Molait Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Gravid jeg:) Testa i dag tidlig. Ikm på fredag, evt lørdag morgen. Testa først med utenlandsk sak. Står 99% sikker, men ikke hvor lenge før du kan teste. Svak strek som ble sterkere. Tok en el-test-den slo ut. Tok en cb digital (ikke med morgenurin og 3-4 dager før ikm.) "GRAVID" Står man kan teste opptil 4 dager før, men står og at det da er ca 50% av gravide som får positivt utslag da. Med enlingen min testet jeg ikke pos før ikm. Med twinsa testa jeg en uke etter ikm, men fikk jo "tr" i 3 dager, så trodde ikke jeg trengte teste;) Ka du tru? Får man en sjanse til med to? Blir glad for en og jeg assa:) Tenkte få målt hcg. Aldri gjort det før jeg. (nesten rart, med flere svangerskap og mistinger og ja) Hvordan gjør jeg det a? Må jeg innom lege eller kan man ta rett på lab på legekontoret? Og siden jeg skriver med deg lell..husker du hcgnivåer for enling og flerling ved hvilke dager? Eller hvor det står? Uff, man er fortsatt så distansert at man ikke klarer glede seg slik man burde. Alt blir så klinisk og 12 uker kan du døtte opp i ræva! Aldri mista før uke 12 jeg. (jo muligens en trilling sist da men..) Glede seg ordentlig etter uke 26 tenker jeg:) Så da rakk jeg ikke prøve pergo;) Jeg som tenkte jeg ville prøve også for å øke sjansen for fler. Og blir det fler barn etter dette så tror jeg ikke vi skal øke noen sjanser..hehe. (har jo to fra før her) Regner med dette blir siste enten det er en eller to nå.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Ååååååå - HURRAAAAAAAA!!!!! Dette var kjempegode nyheter =) Sitter her med ett stort "glis" jeg nå - dette var utrolig koselig!!! Jeg krysser fingrene for at alt går bra nå - faen heller, nå er det vår tur!!! Hehehe =) Har aldri målt hcg før jeg heller - men vet at jeg har sett hcg tabeller på 1 trimester forumet - kommer der med jevne mellomrom. Eller legg ut ett innlegg hvor du spør etter hcg tabell - så får du sikkert svar!! Fy søren - dette var utrolig koselig altså - nå gleder jeg meg bare til jeg selv sitter med en positiv test i hånden =) Herreguuuuuuud - så spennende fremover!!! Tror du må innom lege, ikke alle laboratorier som måler hcg i blodet - iallefall ikke mitt legekontor (har spurt om det før!!!), må måle ved lokalsykehuset her jeg - spurte gyn sist jeg var der og da sa de at det ikke var noe vits i å ta flere blodprøver eller følge meg så tett opp som de gjorde forrige gang, for de mente det bare ville være med å stresse meg opp - sier de(!!!!). Jeg som aller helst skulle ha bodd ved siden av ett UL apparat for å sjekke etter hjertelyd og at alt er bra hver dag i hele 1 tri, hehe =) Så når jeg blir gravid igjen ville de ikke ha meg inn til sjekk før i uke 8!!!!!! Hva f...!!!!!! Tror det kommer til å bli noen sinnsvake uker å vente, uff - gruer meg allerede!!! Har endelig bestilt meg privat gyn - for jeg har brukt dem på sykehuset hele veien - så har fått time der i første uken i september - hvis jeg blir gravid denne pp`n med pergo - da får jeg første UL når jeg er 7 uker på vei - så hååååååper at jeg også sitter med positiv test om ett par uker =) Uansett om det er en eller to - GLED DEG!!!!!! Ååååå - jeg er så glad på dine vegne nå altså, det gir jo meg håp, hehe =) Du må drysse litt babystøv på meg så kommer jeg etter på 1 tri om ca 2 uker, hihihi =) Stoooooor gratulasjonsklem og masse, masse lykkønskninger fra
Molait Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2009 Måtte liksom fortelle deg utenom:) Enda ikke postet ut noe hipphurra på forsiden her. Blir lenge å vente-ja, men du ser jo fint lite før det da. Og siden miste% daler med ukene, så kan jeg se at vente med ul kan være like greit. Des. at du ser alt er fint i uke 7+0 betyr ikke at alt er bra 7+1 desverre:( Så ul gir mer lettelse over den tiden som har vært, men lite ift tiden som kommer. Var på siste ul lørdag natt jeg og tirsdag ettermiddag satt jeg med gutten i henda. Og alt så så bra ut på lørdag. Jeg skal vaffal ha babywatcher!! Rakk å svare på en på finn på tirsdag formiddag om at jeg ville kjøpe. Bare avlyste salget. Ble for nedtur å skulle få det i posten uka etter man mista. Men skal se om jeg får tak i en nå. Vet ikke når jeg skal på ul jeg. Har fått beskjed om å ta kontakt når jeg blir gravid så skulle jeg få tidlig ul og oppfølging og ja. Skal uansett ha en rundt uke 12. Har en privat jeg bruker. Koster meg 100,- gangen så det er ikke ille. Lurer faktisk på å bruke han som lege denne gangen her. Fastlegen min er DUST og jada jeg kan jo bytte, men vet ikke til hvem.... Tenkte uansett jeg skulle få tatt hcg måling. Hvor lenge venter man mellom målingene? Får søke litt jeg. Kanskje tidlig å ta målig alt nå? Seff kommer du om to uker. Du skal jo ha den knalle pulehelga jo! Have fun og kos dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå