Johan Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Vi er invitert i en stor familietilstelning 3 uker før termin, på fjellet. Skal bo på hotell, og det er sykehus 2 timer unna, og legehelikopter på stedet. Er likevel veldig usikker på om jeg skal reise. Førstemann kom 4 dager før termin, og jeg håper lillesøster også skal komme litt tidlig, men ikke 3 uker for tidlig...Vi har sagt at vi ser det an helt til dagen før om vi kommer, men hva tenker dere? Hadde dere reist? Egentlig minst like bekymret for 5 timer biltur hver vei...
Juni1180 Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 I forhold til termindato hadde jeg dratt. Om noe skulle skje så er det jo som du sier sykehus ikke alt for langt unna. Grunnen til at jeg ikke hadde dratt er fordi jeg ikke hadde orket bilturen:) Jeg synes det er så ubehagelig å sitte lenge i bil nå på slutten. Babyen presser på hovedpulsåren, beltet strammer og uff, neeei...
Johan Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2009 Ja, som sagt bilturen som skremmer meg mest og. Men vi har en toåring i bilen i tillegg, så vi må stoppe mye uansett...Uff, er litt usikker ja...
MiMa09 Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 Jeg hadde ikke gjort det, også pga bilturen. Jeg er invitert på noe festligheter 3 uker før termin, og kommer ikke til å dra pga alt for lang biltur. Stopp eller ikke, man skal ha overskudd til å være sosial når man kommer frem også.
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Ville reist med forbehold om å bli hjemme i tilfelle du ikke er i form likevel. Er relativt ganske få som føder 3 uker før termin, så det burde jo gå greit. Har selv 1,5 time til sykehus og ikke noe helikopter i nærheten, så får jo bare tro det går greit med reising uansett også denne gangen ;-)
lillevennen0709 Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Jeg hadde reist! Går sikkert så fint så :-) Men du kan jo si at det blir med forbehold og at du må se formen an... Ville tatt hyppige stopp underveis :-) God tur og lykke til!
Da HarViTreUnger Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Er det en opsjon for dere å overnatte i løpet av bilturen? Lage en liten miniferie ut av det liksom?
Johan Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2009 Det er litt dårlig med overnattingsmuligheter under veis, men vi tenkte ta dagen til hjelp og kjøre kanskje 2 timer i strekk og så ha lang og god stopp, og så kjøre litt igjen. Vi har heldigvis fått bra deal med hotellet, sånn at vi slipper avbestillingsgebyr ol dersom vi ombestemmer oss i siste liten. Jeg skal også til legen dagen før vi drar, så det er nok først og fremst min "sitte-form" det kommer an på ja. Takk for innspill jenter, jeg får vel bare se det an helt til dagen før;-)
JenteOgGutterMamma! Skrevet 28. juli 2009 #9 Skrevet 28. juli 2009 Hei! :-) Jeg hadde iallefall dratt! :-) Med 2 timers kjøring og i tillegg legehelikopter på stedet så hadde iallefall jeg følt meg kjempetrygg! Men så har jeg minimum 2 1/2 times kjøring til sykehus jeg da og 1 time +15 minutter til jordmorvakt! Men husk å ta med deg alle svangerskapspapirene dine om du skulle få bruk for jordmor/lege! Lykke til! :-)
cgcg Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Jeg er på reisefot mye lengre enn det med under en måned för termin. Reiser de 100 milene hjem först i neste uke (og har nå 24 dager igjen) Litt slitsomt å kjöre höygravid med en toåring i bilen, men det gikk veldig bra nedover, så jeg satser på at det går bra oppover også. Jeg vurderte aldri å bli igjen hjemme, synes det er viktig med store familiesammenkomster (skulle på 100årsdag og 60 årsdag) Har til og med lovt meg med på tur til dyreparken til helgen og da blir de tnoen ekstra mil i bilen og var på heldagstur til Svinesund her om dagen, så jeg er ikke så veldig bekymret for meg selv, vet hva jeg selv orker, men det er jo klart ulikt for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå