Gå til innhold

blodtrykk

nr.3påvei er sååå fødeklar:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 32 ukers kontroll i går og jordmor målte et blodtrykk på 100/55. Er ikke det veldig lavt? Jordmor var ikke norsk, så oppfattet ikke helt hva hun mente. Om jeg burde vere obs eller om dette er helt ok...

Andre med lavt blodtrykk?

Kan legge til at jeg er veldig trøtt, blir fort sliten og har nesten ikke gått opp i vekt dette svangerskapet (har nok fra før....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er lavt, men tror det er ok. Jeg har til vanlig 100/60. Men om du er bekymret bør du snakke med en lege også. Om du føler deg dårlig burde du ihvertfall gå til lege.

Skrevet

Jeg har lagt på noe det samme hele svangerskapet, men ligger ikke så veldig høyt til vanlig heller. Ser på BT ditt som helt greit, siden du er gravid. MEN, siden du er veldig trøtt og blir fort sliten, lurer jeg på hva Hb-en din er (jernverdien). Dersom den er lav, får man ofte tegn på slapphet/trøtthet o.l. Ville fått sjekket Hb hvis jeg var deg! Lykke til :o)

Skrevet

Blodtrykket mitt ble målt til 100/58 når jeg var på kontroll i uke 32, jordmor sa det var helt greit, jeg spurte selv fordi jeg trodde det var veldig lavt, men det var ikke noe farlig i følge henne!

Skrevet

Ja, det er litt lavt, men det er ikke farlig med lavt bliodtrykk. Men det kan være veldig ubehagelig, en blir fort svimmel og sliten.

For å få det opp kan du drikke masse vann, slik at blodvolumet øker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...