LykkeligSomMamma Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Jeg er på p-pille før IVF nå og Volvat sa jeg skulle gå over til Puregon på dag 2 hvis jeg fikk mensen, eller senest dag 4 om jeg ikke får den. Men så elser jeg på amerikanske nettsider at det ikke er lurt å gå rett fra p-pille til FSH fordi eggstokkene ikke er klare. det kunne føre til lengre stimulering og dårligere resultat. Så nå ble jeg litt tankefull. er det noen andre her som ahr forsøkt dette? Noen tips?
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Jeg ble også satt på p-piller før nedreguleringen. Det var hos Hausken, og det gikk bra for min del. Ni egg ut og syv befruktet, hvilket jeg fikk beskjed om var helt topp. Optimalt er visst mellom 7 og 10 egg ut. Såvidt jeg husker ble vi forklart at p-pillene skulle gjøre at eggstokkene fikk seg en pause før stimuleringen. Det skulle visst forbedre kvaliteten bl.a. Kanskje det som sto på den nettsiden er ment for dem som har gått på p-piller over tid og så går rett på FSH-stimulering...? Ikke det at jeg egentlig helt kan se for meg at ufrivillig barnløse driver og går på p-piller, hehe... Nei ikke vet jeg, men jeg stoler 100% på avgjørelsene som blir tatt på Hausken i alle fall, så jeg ville ikke bekymret meg. Men jeg ville kontaktet Volvat og spurt dem hvis jeg tenkte mye på dette. Er søren meg nok av andre ting å bekymre seg for i løpet av denne prosessen... Ønsker deg lykke til!!
b77h Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 jeg ble også satt på p-piller hos Hausken mellom 1 og 2 forsøk. Fikk kun 4 egg v første, så det var for at eggstokkene skulle "hvile" seg i mellomtiden. Men i mellomtiden (5mnd) så fant jeg ut at jeg hadde mye candida( for mye sopp) i kroppen og fordøyelsessystemet. Så min prioritet ble å få bekjempet den (fordi det også kan ha sammenheng med barnløshet osv). Og fordi jeg leste at p-piller bl.a er en av de tingene som kan gi sopp, så ringte jeg Hausken og sa jeg sluttet på de. Var ikke noe problem. Så jeg brukte de kun 1,5 mnd. Fikk uansett dobbelt så mange egg v 2 forsøk (sikkert også fordi hormondosene var kraftig økt...)
LykkeligSomMamma Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2009 Takk for svar begge to Jeg skal ha kort regime neste gangen, men sidne de sa jeg skulle begynne å stikke på dag 4, så er veld et tidsnok til at eggstokkene er med i gamet igjen. Skal spørre dem etter ferien Candida er noe dritt b77h, jeg ahr det jeg også og merker stor forskjell på p-piller, så er her er det bare å holde meg unna mest mulig. Har det sånn greit sjakk nå. Har merket at det aller verste jeg reagerer på er ting med gjær i, verre enn sukker for meg. Men skal bli kvitt det! Hva gjør du for å ha det i sjakk?
b77h Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Hei :-) Ja, det er ikke bra . Alle har jo candida i kroppen, men det er når den får "overtaket" og sprer seg for mye at det ikke er bra. Av alle ting så fant jeg faktisk ut at jeg hadde det på en tarmskylling (...ja, det er faktisk ikke så ille som det høres ut...). Ville rense opp i kroppen før forsøk 2, og det var sykepleieren som utførte det som så det. Og hun sa hun også kikket etter det, fordi veldig mange kunder hos henne som var barnløse og hadde sånne problemer, hadde også store mengder candida i tarmen. Så jeg fikk en kraftig soppkur på resept fra en lege hun bruker (heldigvis, fordi min egen fastlege bare fnøs av dette senere da jeg fortalte det....men han er skeptisk til alt som er en cm utenfor skolemedisinen...). Gikk på den kuren i 2 uker + holdt et SVÆRT strengt kosthold de ukene. Var jo spesielt sukker og gjær, og man skulle holde seg HELT unna det. Og passe på feks at kyllingpålegg inneholder sukker... det skjuler seg så mange steder! Både mannen min og jeg tok kuren - og vi holdt på å gå på veggene, hehe...og gikk ned mange kg. Tror de på jobben trodde jeg hadde fått spiseforstyrrelser, hehe... Det som jeg også tror fungerer bra er et ekstrakt/drikke som jeg får hos soneterapauten min; O`leaf olivenbladekstrakt. denne er topp kvalitet og uten alkohol. kjøpte senere en annen på helsekost, men den kastet jeg, for det var ikke noe bra produkt. ser det står en mail på flasken, hvis du er interessert i hvor de selger det; [email protected] olivenbladekstrakt har jeg også brukt litt etter jeg ble gravid, mest fordi jeg også har brukt prednisolon/kortison - som også lett kan gi sopp. Og prøver å holde meg mest mulig unna sukker. Ellers er ting som kanel og hvitløk veldig bra ;-) lykke til. du kan også finne masse sider og info m tips om du søker på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå