst vært noe for høye sist jeg tok en slik prøve... Men gyn er veldig positiv og er sikker på at jeg skal klare det med pergo :) For de aller fleste hjelper det på sier han. Så da satser jeg på det :) Men det er litt kjipt å vite at det enda er lenge til el da...

Hei!

Jeg er på min 6 syklus dag i dag,og begynte på trippel pergo på lørdag. Veldig spent på om det kommer til å gå denne gangen :o)

Har hatt 3 nok så regelmessige blødningsperioder de 3 siste mnd, så håper på at syklusen er på plass, og at vi kanskje kan få litt mer hjelp med pergo-kuren denne gangen!

Men må si meg enig i bivirkningene!

På søndag fikk jeg skikkelig hetetokter på kvelden!

Og i går begynte humøret og bli skikkelig merkelig.. Jeg er ikke sur, men, det er lissom et eller anna.. Og hvis sambo sier eller gjør noe feil, så skal det ikke mye til før begeret flyter over!

Det er litt plagsomt..

Masse lykke til jenter :o)

Annonse

Hei!

Synd at det ikke var noen EL da, enda en stund å vente liksom. Men på en annen side så er det jo litt positivt også, siden du fikk dobbel Pergo av gyn og oppmuntring om at han var sikker på at dere skal klare det. Da er det jo et lys i tunnellen:)

Her går det i slimløsende hostesaft, mens-matte og EL-tester om dagen. Testene igår og i dag har ikke vist noen Lh-stigning, men er jo bare på 11pp, så det er forsatt tidlig i syklusen enda. Prøver å smøre meg med tålmodighet, men det er ikke alltid like lett når man i utgangspunktet ikke er en veldig tålmodig person.....

Ble litt ( positivt ) overrasket da jeg leste at du skal starte på trippel Pergo; Lin83. Visste nemlig ikke at man kan få trippel, trodde liksom at alt håp var ute etter noen runder med dobbel..... Så det var absolutt en oppmuntring å lese at det er enda en mulighet etter dobbel Pergo:)

Når det kommer til hetetokter og humør-svingninger, så finnes det ingen tvil om at livet på Pergo er som en berg-og dalbane både fysisk og psykisk! Det blir aldri kjedelig, for å si det sånn:)

Ønsker deg masse lykke til med trippel Pergo, og håper at det klaffer bedre for dere:)

Man får bare trippel pergo dersom man ikke får eggløsning med dobbel...stemmer ikke dette?

Solisolden: Ikke gi opp selv om enkel kur ikke ga EL. Skjedde samme her. Men du vet, enkelte på ha mer hormoner for å få samme effekt som andre. Ta bare f.eks. hvis man har lungebetennelse, så for noen kan det gå over med små doser og kanskje tablett.kur, mens andre må innlegges for sterkere kurer intravenøst. Vi er alle forskjellige og unike på hver vår måte, det er ikke dermed sagt at noe er mer rett og galt. Så, opp med hode kjære deg og gå på med nytt mot. Og i mens, kos deg med vin, gode venner eller bruk muligheten til å ha sex med din kjære som for en gangs skyld ikke er planlagt eller fordi man "må"...det kommer nok av de gangene... hehe :)

Nå er endelig mine hetetokter over, eller de var vel over for et par dager siden. Herlig å slippe dem. Jeg fikk EL og har 6 dager igjen før ikm. spennende greier. Men, har ingen tegn her i gården, det bekymrer meg litt. Har bare litt stikkinger i venstre lyske av og til. Men, min mor, som er mor til 3 stk, hun måtte gjennom samme kurer og en operasjon før hun ble gravid, hun sa at hun merket ikke noenting hun da hun først var gravid. Klamrer meg litt til det tror jeg, så holdes motet oppe.

Hvordan går det med deg da skalskalikke?

klem

Takker for oppmuntrende ord jenny84 :) Jeg skal ta meg en skikkelig fest i helga og ikke tenke på min ønskede graviditet (prøve ihverfall :)

Jeg har uansett troen på at pergoen vil gi resultater til slutt :)

Håper du har en liten spire på lur da ;) spennende å vente!

hadde vært så kjekt dersom noe var på gang ja... ;) Har også troen på dette her, jeg mener; hvorfor skulle det ikke funke?!

Ja, kos deg masse i helgen...det fortjener du. mandag er den store dagen, får holde meg travelt opptatt til da og prøve å tenke på andre ting. Har jobbehelg så det går nok bra. :)

men, har tenkt på en ting. jeg drikker jo kaffe (cappucino og latte), burde jeg kanskje ikke det? er så mye frem og tilbake... hva tenker dere her inne?

Skalskalikke: Det er håp! hehe..

Ja, jeg fikk trippel pergo denne gangen, siden jeg ikke fikk el eller noe på dobbel. Skal sies at jeg ikke har hatt blødninger og syklus på mange år, før for ca 3mnd siden. (Det hjalp å gå ned i vekt, da kom syklusen mer av seg selv :) )

Jeg er fortsatt usikker på om jeg får el, men gjenstår bare å se..

Som jeg og samboer pleier å si til hverandre, vi har aldri hatt bedre odds enn nå! :o)

Men hvor mange dager etter at dere tok siste pergopille begynte dere å teste for el jenter?

Heisann!

Lin83: Jeg begynte å teste for EL dagen etter siste Pergo-pille. Dag 10 med andre ord. Håper livet på trippel Pergo er levelig med tanke på bivirkningerne:)

Jenny84: Jeg syntes du skal kose deg med kaffe, og ikke ha dårlig samvittighet for det. Har ikke noen tro på at det skal være til noen hinder så lenge det er måtehold. Og måtehold er det jo med alt vi spiser og drikker. Du har da jammen dager som er mer enn nok spennende foran deg, så ta deg en cappucino eller latte, og kos deg:)

Krysser alt jeg har av fingre og tær for at det skal gå veien for deg nå!

Skulle gjerne ha krysset beina for deg også, men da tror jeg det blir litt dårlig med prøving for min egen del hi hi hi :):)

Her har hetetoktene roet seg, bare litt humørsvingninger igjen nå. Samboeren drikker fortsatt salvie-te, og jeg shoter hostesaft:)

Er på dag 13pp, og forsatt ikke noen Lh-stigning....... Er ikke så bekymra for det foreløpig, for jeg ser jo her inne at mange av dere får forskjøvet syklusen deres endel, og ikke får EL før etter dag 20 og utover.

Ellers tar vi det bare rolig her hjemme, er siste ferie-uka til samboeren min, så vi bare slapper av i sola og koser oss. Har begynt å lese en bok som er så innmari bra, så det gjør at jeg får litt puste-pause fra baby-tankene:) Det gjør godt!

Klem

Hmmm, da tror jeg at jeg med god samvittighet kan kose meg med 1-2 kopper kaffe daglig som jeg har gjort til nå...

I dag jenter, på dag 11 dpo, er jeg skikkelig uggen og har fått tydeligere blodårer på det ene brystet og løs mage. Hvis alt dette er innbilninger og tilfeldigheter så blir jeg skuffet... prøver bare å øyne litt håp her. Stikker og murrer veldig i magen om dagen, føles som om mensen er rett rundt hjørnet. Men, har IKKE ømme bryster...hmmm, kanskje fordi jeg ikke har så mye å bli øm i, hahahhahahaha!!! (har små bryster)... jaja.

Lin83: det var så sant som du sa: Vi har egentlig ikke hatt større odds enn nå...Kloke ord. Hmmm...

Skalskalikke: For all del ikke kryss beina, hehe, det blir ikke barn av sånnt. :) Skal si du gjør en skikkelig innsats med te og hostesaft og greier...er det bevist at det funker da? Hva med å drikke mye vann i samme periode, det tynner også ut både slim og blod.

Du finner nok eggløsningen til slutt, og tror det er lurt å forberede seg på at den kommer sent, så blir du heller positivt overrasket :)

Ja vel, her i gården er det jobbehelg på hjerteovervåkingen...håper det blir rolig. Men allikevel greit for da holder tankene seg opptatt med andre ting i helgen. Kanskje jeg skal lese en bok i helgen også...god idè...

God helg.

klem

Hei jenter!

Ossen går det med dere?

Er det skjedd noe på testefronten?

Har ikke orket å prøve å teste EL enda, tenkte jeg prøver på mandag :o)

I følge eggløsningskalkulatoren (har regnet både 28 og 32 dagerssyklus), så er det på tide å sette inn støtet fra 10-20aug.

Hååååååper virkelig på EL nå :o)

Vel, i dag er jeg 13 dpo, og kjenner egentlig fint lite...Begynte vel å ta sorgene på forskudd i går... Tør ikke teste, vil se om mensen kommer først...

Tempen derimot, er 37,1 i dag, og vanligvis har jeg en temp på 36,5, så litt håp er det vel...?

Huff, så mye man skal tenke på. Får komme meg på jobb tror jeg slik at jeg slipper å tenke. Hvordan ligger dere andre an i løypa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...