*shehasmyheart* Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Hei:) Hvordan teller dere dere fram til ikm? Jeg har jo alltid telt fra første mens-dag og 26-27dgr fram. Skiller av og til en eller to. Men etter jeg begynte med el-testing, og leste litt, så lurer jeg litt. For el kom ikke på samme dag som sist syklus. Og etter hva jeg har skjønt, er det dagene fra el til mens som er ganske konstante. Så hva gjør dere? Teller fra el? Eller fra første mensdag? Ble kanskje litt rotete... Og sikkert spurt om før men;)
Molait Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 spørs jo litt. Har du fast 26 og 27 dagers syklus? Isåfall hadde jeg regna ikm den dagen jeg hadde forventet tr, uavhengig av når el er. Ellers kan man regne 14 dager fra el (som er normalen) Ikke alle som har 14 dager etter el, men om tr kommer varierende etter el men "fast" etter siste tr hadde jeg regnet fra siste tr. Jeg har ved par anledninger regnett fra el, da denne kom veldig sent. Da ble også syklusen min forskøvet.
*shehasmyheart* Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2009 Takk for svar:) Jeg er nok litt usikker på syklus-lengden. Var helt regelmessig før. Vi mistet vår lille jente i uke 27+1 i april. Så etter det har jeg hatt mens 2 ganger. Venter den en av dagene nå. Eller, vil jo helst ikke ha den da. Sist fikk jeg mensen 15 dager etter el. Leste på en side, husker ikke hvilken, at det er tiden fra el til mens som er konstant. Men tiden fra mens til el kan variere. Så går utifra at jeg har ikm 13-15 dager etter sist el ca da. Takk igjen, og ha en god kveld:)
Molait Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Uff, så trist:( Mistet selv i slutten av mars. Var ikke like langt på vei som deg. 27 uker...da tror man jo det skal gå bra selv om fødsel skulle sette igjen. Nei min dypeste medfølelse....Har prøvd siden mars og testet pos i går:) Ellers er det snakk om et par dager da. Så er ikke sååå lenge før man evt burde hatt tr:) Tålmodighet er en dyd og sånn... Tror ikke det er noen fasit på hva som er konstant jeg:)
*shehasmyheart* Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2009 Å! Gratulere så mye! Det var veldig gilt å høre:) Lykke til videre, og prøv å kose deg...er nok ikke så lett hele tiden... Vi forberedte oss på for tidlig fødsel, men ikke på dette utfallet. Det gjore ikke legene heller. Det er bare vondt! Veldig trist å lese om dine 2 englebarn. Sånn skulle ikke skje!!! All medfølelse til dere. Dagene er lange og vonde. Men tida står ikke helt stille lenger heldigvis. Og vi har vår nydelige datter på 3 år som vi pusler rundt, og nok klemmer litt for mye på for tida;) Sant som du sier. Er ikke mange dagene det er snakk om. Men hjelp så opphengt en blir i å telle og lese og alt! Ha en god sommer videre. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå