lille2 Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Jenta mi er 7 måneder nå. Hun har fått grøt siden hun var 4 måneder, og nå også middag og frukt. Ammer også. Det jeg lurer på er hvor mye mat hun faktisk trenger for synes hun har virket så sluten i det siste, så jeg lurer på: Hvor mange måltider gir dere hver dag og hvor mye til hvert måltid? Hvor mye ammer dere i tillegg? Takk for svar!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Heia :-) D går jo mye på kor tung ho e å kor aktiv ho e ;-) Gutten min va 11 kg da han va 7 mnd, å spiste ganske mye, 3 faste måltid om dagen og flere flasker tjukk velling og mme ;-) Sånn så dagan våres ut da ;-) 04 - 200 ml velling fra flaske 06 - mme før første lur 09 - Stor flaske velling 11- mme før andre lur 12- 1 porsjon grøt + litt fruktpure 15 - Middagsglass med enten fruktpure eller yoghurt til dessert 16 - mme før powernap 17.30 - Stor porsjon grøt 18 .00 mme før d e natt Nu e han 8,5 mnd å ekke store forandringan egentlig, får enda rundt 3 dl rein mme og 4 dl velling i døgnet, i tillegg til 2 grøtmåltid, brødskiva og stor middag ;-) Mye frukt hver dag også ;-)
MintCondition Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Min er 7 mnd i morra, og spiser følgende; (alle tider er ca.-tider da såklart) 7.00: pupp 7.30: en brødskive + litt fruktmos kanskje 10: full porsjon grøt utover dagen går det litt sånn på hva vi gjør og hvor vi er hva han spiser, men han pleier å spise et beger fruktmos eller litt brød i løpet av dagen. 16-17: litt middag (litt grønnsaker, pastaskruer, sånt som vi spiser..lager egen mat til ham også når vi spiser noe han ikke kan ha) 18: full porsjon grøt m/sviskemos, gjerne frukt til dessert 18.30: pupp Ammes i tillegg en gang til i løpet av dagen, tilfeldig når. Han var 68 cm og 7800g på 6mnd-kontrollen, så ingen kjempe akkurat. Og har spist grøt siden han var 4 mnd
lykkelig- mamma-til-lilletulla Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 min blir 7 mnd om tre dager:) her går det nesten bare i pupp.. får litt grøt før hun legger seg, og noen ganger litt fruktmos på dagen, er ikke så veldig glad i det enda.. men hun er stor og god.. synes det er så enkelt og greit å amme, så orker ikke styre med mat før jeg merker at hun trenger det jeg...
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Alt er ca tider da 05- mme kun litt for å sovne igjen 07-mme 10- grøt + vann 13- frukt 15- middagsglass eller vår mat/ + frukt+ vann 18- grøt+ vann 19- mme og natta.. får mme igjen ved 23-24 tiden.
mummydummy Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Min er 6,5 mnd og får grøt til frokost eller lunsj, og til kvelds, pluss middag. Fruktmos eller sviskemos får han etter hvert måltid. Pupp tilbys som før innimellom dette så ofte som mulig. Skal ettehvrt begynne å introdusere litt brød til lunsj, og ha fast grøtmåltid til frokost. Vi begynte med fast føde for bare to uker siden, men han har vært flink å spise siden dag 2 hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå