Gå til innhold

Angående betalingsanmerkning og lån.. hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ta opp et depositumslån på 30 000 kr nå, og oppdaget at jeg hadde fått en betalingsanmerkning og fikk derfor ikke innvilget lån. Betaler alltid regninger, og har orden i økonomien, men flyttet for et halvt år siden og det har vært noe tull med posten siden den tid. Har ikke mottatt noe informasjon om det, så tror det er der det har gått feil. Jeg har råd til å betale betalingsanmerkningen nå med en gang, men får jeg da tatt opp lån med en gang etterpå? Om jeg ikke er garantert lån med en gang den er betalt tror jeg heller at jeg er nødt til å vente med den og spare kjapt opp til depositum selv. Men er jo lite morsomt å ha en betalingsanmerkning stående på seg da. Usj.

Så, er det noen som vet om man er sikra å få depositums/forbrukslån når du har betalt anmerkningen?:) Blir veeeldig glad om jeg får svar!

Fortsetter under...

Skrevet

Etter nye regler som kom for noen år siden, skal betalingsanmerkning slettes med en gang beløpet er betalt. Før måtte man vente 5 år...

Skrevet

Det ligger ingen automatikk i slettingen av anmerkninger, du må selv ta kontakt med inkassobyrået som har saken og passe på at de sender slettemelding! De må sende til Dun & Bradstreet, Lindorff Decision og Experian (tidligere Creditinform).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...