Gjest Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Skal til ultralyd på torsdag,når eg var i oslo sa de at eg hadde ein cycte som kom til å gå vekk ved neste menstruasjon...Vist alt er fint på torsdag begynner eg jo på sprøyter,men vist den cycten er der hva skjer da,noen som vet??????
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Går du på nesespray nå? Jeg fikk cyster pga nesesprayen ved begge mine IVF-forsøk. Første gang forsvant de av seg selv etter at jeg brukte dobbel dose spray i en uke ekstra. Andre gang funket ikke dette og de stakk hull på cystene før jeg startet med sprøytene. Grunnen til at de ville stikke hull på dem var at de ikke ville risikere at cystene produserte egne hormoner som kunne ødelegge for forsøket. Og at de ikke skulle ta opp plass for modning av egg i eggstokkene.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 ja går på spray,hvordan skjedde det inngrepet?fikk du narkose var det vondt?
LykkeligSomMamma Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Hei Det samme skjedde med meg, men da tok gyn blodprøver for å se at jeg var nedregulert. Hvis du er det, gjør det ikke noe om cysten er der for da er den inaktiv. hvis den derimot er aktiv og produserer hormoner, kan du ende opp med at den spiser alle medisinene dine og at du får en stor cyste og få egg. Bedre å få den punktert eller vente til den går vekk Tipper punktering blir det samme som ved egguttak, bedøvelse og poff vekk med cysten. Lykke til
nifficat Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Hei dere. Jeg fikk avbrutt forsøk sist, ingen egg i det hele tatt. Men hadde en vanncyste. Kan den altså være årsaken til at ingen egg ble utviklet??? Ble glad nå, for det betyr jo at det fremdeles er håp :-) Jeg er i gang med forsøk nå, er på spray. Skal til ul før jeg event begynner med sprøyter. Betyr det at jeg event må spraye litt lengre for å bli kvitt den??
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Inngrepet skjer på samme måte som ved egguthenting, men de bruker en mye tynnere nål. Fikk kun 2 paracet som smertelindring før inngrepet. Men det var slett ikke så smertefullt som jeg hadde trodd Veldig fort gjort.
Lenemor25 Skrevet 31. juli 2009 #7 Skrevet 31. juli 2009 hei.. Jeg hadde også cyste som ble tappet nå eggene ble hentet ut, ble gravid og har en rask og fin gutt LYKKE TIL!!!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Hei! Jeg hadde cyste ved siste forsøket. Ble gravid, men det har gått galt dessverre. Et syskehus jeg var på sa at om jeg hadde cyste kunne dette ødelegge for medisinene og eggproduksjonen. Ved den siste plassen jeg var, sugde legen ut væsken og sa at det kunne skje at det var egg der inne...men hadde færre egg enn forsøket før... Så gunstig er det nok ikke...jeg vil ha ultralyd før jeg starter på sprøyter denne gangen for å sjekke... Ulik praksis på ulike sykehus?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå