Mor til gullet :O) Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Har ei datter på 2 1/2 uke. Hun får morsmelkerstatning, collett. Har ganske treg avføring. De siste dagene har hun vært veldig urolig på kveldene pga dette. Hun presser og presser, og blir så sint så sint når hun ikke får noe ut. Illskriker. Og mammen blir så fortvilet når jeg ikke kan hjelpe. Vet at dette er et vanlig problem i starten, men er ganske fortvilende når jeg ikke vet hva jeg kan gjøre for henne. Utenom dette er alt bare helt tipp-topp, sover og spiser godt, og vi koser oss masse sammen. Men noen som har noen gode kjerringråd mot treg avføring? Jeg har begynt med litt malt i melken. Hun hadde ganske hard avføring, og vi begynte først med malt i en av melkeblandingene, økte så med malt til 2 melkeblandinger til dagen. Det resulterte i flytende grønn velling, og virket som hun fikk ganske vondt i magen. (Kan være vi hadde litt mye i hver blanding, en god t-skje per flaske på 125 ml) Dette var på lørdag. Så gikk vi ned til å bruke malt i en melkebalnding, og hun hadde veldig fin avføring, både en på dagen, og en på natten. Men hun presser like mye allikevel. Og kastet opp en del av melkeblandingen med malt. Så vi bestemte oss for å la være å bruke malt i melken igår. Da fikk hun ikke til noe avføring. Har hatt malt i frokostmelken i dag, men redusert mengden til en halv t-skje. Så tenkte vi å ta en halv t-skje senere i dag også. Ellers så har jeg hjulpet litt til med å stimulere en q-tips i endetarmen. Det ser ut til å virke litt, for som oftest så kommer det ut ikke så lenge etterpå. Men slik jeg har forstått, så skal man ikke gjøre slik for ofte, hun må få dette til selv. Så vil jo ikke fortsette med det da..... Men noen som vet om andre gode råd, eller har noe formening om hva som er rett mengde av malt?
blå+? Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Hei:) Vi brukte også malt til gutten vår når han var så liten. Det sies en skal begynne med en ts fordelt i flaskene utover døgnet, altså du kan duppe bare tuppen av ts i malt og ha i flaska.Dette gjør du ved hvert måltid, Så regulerer du etter babyens behov ved at du kan bruke enda mere eller mindre malt, du ser fort hva som fungerer for jenta di:) Ellers kan du ta deg en telefon til helsestasjonen og høre om dei har noen andre råd. Lykke til med maltinga;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå