Gå til innhold

Skal du hente den gratis bleiebøtten man får hos Reflex/Barnas Hus? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye negativt om den bleiebøtten at jeg er rett og slett i tvil om jeg gidder å hente den. Kjedelig å ha den stående om man ikke bruker den?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei jeg gidder ikke. Har hørt at bleiebøtte på badet hvor vi har varmekabler er kjempeekkelt.. Tror det er greiere å kaste bleiene rett i søpla med én gang!

Skrevet

Vi har i alle fall ikke hatt bruk for bleiebøtte så langt. Syns det er greit å få kastet bleiene så fort som mulig og ikke la de ligge i en bøtte. Men nå har vi søppelsjakt like utenfor døra og trenger ikke gå så langt for å få kastet søppel.

Dessuten er jeg redd det hadde kommet til å lukte på badet dersom bleiebøtta blir stående med brukte bleier på varmekablene der inne.

Skrevet

vi skal gi den en sjangse :) den skal jo i teorien være luktfri :) og gratis var den. 4 dager til termin. blir spennende og se da :)

Skrevet

Jeg har allerede hentet den, og skal prøve å bruke den. men nå har min kjære ordnet med et stativ så den henger rett ved siden av stellebordet, sånn at den ikke står på gulvet. så TROR ikke det kommer til å lukte like mye av den. ifht. om den sto på gulvet med varmekabler :P Jeg gir den et forsøk iallefall, kostet meg ingen ting.

Skrevet

Nei, vil ikke ha bleiebøtte.

Syntes det er best å få de kastet med en gang, spesielt når man har varmekabler.

Annonse

Skrevet

henter den ikke fordi vi har den allerede :) syntes den i grunn er ganske genial jeg da, og man kan bare sette den litt høyere om man har varmekabler. Men nå skal d sies at vi bor i borettslag og har felles kontainer - noe som innebærer at d er slitsomt å drive å kaste bæsjebleier rett etter de har blitt produsert.!! hadde vi hatt egen søppeldunk hadde de gått rett der i hundepose :)

Skrevet

Henter den ikke fordi vi allerede har en annen. Har god erfaring med bleiebøtte og synes ikke det lukter selv om vi har varmekabler på badet.

Skrevet

Vi brukte bleiebøtte i begynnelsen pga mengder med bæsjebleier, har også varmekabler på gulvet og det var ikke noe problem hos oss:-) Det eneste negative jeg vet om er at posene er så dyre.

Skrevet

Nei. Bøtta er riktignok gratis, men refill av poser koster mye. Forsøker tipset med å putte bleiene i billige hundeposer fra Rema 1000 i stedet og tømmer søpla ofte. :)

Skrevet

Nei, det skal jeg ikke.

Brukte papirbleier til Poden,og kastet hver bleie rett i søpla, funket veldig greit.

Nå skal jeg bruke tøybleier ( i alle fall gi det ett forsøk eller to), så nå skal jeg ha wetbag hengende på veggen.

Ha en superdag!

Skrevet

De som har varmekabler på badet, sett et kasserolleunderlag under bøtta :) Funker utmerket, ingen lukt :)

Skrevet

Jeg liker ikke å kjøpe ting som ikke kan bli gjenbrukt, ser for meg at vi ikke kommer til å like den og ergo kvitte oss fort med den. Jeg hiver også bæsjebleiene med en gang, og bytter ellers søppel så ofte det trengs.

Annonse

Skrevet

Niks, aldri hatt bruk for. I barnehager, dagmamma etc hvor det faktisk er endel bleier hver dag ser jeg absolutt poenget, men med de små bleiene hjemme tar det en evighet å fylle den:-/ Vi tømmer søpla min 1 gang om dagen så her er det rett ut! Støtter også trikset med hundeposer, spesielt siden vi også har hund:-D

Skrevet

Har hentet den, men har jo ikke fått prøvd den enno.

Har hørt bare positive ting om den =)

Skrevet

Vi har hentet den og prøvd den siden han vi har fra før bruker bleier enda.

Jeg må si, den tok hvertfall ikke lukta fra de bæsjebleiene.

Så vi kommer nok til å kaste søpla hver dag istedet og da kan vi likegodt ha bleiene i avfallsposer i en vanlig bøtte.

Glad jeg ikke brukte mange kroner på en slik en hvertfall!

Skrevet

Jeg fikk en bleiebøtte av en kollega. Men om jeg kommer til å bruke den er en helt annen sak. Søppelbøtta vår står rett utenfor husdøra, så tar tre sek ekstra å få bleia rett ut. Tror jeg går for det i stedet. Ei venninne av meg brukte bleiebøtte til sin første og syns det var gemialt, ingen lukt. Men det var nok bare hun som syns, hele etasjen der bøtta sto lukta bæsj syns alle vi som kom på besøk til henne.

Skrevet

Har ikke hentet den enda, men vurderer det. Men bøtten er gratis forutsatt at du kjøper refillposer til og de er ikke akkurat gratis for å si det sånn.

Men hadde bleiebøtte forrje gang og det var GENIALT :) Vil gjerne ha det en gang til, men det er litt trangt på badet vårt, det er det eneste.

Skrevet

jeg prøvde bleiebøtte sist jeg hadde spebarn! ALDRI mer!!! Stinker!

Skrevet

har henta den jeg, kjekt å ha og den var jo gratis, så hvorfor ikke prøve den? Finner vi ut at den ikke har noen god funksjon så er det jo bare å kvitte seg med den igjen

Skrevet

Nei aldri den stanken i hus igjen (hadde til førstemann). Vet mange sier at deres ikke stanker, men andre lukter det likevel! Har vært på besøk til flere som skryter av bleiebøttene deres er så greie og ikke lukter, men ærlig tlat har det vært noe av det første jeg har luktet når je gkom inn i huset deres ;-) Blir helt dårlig av dem...

Skrevet

btw så er det ikke noe forutsetning på at man skal kjøpe refill pakker for å få bøtta gratis, det er et tilbud at du sammen med bøtta kan få en 3pk med refill til enlavere pris...men du kan velge å la være å kjøpe refillpakken og få bøtta gratis likevel...

Skrevet

Vi har diskutert det litt fram og tilbake. Sambo vil ha, jeg vil ikke. Så vi får se. Jeg skjønner ikke helt poenget jeg da. Synes det virker litt ekkelt å ha bleiene liggende der såpass lenge før man kaster dem. Nå har vi søppelkasse 3 trapper opp fra huset, men det får jeg bare se på som litt ekstra trim ;)

Skrevet

Jeg får to bleiebarn i ca 1år, så vi har hentet den. Bruker den til bleiene til mini her, men bæsjen hiver jo jeg i do først, så blir bare tissebleier foreløpig oppi der...

Grunnen til at jeg ønsker den er at den er lukket, pluss at man fint kan bruke den uten de dyre refill posene og. Funker like godt med hundepose på hver bleie. Blir nok til at den tømmes daglig her da, kan ikke tenke meg å ha brukte bleier stående!

Skrevet

jeg bruker konsekvent brødposer/fryseposer på bæsjebleiene, og nå når vi snart har tre bleiebarn i hus, så har jeg en sånn bossbøtte fra ikea som man henger på stellebordet. Hiver allt bosset oppi der og tømmer den om kvelden. har selvsagt en vanlig pose oppi der slik at jeg ikke trenger brødposer/fryseposer på hver enkelt tissebleie også. Brødposene sørger for at det ikke lukter noe i rommet av bæsjebleiene. Og så lenge man er nøye med å tømme den på kvelden så skaper ikke det noe lukt problemer her i hus iallefall.

Er ikke posene til bleiebøttene ganske dyre egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...