Juni1180 Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Jeg har min lillegutt på tre år hjemme nå i ferien men i starten av august er det jo oppstart i bhg igjen. Jeg er 39+5 når han evt skal i bhg.. Sender dere barna deres i bhg så nærme termin eller ville dere heller holdt de hjemme i forhold til influensasmitte?
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Mine er i barnehagen nå, og det skal de fortsette med, eldstmeann skal jo snart starte opp igjen på nytt skoleår også. Man kan ikke slutte å leve fordi om det er en influensa her i landet...
Johan Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Enig med Alva, men har lurt på om jeg skal være litt ekstra påpasselig med håndhygienen i begynnelsen. Kanskje spesielt når lillesøster kommer - men det er jo ikke bare pga svineinfluensaen da, det er jo litt greit å slippe alle barnehagebasiluskene helt i starten. Men kommer ikke til å være hysterisk nei...
Juni1180 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2009 Neinei... Jeg vil jo ikke være hysterisk jeg heller må skjønne:) Jeg er bare litt skeptisk til selv å bli smittet så nærme termin og fødsel.. Tenkte kanskje heller det da var bedre å holde lillegutt hjemme en uke eller to ekstra:) Når babyen har kommet ut er det jo ingen fare uansett.. Hun vil jo få antistoffer osv gjennom morsmelken.
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Hun vil ikke få antistoffer gjennom melken fordi ingen har antistoffer mot denne typen influensa, alle er akkurat like utsatt, men morsmelk beskytter jo generelt litt da. Jeg personlig synes det er viktig med hvile rett før og etter en ny baby kommer, så ville prioritert det. Gjør som Johan, er heller litt ekstra nøye med håndhygienen (er alltid nøye med nyfødt, men blir vel ekstra nøye nå) og satser på at det går bra enten vi får den eller ei :-)
Juni1180 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2009 Hvis jeg blir smittet så vil vel kroppen min bygge opp antistoffer for å bekjempe influensaen? Disse vil vel vesla igjen nyte godt av ved amming eller? Det er kanskje jeg som har misforstått men er det ikke slik kroppen bekjemper sykdommen da?
meg & to små vampyrer Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Jo, men da kan jo i teorien mor og barn bli smittet samtidig før noen har rukket å bygge opp antistoffer... siden det er en helt ny influensatype. Jeg har sendt guttungen i bhg i to uker allerede og kommer til å fortsette med det. Jeg satser på at dette går greit.
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 Er jo stor sjangse for at dere vil bli syk samtidig, og da er ingen av dere beskyttet. Dessuten hjelper jo ikke alltid antistoffer. Jeg trr de fleste flerebarnsmødre har merket at hvor eldste barnet gjerne var lite syk som baby, så var barn nr 2, 3 osv mye oftere syk som baby fordi det ble dradd med smitte hjem av eldste/de eldste barna. Mine har vært forkjølet, hatt bronkitt osv selv om jeg har fullammet, så amming hjelper jo på, men det er ikke helt beskyttende.
Juni1180 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2009 Ja... Nei, det skal ikke være enkelt det her:) Man må jo satse på at alt går fint uansett.. Jeg leste bare på nettet at det var verre for gravide å bli smittet enn for andre pga immunforsvar ect.. Denne opplysningen fikk meg til å vurdere å ha ham hjemme til lillemor var ute:) Jeg skal til kontroll i morgen så kommer jo seff til å høre med legen da!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 28. juli 2009 #10 Skrevet 28. juli 2009 ja dette er vanskelig. Helsemyndighetene råder jo gravide til å ikke oppholde seg i store folkemengder (samme som de sier i England) fordi vi er i risikogruppen for å utvikle komplikasjoner. Har du vært inne på www.pandemi.no og lest? Den siden oppdateres daglig med ny info, samt gir en del tips om hvordan beskytte seg. Jeg tror det er viktig vi er forsiktige når vi nå er gravide, samtidig som vi ikke må bli hysteriske... men hvor går grensen? Jeg prøver bl.a å ikke ta busser i rushtiden da de er stappfulle av folk. Vil ikke bli hostet på og sånn. Har ikke barn selv, så vet ikke hva jeg ville ha gjort angående barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå