aylana85 Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 jeg gir både mm og mme til sønnen min på 4uker ...er det noen flere som gjør det ?bruker den fra NAN, han tar ikke noe skade av det håper jeg siden det står at man egentlig ikke skal gi mm på pakken? ,har ikke snakket med helse stasjonen om det,har gitt han det siden han var 2uker
Prusseluskan Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Gratulerer med ny baby:) Vi ga mm og mme så lenge jeg hadde mm. Første gang hun fikk mme var på barselavdelingen, og fra hun var ca to uker måtte vi begynne å gi mme i tillegg fast. Fra hun var fire måneder har hun kun fått mme med unntak av en liten skvett nedfryst mm. (Et lite tips er å fryse ned mm i isterningsposer til du evt ikke har mer melk. Da kan du gi en liten terning hver dag slik at lille får i seg litt mm og antistoffer. Vet ikke hvor mye gevinst det gir, men det hjelper på selvfølelsen til flaskemammaen:) ) Jeg antar du sikter til det som står på pakken om at morsmelk er det beste for barnet og at du skal konferere med helsestasjonen før du gir erstatning? Det er noe produsentene er pålagt å sette på pakken, det er ikke farlig å gi et ellers friskt barn erstatning så lenge du følger det som står på pakken om hygiene, tilberedning og måleforhold. Så lenge babyen vokser og trives er alt bra. Men det skader naturligvis ikke å snakke med helsesøster. dersom du har spørsmål. Dessverre er det en del helsesøstre som ikke vet/kan så mye om flasking og erstatning, men kanskje du er heldig med din? Ta gjerne en titt på flaskeposten.org, eller kjøp boken "Flaskemating" av Margrethe Vik. Der finner du god informasjon og praktiske tips og råd:) På flaskemelkforumet finner du også god informasjon fra andre flaskeforeldre. Du må gjerne sende en pm også dersom du har flere spørsmål:) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå